Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IrishCold schreef:Ik wil liefst feiten. Verschillende situaties die juist zijn aangetoond wat honden wel en niet fijn vinden.
Hoe moet ik honden taal leren als er overal anders word aangegeven?
HorseTopShop schreef:Heb je uiteindelijk het baasje nog wel gezien/gevonden? Ik vind dat wel een kwalijke zaak hoor!
Paulina schreef:Dit is een onderwerp dat je juist niet op bokt zou moeten vragen.
IrishCold schreef:Bedankt voor reacties tot nu toe. Ik had zelf wel gedacht dat er bepaalde handelingen enz. Wel gewoon feiten konden zijn. Dat het per ras en karakter verschil in zit begrijp ik.
Wat zijn dan de meningen van jullie betreft straffen of negeren of afleiden?
Doe je dat anders als bij een pup? Zelf geen ervaringen met pups.
HorseTopShop schreef:anjali schreef:Een hond die je echt wil pakken waarschuwt niet. Een hond is een roofdier en die gaat zijn beoogde prooi natuurlijk niet vantevoren waarschuwen waardoor die dan kans zou krijgen om te ontsnappen.Een hond die je waarschuwt wil alleen dat je stopt met bepaald gedrag.
Het gaat ook niet om waarschuwen. Het gaat om de signalen die ze met het lichaam afgeven. Dus heel de lichaamshouding. Een hond die in de aanval gaat, heeft een hele andere houding dan een hond die je lief vind.
En dat zijn de signalen waar we het over hebben.
Zoolgangster schreef:Maar dan nog: stel een hond geeft signalen dat ie aan wil vallen... dan moet je maar net de kans hebben er op te kunnen reageren... als het een beetje sterke en snelle hond is, ben je alsnog de sjaak.