Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Palmera schreef:Pinda_Dipje schreef:Als ik het gevoel zou hebben dat ze klaar zou zijn voor herplaatsing dan had ik dat direct gedaan, maar een hond als deze heeft gewoon geen enkele kans van slagen zolang de vicieuze cirkel niet doorbroken kan worden.
.
En soms doet het doorbreken van die vicieuze cirkel wonderen. Op vakantie met die hond naar iemand die:
* stabiel is en zeer veel hondenervaring heeft
* Bereidt is een volwassen hond als een pup te gaan opvoeden vanaf 0, inclusief zindelijkheid en alleen zijn
* De hond leert ontstressen op de goede manier (rustig naar de eigen mand sturen doet wonderen als ze dat eenmaal kunnen en accepteren)
Kortom: iemand die de hond in een andere omgeving met veel geduld die hond op een hele andere wijze benadert.
HorseTopShop schreef:Alles en iedereen in de gaten houden is een raseigenschap van de CC. Het zijn waak- en verdedigings honden die de roedel beschermen. Hier kan je niks aan doen. Dat zit er gewoon in.
Hier doen ze ook altijd hun "rondje". Even iedereen af om te kijken of alles in orde is. Aan de voorkant door de lamellen naar buiten kijken. Naar achteren om daar te checken of alles oke is. En na een tijdje weer van voor af aan.
Dat doen ze nou eenmaal. Dat moet je ook niet af willen leren.
De Cane Corso heeft inderdaad ook uitdaging nodig. En dat mis ik ook in dit verhaal.
HorseTopShop schreef:Alles en iedereen in de gaten houden is een raseigenschap van de CC. Het zijn waak- en verdedigings honden die de roedel beschermen. Hier kan je niks aan doen. Dat zit er gewoon in.
Hier doen ze ook altijd hun "rondje". Even iedereen af om te kijken of alles in orde is. Aan de voorkant door de lamellen naar buiten kijken. Naar achteren om daar te checken of alles oke is. En na een tijdje weer van voor af aan.
Dat doen ze nou eenmaal. Dat moet je ook niet af willen leren.
De Cane Corso heeft inderdaad ook uitdaging nodig. En dat mis ik ook in dit verhaal. Daarom is herplaatsen naar mijn idee een beter idee.
Iemand die ervaring heeft met het ras. En uiteraard ervaring heeft met herplaatsers van dit ras.
HorseTopShop schreef:Sorry Schuur_ maar dat lijkt me zeker geen goede oplossing. Je werkt het natuurlijke gedrag tegen wat de hond alleen maar nerveuzer zal maken.
Ook dat naar buiten zetten is zeker geen goed idee. Iedereen die de CC kent zal dat beamen. Dan kan je straks niet eens meer in de buurt van de hond komen. Zeker gezien de achtergrond van deze hond.
Schuur_ schreef:HorseTopShop schreef:Sorry Schuur_ maar dat lijkt me zeker geen goede oplossing. Je werkt het natuurlijke gedrag tegen wat de hond alleen maar nerveuzer zal maken.
Ook dat naar buiten zetten is zeker geen goed idee. Iedereen die de CC kent zal dat beamen. Dan kan je straks niet eens meer in de buurt van de hond komen. Zeker gezien de achtergrond van deze hond.
Bedankt voor je antwoord. Ik ben totaal onbekend met CC's en soortgelijken dus vandaar deze oplossing.
Is het wel een mogelijkheid om met dit soort honden te werken? Gehoorzaamheid of speuren? Zo kan je het zelfvertrouwen van een hond ook opkrikken waardoor hij misschien iets zelfstandiger kan leven?