Kattenbak "probleem"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: Kattenbak "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 22:15

Als je meer weet over mijn financiële situatie mag je daar over oordelen ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:36

@GDG: Zeven veel werk? Dat doe ik hier dagelijks met 8 kattenbakken.... En wie zegt dat ze een nieuwe kattenbak zou moeten kopen....? Iedereen geeft daarbij geld op zijn/haar eigen manier uit....niemand kan dat voor een andere invullen/bepalen of aangeven wat prioriteit heeft.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:48

Sorry _O- nu weet ik dus welke van de 4 elke keer die zooi maakte :')

Heb niet alle tips doorgelezen maar je kan eventueel een matje gebruiken icm een doos?
De doos snij je aan 1 kant open waar de kattenbak dan precies in past.
Je hebt dan zeg maar een verlengstuk aan je kattenbak (sorry ben slecht in uitleggen).
Dan moet ie dus vanuit de kattenbak over het matje door de doos en dan uit de doos.
Snappie :D ?

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 00:19

Hier hebben we onder de kattenbak een grote handdoek liggen die kloppen we elke dag uit en dan is die weer even netjes.

Wat ook leuk is dat je vaak gratis kan krijgen is een kast en daar zaag je een doorgaan in voor de katte en dan zet je daar je katten bak in liggen alle reste in de kast. Zo deden we het vroeger dat de honden niet in de bak konden en dat die netjes weg stond als er bezoek kwam.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 00:26

Tilmar schreef:
Houtkorrels moet je af en toe zeven. Dan hoef je het nooit weg te gooien. En gaat het ook niet stinken.
Ik heb ooit iemand een bericht gestuurd met foto handleiding hoe ik dat doe. Die kan ik wel doorsturen als je wilt.

Die zou ik ook graag zien!
Ik zweer bij houtkorrels, omdat het inderdaad maar heel weinig troep geeft.
Alleen na al die jaren ben ik er nog altijd niet uit hoe ik ze het makkelijkst kan verschonen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 00:49

ClaudiaHS schreef:
Sorry _O- nu weet ik dus welke van de 4 elke keer die zooi maakte :')

Heb niet alle tips doorgelezen maar je kan eventueel een matje gebruiken icm een doos?
De doos snij je aan 1 kant open waar de kattenbak dan precies in past.
Je hebt dan zeg maar een verlengstuk aan je kattenbak (sorry ben slecht in uitleggen).
Dan moet ie dus vanuit de kattenbak over het matje door de doos en dan uit de doos.
Snappie :D ?

Het was Memphis :') geeft niks ben gek op hem!
Ik snap m :j ik zal het in gedachten houden!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:46

Weet niet of je een action op fiets afstand hebt.
Maar daar hebben Ze van die rollen met anti slip materiaal.
Ik denk dat zoiets ook wel werkt voor je bak en kost geen drol.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:24

Mossel schreef:
Als je meer weet over mijn financiële situatie mag je daar over oordelen

Daar heb ik helemaal geen behoefte aan, dus de details mag je verder voor je houden hoor.

Zonnetje81 schreef:
@GDG: Zeven veel werk? Dat doe ik hier dagelijks met 8 kattenbakken.... En wie zegt dat ze een nieuwe kattenbak zou moeten kopen....? Iedereen geeft daarbij geld op zijn/haar eigen manier uit....niemand kan dat voor een andere invullen/bepalen of aangeven wat prioriteit heeft.

Lezen blijkt toch wel heel moeilijk. Ik zeg niet dat zeven veel werk is, lees mijn post nog maar eens als je dat eruit haalt +:)+ . Daarnaast zegt hier niemand (dus ikzelf incluis) dat TS een nieuwe bak moet kopen, dus ook hier: beter lezen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 12:46

GDG schreef:
Mossel schreef:
Als je meer weet over mijn financiële situatie mag je daar over oordelen

Daar heb ik helemaal geen behoefte aan, dus de details mag je verder voor je houden hoor.

Zonnetje81 schreef:

Lezen blijkt toch wel heel moeilijk. Ik zeg niet dat zeven veel werk is, lees mijn post nog maar eens als je dat eruit haalt +:)+ . Daarnaast zegt hier niemand (dus ikzelf incluis) dat TS een nieuwe bak moet kopen, dus ook hier: beter lezen.

+:)+
Dan mag jij je commentaar voor je houden wat ik wel of niet kan sparen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:51

Mossel schreef:
Dan mag jij je commentaar voor je houden wat ik wel of niet kan sparen.

Ik heb daar geen commentaar over gegeven. Ik gaf je gewoon een tip, eentje die je zeer goedkoop kunt uitvoeren, voor een tientje (of tweedehands nog goedkoper) kun je al klaar zijn. Als jij dan zegt dat dat geen optie is omdat je het geld niet hebt of blijkbaar niet bij elkaar kunt sparen dan vind ik dat heel vervelend voor je. Zit geen commentaar of oordeel in.

Het peewee systeem is gewoon een heel fijn systeem voor houtkorrels, maar zelf vind ik de oorspronkelijke bakken erg aan de prijs en dat heb ik er niet voor over dus heb ik zelf (heel goedkoop) zo'n systeem gemaakt. Als een ander wat aan die tip kan hebben vind ik dat alleen maar leuk. Doe je er niets mee, ook prima. Wil je het wel en kun je het niet dan vind ik dat vervelend voor je.

Succes.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 17:57

Ik waardeer alle tips, en ik ga ook zeker alle opties bekijken, ik heb alleen niet de optie om nieuwe bakken aan te schaffen ;) En peewee is zeker een mooi systeem alleen kan en wil ik daar geen 80 euro voor uitgeven. Ik heb genoeg geld om voor Mn dieren te zorgen, en dat wil ik ook zo houden mochten ze medische zorg nodig hebben.

Nogmaals waardeer ik je tip zeer zeker, en als ik geld teveel had, had ik het ook zeker in gedachten gehouden :)

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:57

Ik heb hier ook zo'n kat die er zijn roeping van heeft gemaakt om overal kattengrit te verspreiden. Wij hadden eerst houtkorrels en dat was helemaal een ramp. Sinds kort hebben we de Biokat's 3 in 1 Classic. Dit is klontvormend kleigrit wat uitloop ook zou moeten verminderen. Tot nu toe niets dan lof, ik hoef in ieder geval niet meer dagelijks grit weg te stofzuigen. De klontjes zijn ook goed stevig en het stinkt niet snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:02

Ik had ook altijd van de supermarkt klontvormende die eigenlijk ook overal in huis lagen, pas geleden nog toen ik de biokat's niet meer had even voor het gemak een mee genomen, werd ook elke dag stofzuigen (2 katten) het lag letterlijk overal.
Daarna in de aanbieding (regelmatig bij de Jumper en anders zijn ze het goedkoopste bij de tuinland volgens mij) weer biokat's fresh gehaald (zie foto), normaal herinnerde de hoeveelheid korrels in huis me er wel aan dat de bak leeg geschept moest worden, nu in combinatie met dat m'n hoofd er niet helemaal bij is vergeet ik het zo omdat er alleen echt voor de bak wat korrels liggen.
Buurvrouw heeft dezelfde ervaring trouwens.
In verhouding ben je met de biokat's nog goedkoper uit omdat die heel lang mee kan, en ik ruik de kattenbak nooit (mits een te lui is geweest een poepje te begraven).

Afbeelding

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:11

Ik ben fan van houtkorrel, weinig uitloop.
Schoonmaken gaat heel vlot, ik kiep iedere ochtend de bakken leeg boven de groene container. Was ze vervolgens indien nodig af met heet water en bleekmiddel en vul iedere bak zo dat de bodem ruimschoots bedekt is.

Wordt er overdag in gepoept dan kiep ik de betreffende bak nogmaals leeg.
Ik verspil misschien wat korrel maar heb er weinig werk van en de katten hebben altijd een frisse bak wat ook voor ons heel fijn is want ze staan in de woonkamer.

In het verleden ook wel eens speciale dure vulling gehaald, kleine verpakking genoeg voor een hele maand. Gegarandeerd geen stankverhaal. Zelfde middag had ik de hele bak al leeggekiept. Kat had diarree en had dat door de hele bak heen gegraven. No way dat ik zo iets ga lopen sorteren en het stonk natuurlijk vreselijk! Doe mij maar "goedkope" houtkorrel, ondanks mijn niet zo'n zuinige manier doe ik voor mijn gevoel tijden met zo'n zak.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:20

Wow elke dag??? Geld teveel?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 23:25

Dat zou ook niet mijn manier zijn haha.

Maar ik heb wel wat ideetje bedacht Dus ik ga misschien als ik het voor elkaar krijg toch over op houtkorrels haha

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:46

Na allerlei strooisels te hebben geprobeerd (heb mijn hele leven al meerdere katten) ben ik uitgekomen op het strooisel van Lidl. Prima spul, vrijwel geen stank, heel weinig uitloop en heel zuinig in gebruik. Het is klontvormend en ik schep tweemaal daags de klonten en drollen eruit in een emmertje. De kattenbak staat in de woonkamer. We hebben een logeerkat die ook graag graaft en zelfs dit spul uit deze (doodgewone dekselloze bak) weet te werken. Het is niet veel, maar wel lastig. Ik heb zo'n vegertje met blik en veeg het dagelijks even weg.

Je kunt een grote doos nemen (bananendoos oid), 1 kant lossnijden en de bak dan erin zetten met de lage kant naar de dooswand toe. Katten springen of klimmen er zo overheen en alles wat eventueel wordt uitgegraven blijft in de doos.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 00:41

Hier biocat classic ideaal. Houtkorrel was hier drama overal zooi en ik vond het idd gaan stinken. De kattenbak andersom zetten werkt idd ook erg goed weet niet of je een bak met een klepje hebt dat verschilde hier ook met de hoeveelheid zooi

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 00:53

Heb er 1 met klepje en 1 zonder, maar bij beide maakt hij een zooi. Na zn behoefte graaft hij een klein beetje ( graaft dan waarschijnlijk zn pootjes een beetje in) en springt dan als een onnozele de bak uit :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 01:19

Matje ervoor werkt al hele hoop. Ik heb er 1 van de action en dan in 2en geknipt en zo voor beide bakken 1.
Is er 1 met opstaand randje en patroon zodat korrels erin blijven liggen. Werkt aanzienlijk en is mooie goedkope oplossing.

Daarnaast had Ik met biokat (groene zakken) veel meer uitloop dan nu met de ah schep en schoon (blauwe pakken) en doe er veel langer mee.

Houtkorrels hier ook gehad met peewee bakken. Waren wel super maar doordat er toen kat bij kwam en constant aan diarree was vond ik hout korrels ff geen succes meer. :') verder altijd fijn systeem geweest maar idd flink prijzig...
Maar qua scheppen geef ik toch wel flink de voorkeur naar grind. En mn portemonnee ook.

Hier vind je trouwens ook nog goede tips.
[BB] Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?