Kitten terugnemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 00:05

Nynke1 schreef:
Jeetje mina, TS wil gewoon weten of de kitten goed terecht is gekomen. Lijkt me logisch. Als ze alles van te voren had geweten had ze ze waarschijnlijk niet aan de eerste mensen mee gegeven. TS, kan je de eerste eigenaren geen berichtje doen dat je graag wilt weten waar de kitten nu is en of ze dat via die vriendin van hun kunnen achterhalen? Meer kan je niet doen denk ik. En even marktplaats in de gaten houden misschien.

Nee ik had haar zeker niet meegegeven, Maarja.

Ik heb een berichtje gestuurd,
Maar ze antwoord niet, maar misschien slapen ze al. Desnoods vraag ik de naam en achternaam van degene en ga ik t internet afspurten. ;(

Mijn ouders zeggen dat ik me niet druk moet maken en dat ze heus goed terecht komt, Maarja.

annepaardoes

Re: Kitten terugnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 00:13

Ik schrik een beetje hoe "makkelijk" de kitten verkocht is.
Gaat mama poes nu wel gesteriliseerd worden?

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 00:15

annepaardoes schreef:

Hoe bedoel je makkelijk?

Ja die word gesteriliseerd!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:59

A12345678910 schreef:
annepaardoes schreef:

Hoe bedoel je makkelijk?

Ja die word gesteriliseerd!

Ik heb het idee dat er niet erg is doorgevraagd bij de nieuwe eigenaars, want dat had je misschien wel geweten dat ze de kitten voor iemand anders kochten. Daarbij zou ik een nieuwe eigenaar minimaal twee keer langs laten komen voordat ze een kitten van mij mee kregen om zo te zorgen dat je ook een baasje hebt die sirieus is.

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 11:20

Ze vertelden best veel over dat ze zelf katten hadden enzo, dus dan denk je dat zit wel goed..

Het andere poesje dat we hebben verkocht is wel goed terecht gekomen, we krijgen veel filmpjes dat ze lekker aan het spelen is en deze mensen zijn ook maar 1x gekomen :)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:28

Froukje schreef:
Tja, wat wil jij dan?

Een beetje minder mag best en dan kun je ook je mening geven. TS is 16.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:28

Wat gaat er nu met de kitten gebeuren? Gewoon interesse. (A)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:15

Weet je inmiddels al wat meer ts?

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 23:59

Nee, ik voel me zo rot nu, ik denk er de hele dag aan: wat er met het katje zou kunnen zijn en of het allemaal goed gaat. :(

Ze hebben niet geantwoord, maar heb net een berichtje uitgestuurd, ga ervan uit dat ik daar wel reactie op krijg

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:04

Als jullie het katje netjes hadden laten chippen bij de dierenarts tijdens de eerste enting dan kon je nagaan waar die naartoe gegaan is (als ze hem registreerde).

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 13:48

Het katje, is bij een vriend van hun! Ze hadden zelf al 3 katten

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:07

Gelukkig maar!
Vervelende is met dieren die je verkoop altijd de vraag of ze daadwerkelijk wel goed terecht komen, je weet t nooit!

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 14:14

Willemiens schreef:
Gelukkig maar!
Vervelende is met dieren die je verkoop altijd de vraag of ze daadwerkelijk wel goed terecht komen, je weet t nooit!

Nee klopt, van de andere 2 kittens krijgen we vaak filmpjes dat ze aan het spelen zijn enzo.. Dus dat is fijn

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:49

Zou haar direct terugnemen en zelf een huisje zoeken. Zou ik niet lang overnadenken. Het is een levend dier, geen handelswaar. Je weet niet wat er anders met haar gebeurd, en dat wil je als fokker ook niet op je geweten hebben neem ik aan.

* Lees nu dat je 16 bent en met je ouders over ophalen ging overleggen. In dat geval vind ik dat de tegenpartij erg impulsief en raar reageert en wel even wat meer gedult hadden mogen hebben
Ik hoop dat je er nog wat van hoort en haar nog op mag halen. Sterkte.
Laatst bijgewerkt door Deoiridh op 17-07-17 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:51

Deoiridh schreef:
Zou haar direct terugnemen en zelf een huisje zoeken. Zou ik niet lang overnadenken. Het is een levend dier, geen handelswaar. Je weet niet wat er anders met haar gebeurd, en dat wil je als fokker ook niet op je geweten hebben neem ik aan.

Een tip, lees verder dan alleen de OP. Dan had je kunnen lezen dat de kitten een nieuwe eigenaar heeft gevonden.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:53

Froukje schreef:
Deoiridh schreef:

Een tip, lees verder dan alleen de OP. Dan had je kunnen lezen dat de kitten een nieuwe eigenaar heeft gevonden.

Wat een probleem. :Y)
Maar fijn dat ie een plekje heeft.
En ik blijf bij het feit dat ik me kapot irriteer aan de status van dier als ding en handelswaar. Vandaar de reactie.

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 15:42

Ik snap je reactie.

Maar wij zien ze heus niet als handelswaar! We hadden ook al bericht, dat we haar terug wouden nemen. Maar ze hadden al een oplossing..

Liefst zou ik ze allemaal veilig bij me houden :+
Maar dan word het iets te druk hier :P

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:50

Castreren dus...dan heb je deze problemen niet meer.

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 15:57

IHN schreef:

Is al gebeurd

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:59

A12345678910 schreef:
Ik snap je reactie.

Maar wij zien ze heus niet als handelswaar! We hadden ook al bericht, dat we haar terug wouden nemen. Maar ze hadden al een oplossing..

Liefst zou ik ze allemaal veilig bij me houden :+
Maar dan word het iets te druk hier :P

Daar bedoel ik ook niet direct jou mee hoor, meer hoe er in het algemeen veel wordt omgegaan. ;)
Maar fijn dat het goed is gekomen. :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 06:09

A12345678910 schreef:
IHN schreef:

Is al gebeurd

Ach..had je ook al ergens laten vallen. Top!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:15

Froukje schreef:
Ik interpreteer niks verkeerd. De kopers hebben gevraagd of je de kat terug wil, in de tijd dat jij hier over na moet denken met je ouders hebben de mensen die de kat zouden krijgen een nieuwe baas gevonden die de kat wel wil zodat jullie de kat niet terug hoeven te nemen.

Problem solved.

Jij gaat er gelijk vanuit dat die vriend waar die kat nu zit heel slecht voor de kat gaat zorgen en wilt de kat nu wel terug. Tja, jammer, maar verkocht is verkocht. Of de kat nou naar 1, 2 of 3 huizen gaat na die tijd heb jij niks meer mee te maken of over te zeggen.

Jezus.. het is geen voorwerp. Wat een vreselijke reactie. 'Verkocht is verkocht'. Doe even normaal joh.

@TS. Gewoon proberen om de kitten weer terug te krijgen of anders informeren naar wie de kitten is gegaan em hoe de situatie is. Je mag best weten hoe je eigen fokproduct terecht is gekomen en of het goed gaat. Een beetje verantwoord fokker doet dat namelijk Froukje.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:55

Waarom zou je 'm nu nog terug willen? Lijkt me niet meer nodig.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:42

Leffroi schreef:
Froukje schreef:
Ik interpreteer niks verkeerd. De kopers hebben gevraagd of je de kat terug wil, in de tijd dat jij hier over na moet denken met je ouders hebben de mensen die de kat zouden krijgen een nieuwe baas gevonden die de kat wel wil zodat jullie de kat niet terug hoeven te nemen.

Problem solved.

Jij gaat er gelijk vanuit dat die vriend waar die kat nu zit heel slecht voor de kat gaat zorgen en wilt de kat nu wel terug. Tja, jammer, maar verkocht is verkocht. Of de kat nou naar 1, 2 of 3 huizen gaat na die tijd heb jij niks meer mee te maken of over te zeggen.

Jezus.. het is geen voorwerp. Wat een vreselijke reactie. 'Verkocht is verkocht'. Doe even normaal joh.

@TS. Gewoon proberen om de kitten weer terug te krijgen of anders informeren naar wie de kitten is gegaan em hoe de situatie is. Je mag best weten hoe je eigen fokproduct terecht is gekomen en of het goed gaat. Een beetje verantwoord fokker doet dat namelijk Froukje.

Ja, en dat doe je dus door op voorhand al te vragen wat ze er mee gaan doen. ;) Niet achteraf gaan miepen als blijkt dat het cadeautje niet zo in de smaak blijkt te vallen bij de ontvangende partij.

Sowieso je dier verkopen als cadeautje zonder dat je weet hoe de ontvangende partij er tegenover staat is gewoon dom. En dan kun je wel over mijn reactie vallen, maar het is gewoon zo. Leuker kan ik het ook niet maken.

Een paard wat verkocht is, of zoals zo vaak op bokt is gebleken, weggegeven, en bij de slacht is beland of doorverkocht kun je ook helemaal niets mee. Want zoals ik al zei, verkocht is verkocht. En dan kun je mij een vreselijke trut vinden omdat ik dat zeg, maar dat zij dan maar zo.
Als je alles wilt weten moet je je beesten zelf houden. Of het nou om een paard, kat of cavia gaat. En kun je het niet zelf houden zul je onderzoek moeten doen naar de mensen die het beestje graag overkopen. En dan nog heb je garantie tot aan de deur wat ze er mee gaan doen.

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 12:59

@froukje

Jezus... wanneer lees je nou eens dat we niet wisten dat het een "kado" was , Ons is verteld dat een vriendin van ze spontaan verliefd werd op het beestje en haar graag wou hebben, toen hebben ze haar voor haar meegenomen. Misschien hadden we meer moeten vragen , ja. Maar daar kun je nu wel de heletijd op lopen hameren maar dat heeft geen zin iets vriendelijker mag wel

Verkocht is niet verkocht. Dat is in de winkel misschien zo maar een dier is niet een product!