Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wilawander schreef:Hier enten we gewoon jaarlijks. Wil geen risico's en sinds het titteren en ook alle broodfok die binnen komt
zie je dat parvo steeds meer voorkomt en ook weill zie je steeds meer. Daar kun je niet voor titteren en vaak moet je dan 1 van de ziektes alsnog enten en dan is die niet leverbaar en moet je als nog de cocktail geven. Dus hier gewoon geent.
Zoolgangster schreef:Wilawander schreef:Hier enten we gewoon jaarlijks. Wil geen risico's en sinds het titteren en ook alle broodfok die binnen komt
zie je dat parvo steeds meer voorkomt en ook weill zie je steeds meer. Daar kun je niet voor titteren en vaak moet je dan 1 van de ziektes alsnog enten en dan is die niet leverbaar en moet je als nog de cocktail geven. Dus hier gewoon geent.
Juist!![]()
Door al dat geneuzel om maar een paar Euro op vaccins te kunnen besparen (want daar komt het in feite op neer, plus blindelings kwakzalver websites geloven die beweren dat vaccins slecht zijn) komen allerlei rotziektes nu vaker voor.
Prikkie is minder zielig dan de ziekte waartegen de hond beschermd wordt dmv dat prikkie.
Machie schreef:Ik titer. L2/L4 ent ik niet en rabies wel elk 3 jaar. 3 van mijn honden zijn tot 2020 vrij gegeven en dan titer ik opnieuw hoe ze er dan voor staan. Mijn jongste laat ik binnenkort titeren.
Tigress schreef:Hier wordt enkel getiterd, en aan de hand daar van geënt.
Rabiës zal hij wel moeten krijgen, aangezien wij dit jaar op vakantie gaan naar Frankrijk. Weil gaat er hier absoluut niet in
WillemYntJee schreef:Ik heb t dus juist niet over de kinderen die helemaal niet geënt zijn tiwi, daar valt inderdaad niks aan te tonen. Maar juist bij kinderen worden entingen soms wel 2 x geboosterd volgens mij (heb zelf geen kleintje dus correct me if i'm wrong) volgens t schema van de overheid. Waarom wordt daar niet bij getitreerd?
Wilawander schreef:En zolang veel dierenartsen nog niet goed weten hoe het werkt en af te lezen zou ik daar niet op vertrouwen.... 2022 dat vind ik nogal wat stel nou dat dat niet zo is dan loopt je hond wel onbeschermt rond want neem aan dat je tussendoor niet nog eens gaat testen.
En qua besparen.. voorbeeld van Super, pas over 6 jaar weer enten. Bespaart ca. 50 euro per jaar. Dat is 300 euro. Dat kost een paar keer titteren niet.