Is een pup altijd dun

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:21

Iphi schreef:
Als je alleen vers vlees voert zou hij wel eens ernstige botontkalking hebben door calcium tekort (secundaire nutritionele hyperparathyroidie , geeft heel ernstige problemen en is in opmars dankzij de hype van vers vlees voederen).

Ze voert compleet en daar zit dus bot in of aan calciumsupplement (afhankelijk welke ze geeft)

TS als ik haar zo zie (lastig met zoveel haar) vind ik het zo op de foto te zien reuze meevallen hoor

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:22

Niet geheel vergelijkbaar qua maat maar onze Aussie-reu is van 8 maand oud tot 14 maand echt een bottenzakje geweest. Hij was netjes ontwormd en helemaal gezond, maar er was gewoon niet tegenop te voeren. Hij had gelukkig wat vacht waardoor het niet zo opviel, maar hij was echt te dun.

Bij hem kwam het doordat ie heel actief was en energie in zijn groei moest stoppen.
We zijn hem 3-4x per dag gaan voeren, maar ook dat hielp niet.
Uiteindelijk is het vanzelf goed gekomen omdat hij uitgegroeid was.

Qua voer van je Yorkie (echt niet te vergelijken met een jackie, totaal andere types hond): vers vlees kan prima. Kies dan wel een complete variant. En probeer wat vaker te voeren. 3-5x
Laatst bijgewerkt door assie op 26-06-17 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

marleen_usar, je hondje ziet er gezond uit en dan is het gewoon goed. Met de vacht is het lastig te beoordelen. Mijn honden zijn trouwens ook allemaal opgegroeid op vlees en dat kan prima. Dit is mijn jongste (op de foto 6 maanden) en zij is ook mooi slank. Ze is een kilo of 10 en eet zo'n 400 gram vlees per dag.

Afbeelding

Machie

assie schreef:
Niet geheel vergelijkbaar qua maat maar onze Aussie-reu is van 8 maand oud tot 14 maand echt een bottenzakje geweest. Hij was netjes ontworpen en helemaal gezond, maar er was gewoon niet tegenop te voeren. Hij had gelukkig wat vacht waardoor het niet zo opviel, maar hij was echt te dun.

He wat fijn :+ :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:24

*kak* net te laat met aanpassen. Dankjewel autocorrect :')

Overigens is Guusie ook prima ontworpen, al zeg ik het zelf :+
Laatst bijgewerkt door assie op 26-06-17 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:24

Pup ziet er prima uit op de foto's. Daarnaast mag/moet je ook de ribben kunnen voelen.
Onze pup (herder) begon bij 6 maand ook pas iets meer body te krijgen (krijgt ook kvv). Nu ruim 7 maand en ziet er nog steeds mooi slank uit. Ribben goed te voelen maar niet te zien.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:25

Afbeelding

Stitch is niet blij met dat ze wordt uitgescholden voor te dik. ~~}> :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:30

Shenavallie schreef:
Machie schreef:
Sorry Change3x, maar jouw honden vind ik te gevuld ;)

Ik voel bij al mijn honden de ribben. Wij zijn gewend aan te dikke honden. De ribben moet je altijd kunnen voelen. Helaas heb ik honden met een andere vacht (krullen) dus het is slecht te zien hoe ze zijn.
Dit is 1 van mijn honden. En nee, ze is echt niet te mager maar gewoon netjes slank.

[ Afbeelding ]

Deze is inderdaad heel mooi gevormd! :j

En dat voor een castraat ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:30

Och, mijn reu was ook een hele tijd te dun (je kon alles net te goed voelen). Een schep extra vlees kan dan zeker geen kwaad. Ik ben zelfs speciaal extra brokken voor actieve (werk)honden gaan bijvoeren, omdat hij echt geen gram vet op z'n lijf had. Hij zat ook wel in de groei, want nu is hij pas mooi op gewicht met 2,5 jaar (hij weegt nu zo'n 7 kg bij 34 cm). Hij krijgt ook 2x p dag kvv (en 1x p dag die brok).
Een beetje dunner in de groei is niet erg, geef gewoon een extra lepel vlees. Mocht het niet verbeteren, kan je altijd nog aan andere zaken denken (bijv brok zoals ik deed, een scheutje zalmolie over het voer of zo'n schapenvet-bonbon kan ook wonderen doen).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:35

Machie schreef:
Shenavallie schreef:

Deze is inderdaad heel mooi gevormd! :j

En dat voor een castraat ;)

_/-\o_

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 18:38

Ik maak straks een foto als hij zijn tuig om heeft dan zie je het beter.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:41

Leuk hondje!! En géén zorgen maken over zijn postuur.
Onze huisdieren zijn eerder te dik dan te dun!!
Vertrouw gewoon op je D.A.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:22

Change3x schreef:
Een york heeft ongeveer dezelfde hoogte als een Jack. 2,4 kilo woog mijn hondje als puppy, en dat is echt geen dik hondje.

Om een beeld te vormen: mijn pup en de volwassen hond samen.

[ [url=m/07AfhS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Marleen, dan denk ik dat je hondje echt op ondergewicht zit.

Ja, maar jouw jack is heel anders gebouwd dan een york.

Probeer ik het anders te verwoorden: een volwassen Border Collie van 55 cm weegt misschien 20 kilo, mijn volwassen Welsh Springer Spaniel van 48 cm weegt er 25. En die is écht niet te dik. De BOUW is anders en daarmee het gewicht ook. En daarom kun je een jack niet vergelijken met een york.

Nogmaals TS, als de DA zegt dat je hondje goed op gewicht is mag je er echt op vertrouwen dat het zo is. Wij in NL houden onze honden veelal iets té goed in conditie waardoor we gewend zijn om wat gevuldere honden te zien.

_Alarm_wlkp

Re: Is een pup altijd dun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:38

Een gewicht naargelang ras is maar een indicatie.
En het is tegenwoordig mode om eigenlijk te dikke honden te hebben...
Ook het beendergestel heeft een groot deel inbreng in het gewicht van de hond.

Jouw hondje lijkt correct op gewicht, maar goed vacht vertekend altijd wel een beetje met zo'n hondjes.

Ik heb 3 Duitse herders zitten en 1 VEO.

De 2 werklijn werkhonden (reu en teef) zijn heel compact en fors gebouwd maar zijn niet te dik.
DA zei zelfs dat er nog wat spekjes bij op mocht bij beide, maar meer eten dan dit geven eten ze toch niet, ze zitten echt op hun limiet van de hoeveelheid voeding dat ze krijgen.

De 2 andere (ook reu en teef) zijn een pak groter maar wegen beide minder.
Daar zitten ze ook aan hun limiet van hoeveelheid voeding op 1 dag op krijgen :)

Kleine indicatie:

Werklijn teef 15 maanden 59cm schoft 32kg
Werklijn reu 22 maanden 62cm schoft 38kg
Showlijn reu 5 jaar 72cm schoft 34,5kg
VEO teef 5 jaar 71cm schoft +/- 28kg

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:42

Van wat ik zo zie op de foto vind ik je hondje er niet verkeerd uit zien. Natuurlijk wat lastig in te schatten onder zo'n vacht, maar je mag de dierenarts hierin wel vertrouwen hoor :j

Ik merk dat tegenwoordig men het al gauw normaal vind om de hond te verwennen...dat wil zeggen; menig hond is tonnetje rond :))

Kijk goed naar wat bij jouw hond past. Kijk naar de vorm die je hond heeft, daaraan kun je de conditie al goed inschatten. Een york is niet te vergelijken met een Jack Russel.
En inderdaad, wat ook al werd aangehaald; gewicht heeft ook veel te maken met bouw. Mijn corgi is bijna even zwaar als de border collie X aussie van mijn schoonouders. Toch zijn beide in een goede conditie :j

Misschien heb je hier ook nog wat aan:
Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:01

Tigress schreef:
Van wat ik zo zie op de foto vind ik je hondje er niet verkeerd uit zien. Natuurlijk wat lastig in te schatten onder zo'n vacht, maar je mag de dierenarts hierin wel vertrouwen hoor :j

Ik merk dat tegenwoordig men het al gauw normaal vind om de hond te verwennen...dat wil zeggen; menig hond is tonnetje rond :))

Kijk goed naar wat bij jouw hond past. Kijk naar de vorm die je hond heeft, daaraan kun je de conditie al goed inschatten. Een york is niet te vergelijken met een Jack Russel.
En inderdaad, wat ook al werd aangehaald; gewicht heeft ook veel te maken met bouw. Mijn corgi is bijna even zwaar als de border collie X aussie van mijn schoonouders. Toch zijn beide in een goede conditie :j

Misschien heb je hier ook nog wat aan:
[ Afbeelding ]

Mooi tabelletje!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:19

Nu ben ik eigenlijk alleen nog benieuwd hoeveel gram kvv je hond krijgt.

nicole_floor

Re: Is een pup altijd dun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:52

Ik vind van wat ik van de foto kan beoordelen, jou pup er prima uitzien hoor. Bij mijn berner reu van bijna 6 maand kan ik ook nog de ribben voelen. En die eet, niet normaal. Mijn dierenarts heeft ons ook geadviseerd dat je een pup beter iets te schraal kan houden, dan te dik. Dit zou beter zijn voor hun gewrichten.