wanneer hond in laten slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynske78

Re: wanneer hond in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 08:54

Ik denk niet dat ze extreem veel pijn heef overigens. Maar ik heb om 11:30 uur een consult bij de dierenarts. Ik ga kijken wat die gaat zeggen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:56

Lynske78 schreef:
Ik denk niet dat ze extreem veel pijn heef overigens. Maar ik heb om 11:30 uur een consult bij de dierenarts. Ik ga kijken wat die gaat zeggen.

Heel verstandig. Als ik alles bij elkaar optel denk ik dat rustig laten gaan het eerlijkst is.
Zo'n bolderkar is een goede oplossing voor oudere honden die bv het speelveldje op 2km afstand niet meee redden, maar op dat veldje nog wel op hun eigen tempo rondscharrelen terwijl de jongere hond van de familie daarheen loopt en op dat veldje lekker uitraast. Voor een hond die 50-100 meter kan lopen is er, imo, geen oplossing meer. :(:)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:03

Succes straks. Laat je weten wat ze zeiden

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 17:46

Nou we zijn geweest. Zat als volwassen vrouw al in de auto te huilen als een klein kind omdat ik het ergste verwachtte. Maar de dierenarts vondt haar nog best goed eigenlijk. Ze stelde mij gerust in dat ze geen pijn heeft. Ze vergelijkt het met een bejaarde persoon van 100 jaar. Dan gaat het lopen ook niet meer zo soepel. Hart en longfunctie worden dan ook wat minder. De dierenarts heeft haar heupgewrichten na gevoeld. Ze heeft een glucosamine supplement gehad en een soort van anti-biotica kuur voor haar diaree. Morgen moet ik nog urine inleveren voor de nierfunctie na te kijken/vergelijken met vorig jaar en het suiker. Ga ook overschakelen naar ander merk nierdieet van Hill's. We moeten nu in het begin wel om de 2 weken urine inleveren om de situatie te monitoren. Maar ik ben zo blij dat mijn maatje er nog is.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:09

geniet van der! fijn te horen

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 10:44

Dank je wel. Vanochtend urine onderzoek gehad en nieren waren zelfs verbeterd tegenover vorig jaar. Ze heeft waarschijnlijk nu een darmparasiet, giardia. Vandaar dat het de laatste 2 weken wat minder ging. Ze is natuurlijk al oud. Met een kuur en glucosamine erbij gaat ze over een paar maanden misschien wel weer achter een bal aan. ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:55

Maak jezelf vooralsnog niet heel erg blij met achter die bal aan gaan. Want de kans is er ook dat dát niet gaat gebeuren. En ze kunnen aan de urine niet zien dat het vooruit is gegaan, enkel wat het concentratievermogen is van de nieren. En ook dat is een momentopname (ik gok dat het ochtendurine is).

Maar ben blij te lezen dat de DA het niet zo somber in ziet! Gewoon lekker verwennen en kijken hoe lang het goed gaat. Enneuh, genieten van je vakantie!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 11:16

Leffroi schreef:
Maak jezelf vooralsnog niet heel erg blij met achter die bal aan gaan. Want de kans is er ook dat dát niet gaat gebeuren. En ze kunnen aan de urine niet zien dat het vooruit is gegaan, enkel wat het concentratievermogen is van de nieren. En ook dat is een momentopname (ik gok dat het ochtendurine is).

Maar ben blij te lezen dat de DA het niet zo somber in ziet! Gewoon lekker verwennen en kijken hoe lang het goed gaat. Enneuh, genieten van je vakantie!

Dank je Leffroi, achter de bal aangaan was ook maar met een knipoogje want ze heeft nooit veel gerend.
Maar we kunnen in ieder geval met een beter gevoel op vakantie ja. {:}