Kat laat springlevende muisen los in huis...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:22

Westhof schreef:
Onze kat heeft dat ook wel eens gedaan, alleen dan met een rat. En het ergste is: we hebben de rat nooit terug gevonden -O- Wel meteen de deur open gezet nadat die rat in huis liep, dus waarschijnlijk is hij wel naar buiten geglipt, maar op dat moment wisten we dat dus niet zeker :x Nooit meer tegengekomen gelukkig.

Muizenval lijkt mij ook de beste optie.

Zo had mijn kat een spitsmuis binnen los gelaten, heb ik ook de deur open gezet in de hoop dat hij naar buiten zou gaan, dacht ook dat dat het geval was, helaas ben ik het muizenlijkje met de verhuizing alsnog tegen gekomen :r

Ts; dan maar gewoon een muizenval neerzetten, zo moeilijk lijkt me die oplossing niet?! En Wbt halsbandjes, je hebt ook bandjes die snel breken als ze vast komen te zitten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:47

Als de kat faalt, neem je een hond :D
Zonder gein, een van onze honden pakt de muis van de kat af, bijt het direct dood en wilt 'm dan opvreten >;) De eerste twee stappen moedig ik aan, maar dat laatste mag ze achterwege laten.

Luca03

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:55

Wij hebben ook zo'n kat :') wij gaan dan met 2 achter de muis aan en vangen hem/haar met een schoen. En zetten 't beestje dan terug buiten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:57

Filmen en het posten op bokt...

Andere optie. Muizenval.

Sterkte hahaha! !

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:02

Luca03 schreef:
Wij hebben ook zo'n kat :') wij gaan dan met 2 achter de muis aan en vangen hem/haar met een schoen. En zetten 't beestje dan terug buiten

Wat lief, je gunt je kat speelgoed!

Ff serieus, waarom maak je dat beestje niet dood?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:08

Mijn kat maakt ze dood en eet ze op :o , doet niet aan verspilling en heeft enorme jachtdrift (zo zat hij een halve dag bij de konijnen omdat er onder een plateu een muis zat) . Vind dit bijna sneu voor de muis , hier is het afgelopen ipv dubbele stress met een gillend gek mens

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:10

Wendy schreef:
Luca03 schreef:

Omdat het beestje in kwestie in de meeste gevallen niks heeft. En als t wel gewond is dan maakt m'n kat ze zelf dood dus..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:26

Mijn paard vangt muizen :'). Maar misschien niet zo praktisch om die in huis los te laten...

Onze kat doet het ook. Vervolgens gaat ze uren naar de kast staren en uiteindelijk krijgt ze ze wel weer te pakken en vermoord ze hem alsnog. En legt vervolgens het grijze lijkje op de grijze keukentegels waardoor je er sochtends bijna op gaat staan. Ze heeft het wel met momenten, nu is het heel erg, maar ze heeft ook perioden dat ze niet zoveel vangt, of in elk geval niet zoveel mee naar binnen neemt. Ben allang blij dat ze de duiven niet mee naar binnen neemt :').

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:30

Wendy schreef:
Luca03 schreef:

Punt een is het nogal inhumaan om een beest te doden (zou ik zelf niet kunnen dan).
Punt twee liggen die 'springlevende' muizen niet in coma, dus waarom niet? :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:35

Axivoca123 schreef:
Ik weet dat sommige mensen dit zielig vinden, maar je kan een halsbandje met een belletje voor je kat kopen :) dan horen de muizen je kat aankomen en hebben dan minder kans om gevangen te worden :D dit hebben wij met onze kat gedaan die elke dag bijna 3 vogeltjes ving. Zijn vangst werd verminderd naar 1 per 3 dagen ofzo.

Nou, dan jaagt die kat van mij op 3 pootjes...pfffff

"Gelukkig" laat hij ze niet los, hij gaat ze smakelijk voor je neus opvreten. ;(

Blegh!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:39

Wat lief! Je krijgt cadeautjes! En zo blijf je nog in beweging ook. Wat een lieve kat heb jij. <3

Ik zou er een mini-radio met camera aanhangen die elke keer als er een muis in beeld komt buldert "Run, Forrest, run!" Of aangezien je in Zweden woont : "Run into the forest, run!"

Jij moet dan trouwens wel die camera in de gaten houden maar dat kan gewoon vanaf de bank.

faytjefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 00:01

Mijn kat maakte me een keer midden in de nacht wakker om vervolgens een levende kakkerlak in mn slaapkamer los te laten. En in Brazilië (waar we destijds woonde) zijn de kakkerlakken net zo groot als muizen in NL :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 01:29

faytjefay schreef:
Mijn kat maakte me een keer midden in de nacht wakker om vervolgens een levende kakkerlak in mn slaapkamer los te laten. En in Brazilië (waar we destijds woonde) zijn de kakkerlakken net zo groot als muizen in NL :+

Mijn zus had opeens een vliegend hert door het huis vliegen. Haar poezebeest kan er ook wat van.

De volgende keer zal ik een foto proberen te maken. Net nog hebben we een zaagmachine uit elkaar moeten schroeven omdat muislief zich daar in verscholen hield. +:)+

Muizenvallen gaan we proberen. Maar hoe komt die muis op klaarlichte dag in die muizenval terecht? Op het moment dat ze binnen worden "gebracht" hebben we een muis door het huis rennen met een kat erachteraan hollend, en moeten we oppassen waar we onze voeten neerzetten zodat we niemand pletten. Vervolgens gaat de kat weg omdat muislief zich ergens verstopt en de lol (lees: muis elke keer een zet geven waardoor hij verontwaardigd piept en weer verder holt waardoor je er weer achteraan kan stofzuigeren) eraf is. Muis hoeft dan nog niet perse in de buurt van de val te zijn, en mijn vader schiet al in de stress van een torretje op zijn nieuw gebouwde badkamers, dus een muis vrij rond laten lopen door het huis totdat hij in de val zit en er ondertussen nog twee bij zijn gekomen... werkt dat? :\

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 02:58

NatasjavE schreef:
Axivoca123 schreef:
Ik weet dat sommige mensen dit zielig vinden, maar je kan een halsbandje met een belletje voor je kat kopen :) dan horen de muizen je kat aankomen en hebben dan minder kans om gevangen te worden :D dit hebben wij met onze kat gedaan die elke dag bijna 3 vogeltjes ving. Zijn vangst werd verminderd naar 1 per 3 dagen ofzo.

Nou, dan jaagt die kat van mij op 3 pootjes...pfffff

"Gelukkig" laat hij ze niet los, hij gaat ze smakelijk voor je neus opvreten. ;(

Blegh!

Ohja, die ene poot gebruikt hij dan om het belletje stil te houden zeker :Y)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:00

Luca03 schreef:
Wendy schreef:

Omdat het beestje in kwestie in de meeste gevallen niks heeft. En als t wel gewond is dan maakt m'n kat ze zelf dood dus..

De kat heeft ze al te pakken gehad, dus ze hebben wel degelijk wat....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:01

AlwaysH schreef:
Wendy schreef:

Punt een is het nogal inhumaan om een beest te doden (zou ik zelf niet kunnen dan).
Punt twee liggen die 'springlevende' muizen niet in coma, dus waarom niet? :')

Punt 3 is dat muizen flink wat overlast kunnen veroorzaken en fokken als gekken.
En om terug te komen op punt 1: dan hoop ik dat je veganist bent :)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:29

Neem een kip! Die vangen muizen als de beste wel zo'n grote legkip zo'n bruine.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:10

@Wendy, nee, ik eet wel vegetarisch. :)
Ik weet niet of ts de kat heeft om muizen plagen tegen te gaan, maar dat vind ik een hele onzinnige opmerking. Als de muis wel wat heeft gaat ie dood, heeft ie niks moet ie voor de kat oppassen. Lijkt me een prima regeling. :P

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:31

Zo herkenbaar.
Mijn kat Luna deed dat ook in het begin. Heeft een aantal hilarische achtervolgingen in huis opgeleverd. Vooral leuk om later te vertellen.
Gelukkig heeft zij sinds dit jaar door hoe ze een muis dood moet bijten.

Helaas geen tips voor je.
behalve dat ik je sterkte wil wensen en hoop dat jou kat het sneller door heeft dan de mijne.
Mijn katsel heeft er een jaar of 3 over gedaan..... (gelukkig ving ze niet zoveel muizen in de 5x3meter tuin waar ze in mag buiten spelen, maar er zijn dus muizen dom genoeg om in die 5x3 meter te komen)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:02

AlwaysH schreef:
@Wendy, nee, ik eet wel vegetarisch. :)
Ik weet niet of ts de kat heeft om muizen plagen tegen te gaan, maar dat vind ik een hele onzinnige opmerking. Als de muis wel wat heeft gaat ie dood, heeft ie niks moet ie voor de kat oppassen. Lijkt me een prima regeling. :P

Zo denk ik dus ook, ben begaan met de diertjes maar ik krijg het echt niet over m'n hart om ze dood te maken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:34

Onze dames moeten zich melden bij de achterdeur.Als ze een muis hebben worden ze niet binnen gelaten.Soms gaat het wel mis hoor.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:02

Bekend probleem :D !
Vd week nog: snachts hoop gestommel in badkamer door katten ...
En 2 dagen later zegt manlief: oh, er liep een muis door huiskamer :+ !
Alice (kat 1) zat er heel droog na te kijken net zoals manlief dus :') !
Heb je hem gevangen dan?
-nee, we hebben 2 katten en 2 honden (1 muizenkiller) in huis; als die de moeite niet doen? Waarom ik wel??

Terwijl ik altijd meteen er als dolle achteraan ga, de vanger (kat2) met muis opsluit in ruimte om vervolgens halsbrekende toeren uit te moeten halen met hoop gegrom om muis levend buiten te zetten..

Mot nu dus huis eigenlijk nog uitmuizen om te kijken of muis via huiskamer toch na buiten is gegaan :Y)
Heb helaas dus geen oplossing voor je probleem :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:02

Het is weer zover... we zitten momenteel midden in "de daad". Het beest zit momenteel onder de koelkast; wij wachten hem, uiteraard zonder kat, met zijn allen op. Muizenvallen hebben we nog niet kunnen kopen: we gaan vrijdag pas naar de stad.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:14

Dat is ook niet aardig van je kat. De onze was tenminste nog zo vriendelijk om de muis onder de kast of het bed vandaan te jagen, zodat wij hem konden vangen. Vond ze erg leuk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:12

Tijdens het TV kijken kwam hij opeens voorbij gerend! Iedereen weer gelijk schuivend erachteraan... :') mijn vader trok uit reflex onze andere slapende kat van de bank en gooide haar nog net niet achter de muis aan. Arme Elfje (haar naam) helemaal geschrokken... :=

Uiteindelijk werkte met blote handen vangen het beste! :D Ik ben heel bang dat ik hem met een zeef of pan plat sla, en nu heb ik wat meer controle.

Onze vreselijke nepkat, overigens:

Afbeelding