Lotgering, positieve of negatieve ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 12:29

Ik schrik eigenlijk wel van het krantenbericht dat hij recent veroordeeld is wegens slechte praktijken op zijn bedrijf. Dan kloppen de beschuldigingen dat hij zijn dieren op slechte wijze houdt misschien toch wel.
In dat geval zou ik het bedrijf überhaupt al niet willen steunen, zelfs wanneer ze wel kwalitatief goed vlees zouden verkopen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:32

Ik krijg steeds meer klanten die overstappen van Lotgering naar andere merken omdat ze de kwaliteit de laatste tijd slecht vinden.
Tammenga is een goede vervanger, Darf is biologisch vlees en sommige leveranciers hebben ook nog een huismerk. Verder heb je nog zoveel andere merken, ik zou kijken naar de verkrijgbaarheid bij jouw buurt van een merk.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:42

Geen ervaring met Lotgering. Wel een aantal andere vleesleveranciers geprobeerd, uiteindelijk blijven hangen bij de doodsimpele smuldier en rodi uit de supermarkt. Wanneer je de verschillende soorten ook nog afwisselt heb je een heel compleet dieet.

Wij hebben hier ook witte herders, een die we van pup af aan al hebben, en een opvanger. De opvanger werd in het verleden gevoerd met brokken en had een erg gelige vacht. Nu zit hij sinds ongeveer driekwart jaar bij ons, en al die tijd op vlees. Zijn vacht is in die tijd al een stuk witter geworden. Beide honden eten het ontzettend graag en bij beide is de ontlasting erg mooi stevig.

Ik kon geen groot kwaliteitsverschil merken in vers vlees van een leverancier als kiezenbrink en het vlees van smuldier en rodi, dus ik heb uiteindelijk gekozen voor wat ik gemakkelijk vind, en dat is voor mij het gemak van het halen in de supermakrt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:48

Heel negatief. Ik raad het ook NIEMAND aan.

De kwaliteit is bagger, de service is bagger en klantvriendelijkheid kennen ze niet.
We hadden een vriezer waar we normaal ruim 65 kg aan rollen kvv in kwijt konden. Wij dachten ook laten we lotgering eens proberen aangezien ik er ook goede verhalen van hoorde. We konden om te beginnen door de rare vormen van de ''worsten'' krap 50 kg kwijt, en hadden 60 besteld. Want dat pastte altijd. Kratten waren afgegeven, chauffeur ging weer weg, en bij de eerste krat begon de ellende al. Niet alles was echt bevroren. Verpakkingen waren open, alles zat onder ''sap'' van het vlees, geur was niet te harden. En zo lag het dus ook in de gang, want als het eenmaal lekt, dan gaat dat best snel.
Kratten waren smerig, en tot overmaat van ramp had het vlees een behoorlijk vreemde kleur. Soort groenige gloed. Heb een verpakking laten ontdooien die er ''goed'' uit zag, en ze wilden er geen van allen van eten. Klein hapje proberen kon nog maar dat was het wel.
Kon nog dagen lang de lucht in huis ruiken. Want de levering kwam op donderdag eind van de middag, en vrij za zo kun je geen contact op nemen. Donderdag contact gehad. Vrijdag ze plat gestalkt en dinsdag ochtend kwamen ze het met veel pijn en moeite ophalen. Maar, ik moest alles buiten zetten, mocht niet naar buiten komen want ze wilden niks meer met ons te maken hebben. Verbinding aan de telefoon werd meerdere malen verbroken, ik ben uitgescholden aan de telefoon(hun uiteindelijk ook door mij maar goed) en het is gewoon helemaal normaal dat je alles wat ontdooit is gewoon opnieuw in kan vriezen. Geen punt kan geen kwaad. Slechte verpakkingen kwamen omdat ze het zo goedkoop mogelijk wilden doen. Heb van alles foto's gehad en contact gehad met de NVWA en daar de foto's naar toe gestuurd. Kort daarna zijn ze weer bij hun geweest. Dat zal vast niet alleen van mijn melding afgehangen hebben. Als ze het nou netjes op wilden lossen had ik dat niet gedaan. Gelukkig hebben ze uiteindelijk alles opgehaald.

Hier smuldier en naturis gevoerd verder. Smuldier is opzich prima, maar beperkt in smaken. Naturis vond ik de kwaliteit echt van wisselen. Rodi ben ik geen fan van. Beperkt in smaken en daar zitten in een aantal varianten ook nog groente en/of rijst. En het is zo ontzettend zacht/fijn gemalen.

Inmiddels voer ik Kivo. Dat halen we eens in de zoveel tijd af in de fabriek(als je indd in DB woont is dat ook nog best goed te doen) https://www.kivopetfood.nl/

ponyparadijs

Re: Lotgering, positieve of negatieve ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:52

Ik heb geen klachten over het vlees van lotgering
Maar de bezorging, service en het klant contact laten te wensen over.

Wij zijn door de slechte contacten en bezorging dan ook van plan de volgende bestelling bij een andere leverancier te bestellen

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:53

Wow kiwiwitje Dat is totaal het tegenover gestelde van mijn ervaringen.
Ja de rollen zijn niet allemaal identiek aan elkaar. Daar kan ik niet van wakker liggen. Het gaat om de inhoud, niet om hoe "mooi" de rollen zijn.

Hier werd het ook elke donderdag bezorgd. En een half jaar lang, 1 keer per week hielp de chauffeur me met het dragen naar de achtertuin en het leggen in de vriezers. Dat hoefde hij niet te doen, maar deed het wel.

Het vlees is altijd goed geweest. Nog nooit 1 rol gehad waar ik twijfels over had.

Ik zie ook heel erg wisselde ervaringen. Daar verbaas ik me wel over.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 12:56

Sowieso wel een vreemd verhaal dat je uitgescholden word wanneer je een melding doet dat het vlees ontdooid of niet vers is :? Dan weet je toch dat je klanten verliest?
Wel jammer, want de prijzen vond ik niet zo verkeerd, maar het risico is me nu echt te groot (plus dat ik de verhalen over de verzorging van zijn dieren ook niet mis vind).

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:56

De producten zelf ken ik niet, maar ik heb mijn ponies een stuk verderop gehad.
Het is daar inderdaad een bende. Heel vol en vies.
Ze hebben twee grote honden die al meerdere keren mensen hebben aangevallen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:58

HorseTopShop schreef:
Ja de rollen zijn niet allemaal identiek aan elkaar. Daar kan ik niet van wakker liggen. Het gaat om de inhoud, niet om hoe "mooi" de rollen zijn.

Hier werd het ook elke donderdag bezorgd. En een half jaar lang, 1 keer per week hielp de chauffeur me met het dragen naar de achtertuin en het leggen in de vriezers. Dat hoefde hij niet te doen, maar deed het wel.

Het vlees is altijd goed geweest. Nog nooit 1 rol gehad waar ik twijfels over had.

Ik heb dezelfde ervaring als jij hebt. Afgelopen donderdag nog een levering gehad. Keurig diepgevroren (kon er hersens mee inslaan), verpakkingen allemaal heel, schone kratten.

Bezorger heeft de kratten bij mijn vriezer gezet (ik wil zelf inpakken) en is na een babbeltje weer vertrokken.

Toen ik vorig jaar met mijn knie zat (ik was net geopereerd) heeft de bezorger alles voor mij ingepakt op de manier dat ik wilde :o.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:59

Rivendell schreef:
De producten zelf ken ik niet, maar ik heb mijn ponies een stuk verderop gehad.
Het is daar inderdaad een bende. Heel vol en vies.
Ze hebben twee grote honden die al meerdere keren mensen hebben aangevallen.

Hmmm :\...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:59

HorseTopShop schreef:

Ja mijn ervaring was alles behalve lekker. Ik wil ondanks mijn sterke vis allergie mijn katten en honden dat niet ontnemen(handschoentjes zijn geen optie ivm andere allergie) maar van deze heb ik dagen lang last gehad. ;)

Dat de rollen niet identiek zijn is opzich niet erg. Maar de vormen van Lotgering zorgen er voor dat ik ruim 10 kg minder kwijt kan. Waardoor ik weer eerder moet bestellen. Iets wat ik met smuldier, kivo en naturis niet had. En voor lotgering hadden wij 11 euro verzend/bezorg kosten. Dat is opzich ook geen punt. Maar als ik dan steeds een kleinere bestelling moet doen omdat het gewoon niet past(en dus het eerste deel niet eens kwijt kan) is dat wel behoorlijk lastig.

Als ze het nu goed op hadden willen lossen was er ook geen probleem geweest. Want het kan altijd een keer fout gaan. Maar een goede oplossing was nogal een dingetje zeg maar.

Met kivo rijden we zelf naar Veldhoven. Dat kost ons heen en terug rijden 6 euro. Nu breng je daar ook tijd door, we neuzen altijd even tussen de snacks bijvoorbeeld. Maar dat vinden we ook niet erg.
Inmiddels is er van de week een nieuwe vriezer binnen gekomen(500 liter) *\%/* Dus binnenkort gaan we weer naar Veldhoven en de vriezer eens een beetje vullen. Vriezer is niet alleen voor de beesten, want met 3 katten en 2 engelse staffords heb ik dan gelijk een jaarvoorraad denk ik :') _O-

Cayenne schreef:
Sowieso wel een vreemd verhaal dat je uitgescholden word wanneer je een melding doet dat het vlees ontdooid of niet vers is :? Dan weet je toch dat je klanten verliest?
Wel jammer, want de prijzen vond ik niet zo verkeerd, maar het risico is me nu echt te groot (plus dat ik de verhalen over de verzorging van zijn dieren ook niet mis vind).

Ja het was ook wel heel vreemd. Maar ik heb bij hun gelijk gemeld dat dit niet is wat ik verwacht van een vlees leverancier, hoe dat het er uit zag en dat ik dit niet wilde voeren. Toen kreeg ik de opmerking dat ik het maar in de kliko moest gooien en moest gaan halen wat ik wel wilde voeren. Toen ik daarop zei dat hun het maar gewoon terug op moesten komen halen en hun daarop zeiden dat ze dat niet gingen doen en de verbinding verbraken ben ik ook wel even boos geworden. Ze lieten je niet uitpraten aan de telefoon en toen ik zei dat ik niet ging betalen, en wilde dat hun het op kwamen halen werd ze boos. Mijn opmerking daarop was, dan laat het maar voorkomen, want we betalen niet. Boem, verbinding verbroken.
Ik was ook niet goed bij mijn hoofd dat ik het niet wilde voeren. Het was prima kwaliteit niks mis mee. En prima gewoon opnieuw in te vriezen. Moet ook zeggen dat ik ook niet de vriendelijkste meer was na dat ze voor de tweede keer ophing. Maar ook vriendlief kreeg geen fatsoenlijk gesprek.

Hier komen nog wat foto's.
Die vieze verpakkingen in de zakken, kwamen zo ver ontdooit en open binnen. Daar kun je ook de kleur zien.
De andere verpakkingen zaten met de smurrie deels aan elkaar ''gevroren'' en de open verpakking van de twee worsten die aan elkaar zaten haalde ik zo uit de krat. De krat zag er ook niet zo lekker uit. En het ergste was, dat je dat er deels zo met je vinger af kon vegen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 23-07-17 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:06

_San87_ schreef:
HorseTopShop schreef:

Ik heb dezelfde ervaring als jij hebt. Afgelopen donderdag nog een levering gehad. Keurig diepgevroren (kon er hersens mee inslaan), verpakkingen allemaal heel, schone kratten.

Bezorger heeft de kratten bij mijn vriezer gezet (ik wil zelf inpakken) en is na een babbeltje weer vertrokken.

Toen ik vorig jaar met mijn knie zat (ik was net geopereerd) heeft de bezorger alles voor mij ingepakt op de manier dat ik wilde :o.

Oja, de praatjes! :D

Ik had toen nog 4 Cane Corso's. Hij kon het nergens anders over hebben als hij kwam bezorgen! Boris (van mijn profielfoto) nam ik dan altijd even mee naar buiten.
Hele gesprekken gehad altijd over de honden. Ik vond het altijd wel gezellig. Een hele aardige man.
Maar nadat de hond (waar de lotgering voor was) uiteindelijk toch nog overleden is, voer ik weer volledig Barf. Dus ik zie hem niet meer.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:17

De bezorging was bij ons ook geen punt. Ze waren ook niet van Lotgering zelf, meer een tussenstation. Bij hun was veel mogelijk en ook de bezorgkosten waren niet hoog.
Ze waren heel vriendelijk en hielpen ook altijd het vlees naar binnen brengen. Verder konden ze behoorlijk lang kletsen, onze honden vonden ze helemaal geweldig.
Nee, aan hun lag het zeker niet.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:23

Hier was het geen tussenpersoon, maar echt van Lotgering zelf.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:25

HorseTopShop schreef:
Hier was het geen tussenpersoon, maar echt van Lotgering zelf.

hier ook. :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:48

Hier hele goede ervaringen!

Wij halen het niet bij lotgering zelf maar bij een tussenpersoon (particulier) en hebben altijd netjes bevroren vlees, niks slijmerigs en plakkerigs.

Onze hond heeft vanaf pups af aan al darmproblemen, verschillende brokken gehad (duur en goedkoop, zelfs van de DA) niks hielp, braken en diarree.

Toen overgestapt op vlees van lotgering (rund,lam,kip) nu nergens meer last van, geen dunne ontlasting, zijn vacht ziet er beter uit, nu maar 2x per dag ontlasting en een klein hoopje ipv 4x per dag diarree.
Blije hond hebben we nu en zit al klaar als ik zijn bakje pak, wij zijn dus heel erg tevreden!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:58

Het vlees op zich vond ik niet verkeerd, al wou één van de honden het op een gegeven moment wel steeds slechter eten.
Verpakkingen waren wel eens kapot, maar altijd goed bevroren, dus dat vond ik niet zo erg.
De stukken plastic vond ik wel erg. Een keer een stukje handschoen kan ik mee leven, maar het gebeurde steeds vaker, steeds meer en er zaten ook echt scherpe stukken plastic in. Toen was het snel afgelopen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:03

huppelz schreef:
Volgens mij is deze man recent veroordeeld door de rechter. Zal eens zien of ik de link naar het krantenartikel nog heb.

https://0297.nl/nieuws/64658/veehouder- ... toestanden

Totdat ik dit wist, heb ik jaren lang met tevredenheid Lotgering gevoerd. Maar na dit verhaal overgestapt op carnibest en naturis.

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:20

Mijn honden vinden Lotgering niet veel aan, vet en geur krijg je bijna niet van je handen, na het voeren, en de geur.. vuile pens ruikt nog lekkerder, onze honden hebben alle smaken geprobeerd, maar bah, nooit weer.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:06

Ik voer nu ongeveer 2 jaar Lotgering. In januari heb ik 1x een slechte levering gehad. 1 krat van de 22 was niet helemaal goed en is netjes opgehaald.

Samen met wat kennissen bestellen we 1x in de 5 weken 22/25 kratten en zijn altijd de eerste smorgens dus altijd goes bevroren. Heb net weer een levering gehad en de pakjes zijn schoon en heel.

Onze hond heeft slechte darmen en we hebben al veel verschillende soorten voer geprobeerd en lotgering is tot nu toe nog steeds het voer waar hij het goed op doet.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:19

xGoldenHero schreef:
Ik voer nu ongeveer 2 jaar Lotgering. In januari heb ik 1x een slechte levering gehad. 1 krat van de 22 was niet helemaal goed en is netjes opgehaald.

Samen met wat kennissen bestellen we 1x in de 5 weken 22/25 kratten en zijn altijd de eerste smorgens dus altijd goes bevroren. Heb net weer een levering gehad en de pakjes zijn schoon en heel.

Onze hond heeft slechte darmen en we hebben al veel verschillende soorten voer geprobeerd en lotgering is tot nu toe nog steeds het voer waar hij het goed op doet.

Hier hetzelfde, van de rest gaat hij aan de diarree

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 15:44

Even nieuwsgierig en een gewetensvraag: zouden jullie nu ook gewoon nog vlees van dit bedrijf kopen terwijl je afweet van de slechte omstandigheden waarin hun dieren leven?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:46

Cayenne schreef:
Even nieuwsgierig en een gewetensvraag: zouden jullie nu ook gewoon nog vlees van dit bedrijf kopen terwijl je afweet van de slechte omstandigheden waarin hun dieren leven?

Nee! Sowieso niet, omdat ik het eten van de honden echt zelf maak. Ik wil weten wat ze precies binnen krijgen en ik wil er zeker van zijn dat dit in de goede percentages is.
Maar als ik ooit weer KVV zou moeten gaan voeren (wat ik absoluut niet wil), zou ik na dit bericht voor een ander merk gaan.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:57

ik denk dat er in elke fabriek (want dat is het) wel bepaalde dingen zijn die niet helemaal lekker gaan wat betreft omgang met dieren, uiteraard valt dit natuurlijk niet goed te praten en ook deze dieren verdienen voordat ze worden geslacht gewoon een goed leven, maar wij liepen al zo lang met problemen van zijn darmen rond, dat we eigenlijk heel blij zijn hoe goed hij het op het vlees van lotgering doet, en durf ook eigenlijk niet over te stappen omdat ik bang ben dat alle rambam weer opnieuw begint, dat gaat het welzijn van mijn hondje toch voor op die persberichten

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:10

Mijn pup is afgespeend op Lotgering denk ik, kreeg dit mee van de fokker. Afgelopen week 19 rollen ingeslagen. Zelf nog niks negatiefs aan gemerkt. Eerste dagen zelf Barfmenu gegeven, dat wou mijn pup niet eten, Lotgering wel. Echter nu ik de verhalen lees over de diervriendelijkheid neig ik na deze rollen over te gaan op Kivo.