Konijnen paradijs in aanbouw!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: Konijnen paradijs in aanbouw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 19:33

Leuk hoor, zoveel volgers! :j Ik heb niet veel kunnen doen omdat het hier veel heeft geregend en als ik alles binnen in elkaar zet past het niet meer door de deur :') .

Ik heb wel de vorige foto's op mijn laptop staan. Ik zal ze er vanavond opzetten! :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:48

Ik volg Ook :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 21:29

Leuk! :D

Ssuuz92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:32

Haha vet leuk :D Ik volg

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 21:35

Hier de foto's :) . Verwacht er nog niet teveel van, ik ben echt nog niet ver :') .

Eerst maar eens hout gaan halen in de Brico :Y) . (Oeps, foto heb ik al verwijderd :( .)
Daarna gestart met behandelen:

Afbeelding
(De behandelde plankjes.)

Nu ben ik bezig met het onderste deel van het frame in elkaar te zetten maar foto's volgen nog wanneer er al iets meer af is :+ .

Sorry voor de trage vooruitgang en de weinige foto's :o . Zal er binnenkort meer maken.

Nog even een foto van de nieuwe bewoners terwijl ze aan het kussen waren :') .

Afbeelding

Leuk dat jij ook volgt Suuz!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 13:00

Sorry voor de weinige updates maar het is hier weer rotweer :( . Dan maar even een foto van hoe het er nu bij ligt :) .
Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:08

Ik volg ook, ben dol op konijntjes van anderen maar momenteel heb ik er geen. Ben zelf nogal druk met mijn hamsters. :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 15:05

Leuk! Met zo'n hoop hamsters kan ik geloven dat je geen tijd meer hebt voor konijnen :') .

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:23

MoppieFilou schreef:
Leuk! Met zo'n hoop hamsters kan ik geloven dat je geen tijd meer hebt voor konijnen :') .

Er komt een hamstery dus het worden er nog meer. :P

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 21:49

Eindelijk heb ik weer een update voor jullie! *\o/*

Vandaag was het mooi weer, ik had tijd en mijn vader was thuis om me zijn boormachine te lenen, dat samen maakt: tijd om aan de ren te werken! *D

Weer even wat foto's. Ik heb een groot deel van de opstaande stukken eraan vast gemaakt. Dat neemt meer tijd in beslag dan je zou denken! Zeker als je alleen bent. Morgen komt een vriendin van me helpen, dan gaan we weer wat plankjes zagen en behandelen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is hoe het er nu ongeveer uit ziet.

En dit heb ik er gratis bij gekregen :( .

Afbeelding

Morgen ga ik dus weer verder werken! *\o/*

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:00

Mag ik vragen waar je die mooie ijzeren verbindings stukken gevonden hebt? En hie zoiets heet/welk schap het ligt.

Ben erg benieuwd naar het eind resultaat! Ze krijegen in ieder geval mooi de ruimte.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 09:09

Natuurlijk mag je dat vragen :) . Ik woon wel in België dus het is wrs niet dicht bij de deur voor jou. Ik heb ze van Mapeco in Turnhout. Als je wil kan ik er evt wel meebrengen en opsturen. Weegt alleen wel wat dus ik vrees dat de verzendkosten hoog gaan zijn. Maar ik denk dat je ze bij een gewone doe-het-zelf winkel ook wel kan vinden hoor. Enige nadeel is dat ze daar echt duur zijn. Mapeco is een groothandel dus dat kost niks. Dus als er een groothandel bij je in de buurt zou zitten kan je ze ook daar halen. Hoe ze noemen ben ik even vergeten :o , ik zal het nog laten weten.

En bedankt :D . De ren is in totaal 4 m2 voor twee dwergjes en overdag mogen ze id hele ren, 's nachts in de helft.

Edit: Die hoeken noemen blijkbaar raamhoeken, en ik denk dat de andere vormen daar wel in de buurt liggen ;) .

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:27

Bedankt! Ik ga eerst even kijken of ze hier ook ergens te vinden zijn als dat niet zo is zou het heel tof zijn als je een aantal op kan sturen. Ik ga hier van de week ff in de winkel kijken.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 11:30

Oké :) . Je kan ze ook makkelijk op internet bestellen denk ik.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 11:56

Ik heb gisteren nog wat plankjes behandeld maar mijn beits is op :( . We zijn van morgen tot volgende week donderdag op vakantie {:} , dus dan kan ik even niet door werken. Na de reis ga ik alle plankjes die ik nog nodig heb zagen en verder behandelen. Ik hoop de ren een week na m'n vakantie klaar te hebben :) .

Ssuuz92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:09

Hele fijne vakantie alvast.

Ben benieuwd naar het eind resultaat.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:28

Ik volg je topic maar even, na je vakantie dan.

Zal het een gesloten ren zijn of een open ren vanboven?

Verder zelf fok ik hobby matig teddy dwergen en die baby vacht is inderdaad niet altijd even makkelijk maar probeer enkel een eventuele erge klit weg te knippen/scheren en de rest van de vacht met rust te laten. Eventueel een varkenshaar borstel en later een zwijnenharen borstel kopen voor hun zou een aanrader zijn. Veel plezier met je konijnen trouwens :j .

Van waar komen ze? :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 13:01

Sorry voor de late reactie :o . M'n vakantie was top, maar ik ben blij dat ik weer bij de nijnen ben :) .

Ssuuz92: Bedankt nog!

Lori: Het wordt een gesloten ren :) . Alles voor de veiligheid ;) .

Leuk! Oké, bedankt voor de tip! Hun vachten beginnen makkelijker te onderhouden te worden :) . Lilly's vacht is nog steeds kort genoeg zodat er geen klitten in komen en Lou's vacht is de hemel O:) . Als je hem één keer per week borstelt zit er nog steeds bijna geen enkele klit in. Bedankt!

Ze komen van Teddy Bunnies in Rotterdam :) . Heb jij toevallig een website? :o

Oké, nu de update *\o/* .
Ik heb alle balkjes behandeld, nu zijn ze aan het drogen in de zon. Dus ik verwacht dat ze snel droog zullen zijn :Y) . Daarna nog alles in elkaar steken. Donderdag komt een vriendin langs om de ren te "installeren" :) .

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:37

Wat leuk! Vast ook leuk voor de konijntjes! Maak je er ook een hok in dan? Waar je ze vannacht dan in laat slapen? Dat zou toch wel handig zijn he?
Staat de ren op stenen of op zand met (nu nog) gras? ;)
Ik ben heel benieuwd! :P

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 13:50

Er komt zeker een hok in :) . 's Nachts gaan ze in een goed beveiligd stuk ren, overdag mogen ze in heel de ren :) . De rand van de ren staat op stenen zodat het hout niet rot. Ik ga een deel van de ren bedekken met tegels, het andere deel wordt (voorlopig) zand ;) .

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:56

Leuk bezig! Ik zie het topic nu pas voor de eerste keer.
Met betrekking tot het overdekte balkon wil ik wel een opmerking/tip geven:
Let erop dat het niet te warm kan worden, helemaal als er zon bij kan komen.
Bij ons konijnenverblijf hebben we een overdekt gedeelte van 6 m2 op stahoogte, in een hoek naast het huis en de schutting ( de meest schaduwrijke plek van de tuin ). De andere korte zijde van dit overdekte verblijf is half dichtgemaakt ( om praktische redenen, konijnen hebben die hoek als toilethoek uitgezocht, maar als het regent staat altijd de wind verkeerd dus regenen de toiletbakken vol... -O- )
Nu krijgt dit verblijf nog wel de namiddagzon, de temperatuuur kan dan enorm oplopen in het overdekte gedeelte, terwijl de nijntjes daar wel de hele dag siesta houden. (Onze nijnen zijn nachtdieren )
Dit ondanks het schaduwdoek dat we onder de doorzichtige golfplaten bevestigd hebben en ook nog half aan de halfdichtgemaakte zijde zit.
Wij hebben daarom een ventilator in het hok geplaatst (hoezo, verwende nijntjes? :+ )
(Naast de overdekte ren/nachtverblijf beschikken de beestjes nog over een niet overdekte buitenren van ruim 20m2, met daarin een graafkuil zo groot dat je er een paar volwassern kerels in kwijt kan :D )

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 13:59

Bedankt voor de tip! :) Ik ga wrs rond het hok iets zetten zodat er geen zon op kan invallen. En de golfplaten die ervoor gaan zorgen dat het niet binnenregent kan ik er makkelijk af halen, dus dat gaan we dan ook doen als het warm is buiten :D .

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:19

Ik ben ontzettend benieuwd naar de verdere updates en foto's donderdag. Het gaat vast erg mooi worden. :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 15:20

Ik hoop het ook! Ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsen! Hoop dat het niet weer uitloopt.. :')

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:27

Goed bezig hoor, ben je alleen niet bang dat ze je houten balkjes opeten? Wij hadden overal ijzeren hoekstukken omheen en nog probeerden ze te knagen.