Hond trekt enorm naar mijn vriend, nauwelijks naar mij..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:47

Helaas TS ik heb ook zo'n hond, wel echt mijn hond, doe alles met haar, ga wandelend, voer haar etc etc. Door omstandigheden tijd bij mijn pa gewoond. En hoewel het nooit en te nimmer een mannen hond was(ze was zelfs bang voor mannen door ervaringen met een man uit haar verleden) springt ze bij mn pa in zijn nek hahaha.

Zelfs nu we al een tijd weer gewoon met zijn 2e zijn(ik en hond) op het moment dat ze mijn vader ziet wil ze nog maar 1 ding en dat is bij hem zijn, het liefste in mijn vaders binnenzak...

Geef het wel tijd en word niet jaloers op de band die de hond heeft met je vriend, dikke kans dat ze dat voelt en je niet meer als roedelleider ziet(al vraag ik me af of je dat überhaupt al bent in haar ogen) maar als competitie/rivaal/vijand en dan liggen gedragsproblemen op de loer!

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:49

Misschien kan je een cursus oid met hem doen? Dan ben je op een andere (positieve) manier met hem bezig. Wat erg gunstig kan uitwerken voor thuis.

Een hond blijft altijd voorkeur houden. En hoe afkeurender/gefrustreerder jij reageert hoe meer afstand je kweekt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:53

Dat is niet meer dan normaal. Wij hebben beide onze 'eigen' honden. Zo zijn 'mijn' borders echt op mij gericht en is 'zijn' Sheltie op hem gericht.

Is ook alleen maar goed want ik moet met hun kunnen werken en hij met de Sheltie.

Je kunt er vrij weinig aan doen.

_Anneruth

Re: Hond trekt enorm naar mijn vriend, nauwelijks naar mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:55

Helaas voor jou... ;) bij ons thuis gaat het ook altijd zo. De honden zijn altijd gekker op mijn vriend dan op mij.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:16

Ik heb 4 honden zitten.
1 hond is van mijn vader maaaar ik doe daar alles mee...
Van eten geven, wandelen, borstelen, ....
Doch als mijn vader niet aanwezig is jammert ze heel de dag door en komt haar bench niet uit.
Mijn vader doet met haar trouwens niets he... dus ja zo zie je maar.

Ik ben een maand door omstandigheden niet thuis geweest en mijn jongste reu is zooooooo aanhankelijk aan mij maar toen ik hem halverwege als verrassing te zien kreeg had hij ook enkel oog voor mijn vader, ja ik kan begrijpen dat dat pijn doet want ik heb dat toen ook zo ervaren.

Maar dat is terug opgelost.

Maar sommige honden blijven voorkeuren behouden naar wie ze echt toe trekken.

Moest mijn vader er niet meer zijn, dan zou die teef in hongerstaking gaan, haar bench niet meer uit komen en van treuren sterven denk ik...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:22

KimD schreef:
Dat is niet meer dan normaal. Wij hebben beide onze 'eigen' honden. Zo zijn 'mijn' borders echt op mij gericht en is 'zijn' Sheltie op hem gericht.

Is ook alleen maar goed want ik moet met hun kunnen werken en hij met de Sheltie.

Je kunt er vrij weinig aan doen.

Inderdaad. Wij hebben 3 honden, waarvan er 2 naar mijn man trekken en 1 naar mij. Ik geloof er ook niet in dat je het kan veranderen door te voeren, te trainen of degene te zijn die het meest met de hond doet. :=

Sterker nog, 1 van de 2 honden die het meest naar mijn man trekt heeft mij echt heel lang eigenlijk volledig genegeerd. Alleen als ik voer had wilde ze wel eens wat aandacht schenken, maar zij heeft gewoon niks met mij. Terwijl ik thuis ben, overdag haar uitliet, oefeningen met haar deed, haar voerde, eigenlijk alles met haar deed. (Behalve trainen op de vereniging dan)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:29

Ik zou in zo'n geval nog een hondje bijnemen die dan meer mijn type zou moeten zijn.Dan krijg je een evenwichtigere roedel.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:38

De hond die als "gezinshond" bij ons in huis kwam trekt al vanaf het begin bijna alleen maar naar mij toe. Ze vindt de rest van het gezin ook hardstikke lief en leuk, maar als ik thuis kom is het een feestje en ze is altijd in m'n buurt als ik thuis ben. Als het onweert wil ze ook alleen bij mij in bed slapen, bij de rest is ze nog steeds bang. Ze heeft gewoon duidelijk haar voorkeur. :)

Vorig jaar kocht ik zelf een pup (ik woon nog wel thuis) en deze hond is vooral gek op mijn vader. Ik heb haar uitgezocht, opgehaald, uitgelaten, ben met haar naar de cursus geweest, maar mijn vader is echt haar maatje. Tijdens de puppycursus konden we echt perfect samenwerken, maar als mijn vader langs de lijn kwam staan was ik haar "kwijt" en was ze vooral met hem bezig. In het begin vond ik het wel jammer omdat het mijn eerste eigen hond was, maar inmiddels (ze is bijna 1) hebben we al afgesproken dat ze bij mijn ouders blijft als ik over een tijdje uit huis ga. Honden hebben gewoon zo hun voorkeuren en dat is prima vind ik. Ik wil mijn hond niet dwingen mij leuker te vinden dan mijn vader omdat ik haar nu eenmaal gekocht heb. :) Ik vind de ene persoon (of hond) ook leuker dan de ander, dus mogen mijn/onze honden die keuze ook maken.

Overigens kunnen onze honden prima met alle gezinsleden overweg, gaan bij iedereen een knuffel halen, luisteren naar iedereen, maar hebben gewoon wel een voorkeur voor een gezinslid. Ik zou er niet te zwaar aan tillen als je hond jou ook gewoon leuk vindt. Mijn pup komt ook gewoon elke avond bij me op de bank liggen om te knuffelen en daar geniet ik van, als mijn vader dan opstaat/haar roept en ze naar hem toe gaat dan vind ik het alleen maar leuk om te zien dat ze zo gek op hem is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:21

Vervelend dat jij je zo rot voelt.
Ik snap dat je je oude hond mist. Maar gun deze hond ook een fijne band met een baas, ook al is het je vriend.

Wij hebben sinds 4 weken een pup erbij.
Mijn man loopt de laatste en eerste rondjes met hem.
Zodra de pup mij ziet jankt hij van enthousiasme.

Onze oude reu kiest ook standaard voor mij ipv voor zoon en man.

Mijn zusje haar man baalt als ik langs kom vanwege hun hond.
Zodra de hond mij ziet gaat hij plassen van blijdschap. Lastig want bij anderen doet hij dit niet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:47

Ik herken het wel, onze yorkshire (die bij mijn ouders vandaan kwam en een sterke band had met mijn moeder) was helemaal gek op mij. De rest van mijn gezin, nou ja, die hoorden er wel zo'n beetje bij, maar ik was zijn stralende middelpunt. Ik zeg wel eens dat ik nu weet hoe het is om aanbeden te worden. :D
Mijn man vond het niet leuk, maar zo'n hond is gewoon niet "om te kopen" en trekt zijn eigen plan. Van de dierenarts hoorde ik dat het wel vaker voorkomt dat zulke kleintjes bijzonder sterk hechten aan 1 persoon, en in het geval van mijn hond is het zelfs gebeurd dat hij het vertikte in slaap te vallen na een prik om zijn tanden schoon te kunnen maken... omdat niet ik, maar mijn man bij hem was (ik moest onverwachts ergens heen) en er was nog een dosis nodig om hem knock out te krijgen, en de ingreep kon toen niet eens helemaal afgemaakt worden, doordat hij voortijdig bijkwam. De dierenarts zei dat dat inderdaad kon gebeuren als de favoriete eigenaar niet bij het in slaap maken is.

Ik herken het dus (van de andere kant) en ik snap dat het heel vervelend is... het komt wel vaker voor, je hebt, als je eraan toe bent, kans dat een tweede hond wel naar je toe trekt... ik zag dat bij mijn ouders, die twee honden hadden, een pincher en een boxer... de pincher, die eigenlijk voor mij was gekocht, nadat ik mijn geit was kwijtgeraakt, trok niet naar mij toe, maar 100% naar mijn moeder, de boxer, die mijn moeder en ik uit het asiel hadden gehaald, trok meer naar mijn vader, al had ie zéker ook een zwak voor mijn moeder en mij, ik zeg wel eens dat ik al zijn poten uit zijn lijf zou kunnen trekken, en dan zou hij mij nog lief vinden, de boxer was dus niet zo extreem op 1 persoon gericht als de kleine hondjes.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:26

Ik begrijp het wel, mijn husky doet alles voor mij en voor mijn man niks, ze is blij om hem te zien maar luisteren? echt niet :+

Onze Border is een herplaatser, die is meer gericht op mijn man. Hij luisterd naar mij en komt knuffelen maar doet net dat beetje extra voor mijn man

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:40

Hier ook 2 honden. De oudste is echt mijn maatje. Ik kan alles met haar... En mijn man is alleen goed genoeg als ik er niet ben. Uitgaan met de kinderen als ik thuis ben... Liever niet en dan ook zo snel mogelink terug. De jongste trekt ook veel naar mij maar is een stuk makkelijker.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 00:14

Als ik bij mijn vriendin ben, is haar kat volledig op mij gefocust. Dat voelt ook een beetje raar.
Zelf probeer ik de kat wat te negeren, maar een dier maakt eigen keuzes.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 00:28

Jammer dat jij je zo rot voelt erover, zeker na het verlies van je andere hondje, maar hier zal niks aan te doen zijn... Als je een hond met twee opvoedt is de kans des te groter dat ie een voorkeur zal hebben naar één van jullie. Toen ik jonger was had ik een puppy gekregen voor mijn verjaardag, deze hond is tot mijn grote verdriet ook volledig naar mijn moeder toegetrokken, net hezelfde zoals jij het beschrijft. Enkele jaren later kwam er nog een puppy bij die wel helemaal op mij gericht is, en een jaar later nog een pup die helemaal weg is van mijn vader. Nu hebben we elk onze eigen hond hier. Ik studeer ook op kamers, wat maakt dat ik niet veel thuis ben, dan is mijn hond ook wel aanhankelijk met mijn ouders, maar zodra ik thuis ben bestaan ze niet meer voor haar.

Trek het je niet te persoonlijk aan, zo'n band kun je niet afdwingen :(:)

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:42

Ik heb dat ook een beetje. Ik heb mijn hond gekregen maar mijn ouders zijn het meeste thuis geweest altijd. Ook stellen zij weinig grenzen en krijgt hij vanalles te eten van hun. Wat resulteert in een op hun gerichte schooiende hond. Toch kan ik daarnaast wel lezen en schrijven met hem en is ie super blij mij te zien. Ik zit ook een beetje met het dilemma, ga ik ergens anders wonen en mijn hond achterlaten of blijf ik wonen waar ik woon zodat ik mijn hond nog regelmatig kan ophalen?

Mijn hond trekt dus wel meer naar mijn vader toe maar niet heel erg. Ik vind dat ook wel jammer had liever gehad dat ie juist op mij wacht. Niks aan te doen helaas.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:55

Hier is dat ook.
Ik heb onze hond als pup opgehaald.
Ik had zomervakantie dus veel tijd met haar doorgebracht.
En het voer en uitlaten kwam vanuit mij.

Die achterstand heeft mijn vriend nooit meer kunnen inhalen hoor.
Hij is leuk, totdat ik kom.

En als ik bij mijn vader op bezoek ben, die verder helemaal niet aan de zorg bijdraagt, vergeet ze mij spontaan. Want mijn vader stopt der vaak wat lekkers toe.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:00

hier 4 honden
-3 trekken er naar mij waarvan 2 honden van ons zelf zijn maar toch besloten is mocht er iets misgaan dat deze 3 met mij meegaan.
Deze bekijken zelfs mijn vriend niet eens zelfs niet voor een koekje aan te nemen.
als ik niet thuis ben kan hij er veel meer mee doen en zullen ze wel harstikken lief zijn naar hem toe.

dan is er nog 1 deze was speciaal voor hem aangekocht in het begin het eerste half jaar trok ze enorm naar mij en kwamen we in het zelfde een beetje jaloezie langs zijn kant.

dus ben ik van deze hond een beetje afstand beginnen nemen dus geen commando's aan vragen geen eten meer geven als vriend thuis was en binnen ook niet aanhalen als hij thuis was.

nu hangt zij meer aan mijn vriend hij gaat ook 2x naar de hondenschool etc doet er thuis nog erg veel mee.

maar ik merk wel vanaf de moment dat ik haar meer maals aanhaal dat ze terug gerichter gaat worden.

een hond kiest vooral zelf zijn baasje maar dit valt wel een beetje optelossen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:13

Ja dat is duidelijk een voorkeur. Misschien is een tweede hondje erbij een idee?

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:56

Roycemack dit wil niet altijd zeggen dat de 2de dan ook naar Ts gaat trekken.
Hier zijn het de 2eerste die naar mij trekken de 3de vind ons beide prima.
Maar de 4de trekt als nog naar mij.

Ook kan je de eerste weken maanden er nog niets over zeggen..
De hond heeft iemand nodig om te vertrouwen het is nu aan ts om de hond haar vertrouwen te geven en een cursus me gaan doen en eten geven.

Ook waar TS in de fout gaat is om de hond te vergelijken met haar vorige dieren voelen dat aan en dat maakt ook weer die afstand in het vertrouwen.