Vlees/pate voor katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:59

lieveli schreef:
Change3x schreef:
Als het zo slecht was dan was er vast al wel één ziek geweest of iets anders engs. ;)

Oudste kat is nu 14 en nog springlevend en happy, net zoals de jongste kat.

En een zak van 50 euro kopen vindt ik ook een beetje te gek als je ziet hoe snel dat er doorheen gaat.

Ze krijgen op het moment CaroCroc omdat ze deze goed eten.

Je geeft een vleeseter een brok met 4% vlees. Moet je zelf weten, maar noem het dan niet kwaliteitsbrok.

Je zou wel iets aardiger mogen antwoorden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:59

lieveli schreef:
Change3x schreef:
Als het zo slecht was dan was er vast al wel één ziek geweest of iets anders engs. ;)

Oudste kat is nu 14 en nog springlevend en happy, net zoals de jongste kat.

En een zak van 50 euro kopen vindt ik ook een beetje te gek als je ziet hoe snel dat er doorheen gaat.

Ze krijgen op het moment CaroCroc omdat ze deze goed eten.

Je geeft een vleeseter een brok met 4% vlees. Moet je zelf weten, maar noem het dan niet kwaliteitsbrok.

Klopt ook niet helemaal. ''Als er staat Vlees en Dierlijke bijproducten (4% kip) '' zit er minimaal 4% echte kippenvlees in. Het overige bestaat dan uit overige dingen zoals in dit artikel beschreven:
http://www.voervoorkatten.nl/wat-zijn-d ... producten/

Ja je gaat een dier dat vlees hoort te eten een voeding geven die vooral bestaat uit graan. Dat is gewoon niet logisch. Of ze er nu wel of niet iets mee kunnen( en ja goed bewerkt kunnen ze dat in zekere zin wel) is in mijn idee niet van toepassing. De meeste brokken staan stijf van zout suikers en graan. Goed kattenvoer heeft dat niet nodig. Daarom voeren wij KVV en ook daar zitte ''rotte appels'' tussen naar mijn idee.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 20-07-17 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:01

Change3x schreef:

Ik ben neutraal.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:02

lieveli schreef:
Change3x schreef:

Ik ben neutraal.

Je komt over alsof ik niet goed zorg voor mijn katten.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:02

nontie schreef:
angrywolf schreef:
Probeer dan eens animonda carny: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... n_animonda

Zit veel vlees in en kost niet zo gek veel.

Hier staan ze op almo legend blikjes maar die kosten 1.20€ per stuk :=

Hoe lang is een open blik ongeveer houdbaar?
Aangezien ze niet meer krijgen als een eetlepel per dag..

@Nabster: als ik rustig van mijn koffie wil genieten 's ochtends zal ik ze echt vlees moeten geven eerst, aangezien juffie directrice dit bij haar vorige eigenaar gewend was (2x per dag) heb ik dit tot alleen 's ochtends kunnen terugbrengen. Geprobeerd volledig zonder vlees te doen alleen toen had ik 2 week een jankende en kermende kat dat ik maar heel snel weer vlees heb gehaald en toen was de rust wedergekeerd :+

In de koelkast en afgedekt ongeveer 3 a 4 dagen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:03

Change3x schreef:
Je komt over alsof ik niet goed zorg voor mijn katten.

Meningsverschil. Ontopic?

RianneH

Re: Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:06

Wij voeren Yarrah Biologisch natvoer aan de ene kat. Krijgt 1/3 van het bakje per dag. Ik koop een rijtje van 6 bakjes voor 7,50 bij de dierenwinkel (kan online goedkoper zag ik net..) en daar doet ie dan 18 dagen mee.

Goedkoper dan de andere kat die speciaalvoer moet hebben voor zijn nieren wat een stuk duurder is.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:06

Idee: Misschien kun je in het vervolg voer aanraden wat jij goed vindt ipv alleen iets zeggen zonder toegevoegde waarde.

Ontopic. +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:09

Misschien wist je het gewoon niet en dan weet je het nu, toch? Niks mis mee. En zoals je ziet heb ik voer aangeraden, doe er je voordeel mee.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:10

Wij geven al jaren Ecostyle, dat doen ze het beste op...en ja, beter dan op Royal Canin of de andere zogenaamde premium voeders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:11

Qua brok krijgen ze hier Applaws behalve 1, die krijgt Hills voor zere piemels. Brok heeft mijn voorkeur boven nat.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:12

Nachtlampje schreef:
Smuldier, gewoon in de supermarkt te koop, is gewoon gemalen restvlees. Geen "compleet" of pens kopen, bijna alle katten lusten dat niet.

juist WEL de compleet versie kopen. daar zit namelijk alles in. die andere zijn enkelvoudige vleessoorten dus niet gezond om steeds te geven.

Hier eten de katten alleen de compleet en de pensversie.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:16

Onze senior krijgt Als brokjes onbeperkt cat lovers gold en 1,5 blik gourmet per dag. Iets anders (beters) dan gourmet laat ze altijd na 2x staan en brokjes eet ze van welk merk dan ook nauwelijks

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:22

zoals genoemd dus smuldier. bij verschillende supermarkten te koop. en dan voornamelijk de compleet versie omdat daar alles in zit. de andere versie zoals hart en kip zijn enkelvoudig dus niet geschikt om als hoofdvoer te geven. ja, een enkele keer maar niet meerdere keren per week.
dit vlees is ook niet zo duur.
ze moeten er vaak eerst wel een aantal dagen aan wennen. er zit geen chemisch geurtje aan zoals bij blikvoer dus ze zullen hun neus ervoor optrekken. gewoon even volhouden. Hier liepen ze meteen weg toen ik het voor hun neus zette :D je kan het een beetje mengen met je eigen blikvoer en die steeds verminderen totdat ze het vlees eten. hier heeft het wel een week geduurd voordat ze het aanraakten. ze aten het echt met lange tanden en een hoop tegenzin. nu springen ze tegen de deuren op en slaan ze het uit mn handen als ze het ruiken :+

blikvoer en pate bestaat voornamelijk uit water en een hoop troep. eigenlijk een beetje zonde van je geld en het feit dat je katten stinken, zegt al genoeg....
sinds die van mij vers vlees krijgen, stinken ze niet meer. ze drinken minder dus minder plas dus doe langer met kattenbak. het vlees wordt bijna helemaal verteerd en er zit geen rotzooi in dus ze hebben weinig afval. ze poepen hier 1x per dag en dat stinkt niet. zijn droge drollen. sinds het vlees verharen ze ook nauwelijk. ja, een paar dagen per jaar flink en dan is het ook klaar.

als brokken krijgen ze catlovers gold. hier zit ook redelijk wat vlees in. en anders krijgen ze applews.
voer lijkt duurder maar het is hoogwaardiger voer dan de supermarkt-zooi dus in verhouding hebben ze er minder van nodig.
de meeste supermarkt/dierenwinkelvoeders is eigenlijk gewoon troep. tompoes, felix, whiskas helemaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:29

In aanvulling op Tieme, onze katten krijgen 2 keer per dag een klein handje (Applaws) en daar doen ze het echt goed op. Niet mager of lusteloos. Wél vreten ze veel vogels uit de tuin, r.i.p. de koolmeesjes.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:31

Hier op advies van de dierenarts 2x per dag nat voer, afwisselende merken.
En 's avonds een beetje droge brokjes.

Hij krijgt nu 's morgens maaltijdzakjes kitekat, en 's middags afwisselend bakje paté van de Lidl of gourmet gold, laatste is favoriet...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:36

Vroeger at Jackie Felix voer en was ik ervan overtuigd dat het geen kwaad kon. Jackie moest nog wel eens spugen als ze te snel at. Toen ben ik op aanraden van de dierenarts royal canin gaan geven. Sindsdien heeft ze niet meer gespuugd en eet ze rustiger.
Af en toe krijgt ze ook een stukje koolvis of gekookte kip

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:52

kiwiwitje schreef:
Nachtlampje schreef:
Smuldier, gewoon in de supermarkt te koop, is gewoon gemalen restvlees. Geen "compleet" of pens kopen, bijna alle katten lusten dat niet.

Wij voeren zelf voor de lekker het blikvoer van de Aldi. Goed te betalen en geen suiker of troep toegevoegd.
Onze katten zijn ook gewend om 's Avonds een paar lepeltjes te krijgen, en ze genieten er zo enorm van dat we het niet willen laten.

Pens lusten er veel niet. Maar ''Vlees compleet'' lusten de meesten wel. Net als Kip of Hart.

Even tegen jullie in gaan. Hier eten ze enkel de pens (compleet) en vlees compleet. Hart gaat er matig in en Kip is een absolute no go. In fact; als ik de pens-variant open trek, staan ze allemaal om het hardst te schreeuwen en is hun bak binnen 2 seconden brandschoon.

Ik geef soms een zakje AH vlees uit zo'n zakje (de vis-varianten), als de Smuldier op is (populair hier in BE :+ )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:06

Rebel; kip gaat hier het hardst :')
Pens eten de honden ook slecht. Inmiddels voeren we geen smuldier meer maar kivo. Daar eten de katten alles van. Pens halen we alleen niet dus dat eten ze dan ook niet.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:18

Hier krijgen ze brokjes van Hills. Na medisch gekwakkel vonden we het belangrijk om een merk te voeren waar onze dierenarts achterstaat. Ivm gewichtsbeheersing van onze binnenkatten krijgen ze een afgemeten hoeveelheid brokjes en wegen we ze regelmatig. Eén van onze katten had veel stress naar aanloop van de maaltijd dus inmiddels voeren we 1x per dag zodat het stressmoment zo min mogelijk is. Ze eten dan alles in 1 keer op. Schijnt volgens de da goed bij het spijsverteringsstelsel van de kat te passen en ze vinden het helemaal prima maar heb nog nooit van een andere kat gehoord die ook zo eet.

Overigens doe ik een maand met een 4 kg zak van hills. Koop het voor 35 euro dus dat vind ik helemaal niet zo een gek bedrag.

Ongeveer 1x per maand krijgen ze samen één blikje natvoer van hills of royal canin. Maar dat is echt puur voor de lekker. Als we dan wat minder brok geven dan merken we gelijk dat ze niet verzadigd zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:19

Mijn kat gaat met haar gekookte kip spelen...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:27

Hier gaat er cosma thai in. Dit is blikvoer, maar zonder granen en toegevoegde stoffen, en betaalbaar.
Kwa brok wordt er afgewisseld met almo nature (deze is niet granenvrij, wel zonder chemisch spul en goed betaalbaar) en een granenvrije brok.

Waarom granenvrij? Katten zijn pure vleeseters, granen is dus maar een (dure) buikvulling. Daarnaast zitten in reguliere merken zoveel chemische toevoegingen ... (regulier is: proplan, royal canin, hills, en nog erger, whiskas,felix, aldibrok, ...)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:34

Hier is het royal canin 33 sensible brokken en animonda carny natvoer. Katten kunnen wel degelijk wat met granen, mits ze goed ontsloten zijn. Ze produceren namelijk wel wat amylase.

Applaws brok voer ik zelf niet, dat vind ik een te groot risico op blaasgruis (zeer hoog eiwit, calcium en fosfor. Samen met magnesium, die niet genoemd staat op de verpakking, zijn dit de 4 bouwstenen van blaasgruis).

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:45

Change3x schreef:
Mijn katten krijgen wel kwaliteitsvolle droge brokjes die ze de hele dag kunnen eten. Vaak van Whiskas, Felix of CaroCroc.

Whiskas wordt door mijn dierenarts juist afgeraden.

zit veel te veel zout in.

zelfs dierenwinkel zegt het :o :o

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:53

Mijn katten krijgen de pakjes van Bozita. Niet zo duur en (volgens mij) prima kwaliteit.