Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
tengeltje11 schreef:hier ook altijd grote honden(duitse doggen) en wij geven die nooit pyppybrok,op aanraden van de DA.
doordat puppybrokken enorm rijk zijn,schieten de pups de lucht in,en dat is net niet wat je wil met een grote pup.
die groeit beter trager en degelijk.
dus hier altijd gewoon een kwaliteits volwassen brok,en worden ze prima en gezond groot op.
annepaardoes schreef:tengeltje11 schreef:hier ook altijd grote honden(duitse doggen) en wij geven die nooit pyppybrok,op aanraden van de DA.
doordat puppybrokken enorm rijk zijn,schieten de pups de lucht in,en dat is net niet wat je wil met een grote pup.
die groeit beter trager en degelijk.
dus hier altijd gewoon een kwaliteits volwassen brok,en worden ze prima en gezond groot op.
Maar van een volwassen brok moet je in verhouding meer voeren aan een pup en voer je dus ook meer ca. en dat is juist wat je niet met een pup van een groot hondenras wil.

Raiza schreef:Ik vind 600 gram voor een pup van 6 kilo ook behoorlijk veel.
Heb effe gegoogled voor je over hoeveelheden en vond dit:
Pup tot 4 maanden: 50 gram per kg lichaamsgewicht
4-7 maanden: 40 gram per kg lichaamsgewicht
7-10 maanden: 30 gram per kg lichaamsgewicht
10+ maanden: 20 gram per kg lichaamsgewicht
.
voor mijn vorige pup (nu 9 jaar) was dit schema weer veel te hoog geweest die at hooguit 10 gram per kg gewicht aan vers vlees per dag en was nog aan de dikke kant. Terwijl mijn puber nu op de vers vlees dagen zeker een kg vlees eet en anders en halve kg brok met dagelijks knaagwerk erbij en hij is nog iets te mager...
Daarnaast is smuldier ook weer al heel wat anders dan carnibest bijv. Smuldier is vele malen beter dan vele soorten brok maar qua vers voeren weer wel 1 van de minste metken. Dus ook logisch dat ze van smuldier net wat meer nodig hebben