Voor het eerst naar buiten, help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:22

Volgens mij vraagt TS niet of ze de kat naar buiten moet doen of binnen moet houden. :) Hij gaat naar buiten. Haar vraag is of er nog tips zijn om dit zo goed mogelijk te laten verlopen.

TS, mijn laatste katten die heb ik naar buiten gedaan met 8 maanden. Ik had ze pas met 7 maanden en ze hebben een 6 weken binnen gezeten. Ze luisterde perfect naar de naam. Ik ben op een middag met ze de tuin in gelopen. Ze schrokken ergens van en zaten meteen weer binnen. :') Goed teken! Ze bleven de eerste dagen vooral om het huis en kwamen naar me toe als ik ze riep. Langzaam is hun vertrouwen gaan groeien en ook dat van mij. Het ging dus heel geleidelijk.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 16:00

Jessix schreef:
Volgens mij vraagt TS niet of ze de kat naar buiten moet doen of binnen moet houden. :) Hij gaat naar buiten. Haar vraag is of er nog tips zijn om dit zo goed mogelijk te laten verlopen.

TS, mijn laatste katten die heb ik naar buiten gedaan met 8 maanden. Ik had ze pas met 7 maanden en ze hebben een 6 weken binnen gezeten. Ze luisterde perfect naar de naam. Ik ben op een middag met ze de tuin in gelopen. Ze schrokken ergens van en zaten meteen weer binnen. :') Goed teken! Ze bleven de eerste dagen vooral om het huis en kwamen naar me toe als ik ze riep. Langzaam is hun vertrouwen gaan groeien en ook dat van mij. Het ging dus heel geleidelijk.

Dankje, dit dus, raskat of niet; hij gaat naar buiten want binnenhouden vind ik enorm oneerlijk.
Dat naar binnen rennen viel mij ook mee! Dus dat weet ie iig :D
Ik ga hem sowieso laten wennen want we gaan sowieso die 2 weken wachten!

Thanks voor de tips

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:03

Kabayo schreef:
Jeetje wat schrikbarend. Katten binnen houden? Waarom? Omdat ze anders dood gaan? Of gejat worden? Wat dom :o je houd je paard toch ook niet op stal omdat ie anders gejat word? Kost ook 3000 of meer, duurder dan zo'n kat. Ik vind het ronduit zielig dat katten in het huis worden opgesloten. Alleen aangeschaft voor eigen plezier. Een kat wil jagen op vogels en muizen. Dat is zijn instinct.. Walgelijk :=

Je gaat zelf toch ook niet tot je 80e achter de geraniums zitten omdat je misschien plat word gereden door een auto?

Wat een ontzettende nare reactie. Ik ben dus blijkbaar dom en walgelijk omdat ik liever niet heb dat mijn katten doodgereden, gestolen of vergiftigd worden. Gut wat zijn mijn katten dood ongelukkig dat ze niet naar buiten mogen.....

Prima dat jij je mening hebt, ik heb er ook een over mensen die hun kat wel naar buiten doen maar dan kun je dat nog altijd op een normale en fatsoenlijke manier brengen. Erg jammer weer.

Maanlicht

Re: Voor het eerst naar buiten, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:05

Hey Iris! Jip hier, haha.

Ik zou hem toch eerst laten castreren, hebben we met Mario ook gedaan.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 16:05

De discussie over wel of niet naar buiten is nu wel klaar dacht ik zo. Daar gaat dit topic niet om.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 16:06

Maanlicht schreef:
Hey Iris! Jip hier, haha.

Ik zou hem toch eerst laten castreren, hebben we met Mario ook gedaan.

Ga ik ook zeker doen inderdaad! Is wel zo veilig als ik het zo lees maar dan moet hij eerst wat ouder zijn denk ik.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:08

Hoe oud is ie nu?

Edit: lees het net, 18 weken :')
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 24-07-17 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 16:08

Maanlicht schreef:
Hoe oud is ie nu?

Deze week 18 weken
(22 maart)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:09

Kan al wel, Mario hebben we met 4 maanden laten castreren.
We wilden het sproeien graag voor zijn.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:23

Mijn Pers (poesje) zit meestal buiten in de tuin(ik ook), alleen bij slecht weer komt ze gezellig binnen. Eigenlijk volgt ze mij als ik thuis ben.
Ze gaat zelden de tuin uit, als iemand de poort vergeet dicht te doen loopt ze wel via de oprit en de voortuin een blokje om en komt via de achtertuin weer terug.
Ze heeft een kokertje aan haar halsbandje met daarin een briefje met ons adres en telefoonnummer, voor het geval iemand haar vindt. Tip: doe een drupje nagellak tussen het schroefdraad van het kokertje zodat de onderste helft niet kwijt raakt (2x meegemaakt).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:53

Deijs schreef:
Jessix schreef:

Dankje, dit dus, raskat of niet; hij gaat naar buiten want binnenhouden vind ik enorm oneerlijk.
Dat naar binnen rennen viel mij ook mee! Dus dat weet ie iig :D
Ik ga hem sowieso laten wennen want we gaan sowieso die 2 weken wachten!

Thanks voor de tips

Ik ga mijn nieuwe aanwinst laten castreren nadat hij 5 maanden is geweest. Hij komt bij mij als hij 13 weken oud is en dan houd ik hem dus binnen tot na de castratie. Ik hoop dat we tegen die tijd best buddy's zijn en het buiten wennen net zo goed verloopt als bij mijn andere katten.

Misschien dat ik hem voor die tijd aan een tuigje meeneem, maar dat weet ik nog niet zeker. Aan de andere kant denk, wat niet weet, wat niet deert. Zo lang hij niet door heeft hoe leuk het buiten is heeft hij er hopelijk ook nog geen behoefte aan.

Ik vind het ook wel spannend hoor. Maar ik die vrijheid en buitenleven gun ik ze absoluut.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:33

Alle kittens bij mij, die voor het eerst naar buiten gingen, waren bang :(:) En liepen dus ook niet ver weg.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:39

Deijs schreef:
WillemYntJee schreef:
Sowieso binnen houden tot hij gecastreerd is.
En qua tips, eerst veel aan een lijntje en daarna los bijvoorbeeld vlak voordat hij eten krijgt, zodat hij graag ook weer naar binnen komt.

Als ze niet gecastreerd zijn willen ze nog weleens weglopen geloof ik he?

Het is niet alleen het wegblijven van een paar daagjes omdat die op vrouwtjesjacht is.
Het is ook fijn om te zorgen dat er niet steeds kittens komen........(vermeerderen).

Asielen zitten er overvol mee en de marktplaats ook.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:51

Idd pas na castratie buiten laten en verder rustig aan opbouwen. De eerste keren gaan ze niet ver. In de buurt blijven en buiten laten vlak voor brokjestijd. Bij binnenkomen eten geven en deur weer dicht. Geleidelijk aan langer buiten laten en steeds een deur open laten staan, als een kat z'n thuis goed kent is de eerste reflex weer naar binnen stormen bij 'gevaar'. In het begin moet dat dus ook steeds mogelijk zijn. Het buiten gaan zal zich dan vanzelf geleidelijk aan opbouwen. Ik heb recent het buiten gaan ook weer moeten opbouwen wegens verhuis. Van mij mochten ze na een maand buiten, de helden hebben er 4 maanden over gedaan om verder dan het terras te gaan :') . De 2 jongsten blijven nog steeds liever binnen, de 2 oudsten hebben de smaak te pakken en gaan de hort op (soms iets te lang naar mijn zin) en hebben zichzelf uitgeroepen tot konijnenpopulatiecontroleurs.