pup eet slecht tot geen brok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:59

Leffroi schreef:
Ze krijgen vanzelf honger... Als jij steeds nieuwe brok koopt, creëer je je eigen probleem. Pas als ze slecht reageren op de brok (braken, diarree, te harde ontlasting, slechte vacht, sloom enz.) zou ik een andere brok kiezen. Of overgaan op bijv. KVV. Maar een andere brok kopen 'omdat ze het niet lusten' is je eigen probleem creëren.

En voordat ik heel bokt over me heen krijg: Er zijn uitzonderingen.........

Ik ben het met je eens hoor. Net een hond geadopteerd die ook "geen brok luste". En en hele lijst met wat meneer wél bliefde (waaronder chocolade koekjes... 8)7 ).
Het duurde een week of twee, maar de brok gaat er nu met smaak in.

Neej

Re: pup eet slecht tot geen brok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:20

die leeftijd is gewoon ellendig, mijn beide honden waren vanaf dag 1 heel blij met hun bakje brokjes en na een paar weken was het gewoon ineens klaar. Doei. Dit hoef ik niet meer. Ik ben echt van het "wil je niet? nou dan niet" maar met zo'n jong hondje is dat heel lastig, want je wilt ook dat je pup goed groeit.. Mijn jongste had rond die leeftijd ook nog eens een ellendige darminfectie waardoor hij gewoon om de haverklap aan de race was en ik zag 'm invallen.. Handen in het haar, want hij at gewoon niet. En toen ben ik hem inderdaad (ook omdat mijn oudste toch ook op KVV staat) vers gaan voeren.

Maar volgens mij is het echt een fase. Beide honden eten sinds dat ze een maand of 5 zijn gewoon ALLES wat ik ze voorzet met erg veel smaak op. Idioten zijn het :')

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:25

Onze pup at ook geen brok, niet eens proberen. En inderdaad, na een paar dagen ben je er toch wel klaar mee. We zijn toen overgestapt op KVV en daar doet hij het prima op, maar ook hiermee doet hij nog steeds moeilijk zo nu en dan.
Ik zou dus zeker KVV proberen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:28

Voor mijn toller was de oplossing gewone volwassenbrokken. Meneer bliefte gewoon geen puppybrok. Die was dus met 12 weken over op dezelfde brok als mijn volwassen lab.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 19:19

ik ben dus inmiddels naar de dierenwinkel geweest, en kvv in huis gehaald. morgen word de eerste dag, kvv van betere kwaliteit. De rodiworsten blijven nog in de kast. dat is mijn back up als ik het ben vergeten uit de vriezer te halen

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:23

Je kan als back up evt ook Renske halen. Is net even iets betere kwaliteit dan rodi.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:24

owens-mama schreef:
ik heb farmfood en eco style en smolke en royal canin en devotion geprobeerd dat laatste wilde hij al helemaal en mijn alleseter wilde dat ook niet eten. maar bij hem is het steeds na een aantal dagen dat hij zegt eet het zelf maar op. dus dan zit ik weer met zo'n zak... ( mijn alleseter van 9 jaar klaagt niet) maar ik wil graag dat de honden goed en kwalitatief voer krijgen. Maar op deze manier is er maar een die goed eet. En die had al een goede brok...

Jeetje... wat dacht je van eens gewoon hetzelfde blijven voorschotelen? Als hij honger heeft dan eet hij wel!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:25

Laat je pup even controleren op levershunt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:25

owens-mama schreef:
ik ben dus inmiddels naar de dierenwinkel geweest, en kvv in huis gehaald. morgen word de eerste dag, kvv van betere kwaliteit. De rodiworsten blijven nog in de kast. dat is mijn back up als ik het ben vergeten uit de vriezer te halen

Je kunt het ook au bain Marie ontdooien als je het vergeten ben. Met vijftien minuten is het ontdooit. Dat doen wij ook, ik vergeet dat ook geregeld namelijk. :P

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 20:03

alle opmerkingen over gewoon blijven geven van brok, hij krijgt vanzelf honger. Daar ben ik normaal ook van maar met een pup ben ik wat voorzichtiger. en na drie dagen wil ik toch wel graag dat hij wat eet.
Wil wel graag de goed bouwstoffen binnen de hond hebben. Misschien ben ik wel een zeikerd, maar dat is dan helaas zo. Wil graag het beste voor mijn honden.

Betreft de levershunt, ik heb even gegoogled. maar ik zie geen enkel symptoom dat hij zou hebben.In een ander stukje las ik inderdaad iets over slechter eten.. Zou je me uit willen leggen waarom ik dat zou moeten doen. Iedereen bedankt voor de tips over het ontdooien van de kvv, en ik ben blij dat ik dus niet de enige ben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:23

KimD schreef:
owens-mama schreef:
ik heb farmfood en eco style en smolke en royal canin en devotion geprobeerd dat laatste wilde hij al helemaal en mijn alleseter wilde dat ook niet eten. maar bij hem is het steeds na een aantal dagen dat hij zegt eet het zelf maar op. dus dan zit ik weer met zo'n zak... ( mijn alleseter van 9 jaar klaagt niet) maar ik wil graag dat de honden goed en kwalitatief voer krijgen. Maar op deze manier is er maar een die goed eet. En die had al een goede brok...

Jeetje... wat dacht je van eens gewoon hetzelfde blijven voorschotelen? Als hij honger heeft dan eet hij wel!

Dat werkte bij ons ook niet. Meneer begon steeds gal te spugen omdat ie dus niet at. Tenzij ik hem vlees gaf. Heb zn brok met werkelijk alles gemengd. Uiteindelijk ook verschillende zakken gehaald en toen besloten dat als ie in ieder geval een deel at, al was het met iets er bij/door dat ik al tevreden was. Uiteindelijk toen ie volgens mij een maand of 4 was was het geintje over. Als ik nu wissel van brok, moet ik de eerste dagen ook mengen met Pate. Daarna niks aan de hand.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:24

Ik had een pup, gelijk aan jouw verhaal.
Wilde niet tot slecht eten. Echt alles uit de kast gehaald.

Met bijna 2 jaar kon hij opeens amper nog lopen dus opgenomen in de kliniek. Vantevoren ook al tig keer in de kliniek geweest met allemaal wazige symptomen. Hij dronk wel veel.

Maar suiker was uitgesloten, nierfalen, cushing, niets van dat alles. Met behulp van maagzuurremmers en pilletjes tegen misselijkheid wilde hij nog wel eten maar ook niet van harte. Hij was opgenomen in de kliniek met Pasen en omdat hij aan het infuus moest en er verder geen andere dieren aanwezig waren heeft de dienstdoende dierenarts hem heel lang zitten observeren.
Hij liet een bepaalde blik zien, beetje afwezig. Heel even maar. En dat was het moment dat die dierenarts aan levershunt dacht.

Als een hond met levershunt eet, dan geeft dat een bepaalde stof af waardoor de hersenen beschadigingen op lopen. Hij krijgt dan een enorme hoeveelheid ammoniak ik het bloed. Hij voelt zich dus na het eten ontzettend naar. Een levershunt is vaak aangeboren en openbaart zich meestal rond de 4 maanden met symptomen zoals slechte eetlust, meer drinken, af en toe braken, eigenlijk symptomen die alle honden weleens laten zien.

Mijn hond kon niet meer gered worden, hij was bijna twee en er was teveel beschadigd.

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en een bloedtesten af laten nemen waarbij ze kijken of er een verhoogde hoeveelheid ammoniak in het bloed aanwezig is.
Mocht dat zo zijn dan kun je een scan van de lever laten nemen en dan weet je het zeker. Jouw hond is nog op een leeftijd dat, mocht ie het hebben, succesvol geopereerd kan worden.

In al die tijd heeft geen van de artsen bij mijn hond hieraan gedacht. Simpelweg omdat hij verder altijd vrolijk was en actief (border collie)

Ik ben er nog ziek van dat ik dit niet wist, vandaar mijn verhaal.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 20:38

maikeltje bedankt voor de uitleg. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik ga van de week toch naar de dierenarts om ontwormingstabletten te halen. Dat zal ik het gelijk even vragen.

Verder ben ik wel blij dat iedereen zijn mening geeft, en ook de adviezen. Tegenwoordig hebben we zoveel merken en zoveel voor en nadelen of toegevoegde stoffen die eigenlijk overbodig zijn. Als je een alleseter hebt met geen of weinig problemen, is het niet zo moeilijk om ze te laten eten van goede kwaliteit. Maar als ze moeilijke eters zijn, is het wel een lastiger verhaal. De dierenarts heb ik ook om advies gevraagd, er is geen slecht hondenvoer in Nederland. Bij de ene dierenwinkel is het ene merk super en bij de volgende het meest slechte voer.... Tuurlijk weet ik dat waar je hond het goed op doet, prima is en ook voeren met het oog. voorlopig gaan we dus kvv voeren en heb ik een blije hond. Hond blij baas blij

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:00

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:

Dat werkte bij ons ook niet. Meneer begon steeds gal te spugen omdat ie dus niet at. Tenzij ik hem vlees gaf. Heb zn brok met werkelijk alles gemengd. Uiteindelijk ook verschillende zakken gehaald en toen besloten dat als ie in ieder geval een deel at, al was het met iets er bij/door dat ik al tevreden was. Uiteindelijk toen ie volgens mij een maand of 4 was was het geintje over. Als ik nu wissel van brok, moet ik de eerste dagen ook mengen met Pate. Daarna niks aan de hand.

Daar gaat het al fout, je geeft een keuze, en de hond manipuleert die. Waarom zou je dat doen?

Wij hadden ook een moeilijke eter, maar de aanhouder wint. Op gegeven moment gaan ze toch wel eten als de honger groot genoeg is, probleem opgelost.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:21

Nee dat gaf ik hem niet. Hij kreeg altijd in de ochtend vlees en in de avond brok.
Maar het probleem was, dat ie in de avond zn brok weigerde.Hij weigerde behalve RC puppybrok alles. Behalve vlees en kaas.
Ik wilde een voerbeurt per dag van brok hebben. Heb hem geen enkele keer de keus gegeven. Als hij zijn brok niet at kreeg ie later op de avond nog een keer de kans, en de volgende ochtend gewoon geen vlees maar weer zn brok.
En wat ik ook door zn brok deed. Hij weigerde. Maar zodra hij dan inderdaad een deel brok op had kreeg hij wel wat lekkers uit eindelijk toen ie een maand of 4 was was het over.
Maar nu nog steeds als ik om wissel van brok en of ik nou meng of niet. Moet ik er minimaal
1 max 3 voerbeurten een beetje pate over doen en dan is er niks aan de hand.

Misschien was mijn verhaal niet duidelijk. Maar echt niet dat ie een keuze kreeg. Alleen als ie er van begint te spugen houd het ergens wel een keer op.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:36

Bij de fokker op benefull en cesar... -O- :(
Ik zeg ook KVV, briefje ophangen dat je na het geven meteen nieuw er uit haalt. Zo moeilijk is het echt niet en idd iets anders (brok of Renske) voor als je het dan echt "vergeten" bent

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:39

Hier krijgen ze als kvv Kivo, zeker een aanrader, goede kwaliteit en niet zo duur

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 16:46

nou de eerste dag is goed begonnen, het is met smaak binnen 5 minuten opgegeten.. bakje leeg en een vol buikje..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:45

Waarom een hond "forceren" op brok, terwijl er zoveel andere opties zijn?

Hier heel tevreden over Renske en we hebben ook standaard kleinere kuipjes in huis voor onderweg enzo! Fijn dat die buikje vol heeft!