Ik zou het ook doen.
Allebei onze honden zijn op de foto geweest (de eerste alleen heupen en rug, bij de 2e besloten ook ellebogen en schouders mee te nemen) voordat we fanatiek gingen sporten. Wij doen schapendrijven en fanatiek frisbee, en zeker bij die laatste vind ik het een prettig idee om van tevoren te weten dat alles goed in elkaar zit. Dan kan je nog rekening houden met bepaalde dingen wel of juist niet doen voordat ze ernstige klachten krijgen, want sprongen en snelle draaien zijn natuurlijk een flinke belasting. Als er echt wat uit was gekomen zouden we ook, behalve wat distance, niet zijn gaan frisbeeën.
Dieren zijn vaak ontzettend hard voor zichzelf, het zou zonde zijn als je nu niet laat checken omdat je niks ziet en er dan over 2 jaar achter komt dat er toch een behoorlijke afwijking zit en de schade inmiddels veel erger is.
Even rondbellen/mailen is wel een goed idee. Ik heb bij de jongste hond met 4 dierenartsen contact gehad (die echt goed bekend staan voor foto's maken) en tussen de goedkoopste en de duurste zat zeker €200 prijsverschil. Dan kan het best de moeite zijn om wat verder te rijden.