Welke voorzorgsmaatregelen neem jij met dit weer? (Hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: Welke voorzorgsmaatregelen neem jij met dit weer? (Hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:38

Hier net heerlijk even wezen zwemmen en nu liggen we met zn en in de schaduw op t gras.

Afbeelding

Afbeelding

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:57

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 13:32

Lizzyy schreef:
Je honden hun behoefte in de tuin laten doen met dit weer snap ik niet zo. Met dit weer gaat het onwijs stinken, anders ook trouwens, snap sowieso niet waarom je dat in de tuin wilt hebben maar goed andere discussie, maar er komen nu onwijs veel vliegen op af, dus bacteriën. Lijkt me niet zo prettig voor jou en je honden ;)

Poep word direct weggehaald.
Als ze plassen dan spoel ik het weg met water.
Altijd beter dan ze nu met hun zooltjes op de hete straat te laten lopen, en krijg ze nu ook echt de poort niet uit.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 13:38

Mars schreef:
In de tuin :? Zal idd wel lekker ruiken dan!
Gewoon kleine stukjes lopen, kan prima hoor. Evt kun je de voeten van je hond koelen daar raken ze veel warmte mee kwijt.

Waarom zal het ruiken als je het direct opruimt? Hier ruikt het in ieder geval niet!! Onze honden willen de poort niet uit met die hitte, en dat ga ik ze dan ook zeker niet aan doen.
Ongeacht of het prima zou kunnen of niet ze geven zelf al aan dat ze niet willen.
Dan maar gewoon de behoefte direct opruimen en plas meteen wegspoelen, geen stank en ik zie het probleem niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:41

Onze hond gaat al de hele week met m'n vader mee naar kantoor! Daar mag ze onder z'n bureau liggen, heerlijk in de airco :D
Verder zwemt ze veel, dus ook nu doen we even een extra stukje naar het water waar ze in mag :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:01

Hier allemaal wezen zwemmen vanmorgen. Nu er even gauw uit in tuin en uitlopen en nee dat stinkt niet haha als je dat meteen opruimt. En verder zwembadjes en vanavond laat is het pas weer actie.Afbeelding

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:13

Wij gaan zwemmen, nouja de hond, in het park of we zetten een teil met koud water neer om mee te spelen.
Waarnaast er natuurlijk voldoende schaduw is.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:42

Voor mij is er een verschil tussen tuin (gazon/terras) en weiland. In het laatste mogen ze plassen, verder niet).

Maar dat off topic.

Ik heb mijn honden "kaal" geschoren. :o Ze waren langharig, en had een paardentondeuse, dus die er maar even overheen gehaald. Was bang dat het roze biggetjes zouden worden, maar ik vind het nog best goed gelukt. :D

Verder hebben we een (zand)schelp in de tuin, gevuld met water. En aangezien ze allebei gek op water zijn duiken ze daar elke dag wel even in om af te koelen. ;)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:48

Mijn hond begint inmiddels al aardig op leeftijd te raken. Daarom laat ik haar wel eventjes uit overdag, maar niet aan de (kan ze zelf bepalen waar ze gaat lopen) en verder laat ik haar gewoon haar eigen gang gaan. Uit ervaring weet ik dat ze het nut van een natgemaakte handdoek niet ziet, dus ik laat haar gewoon met rust.

Toen het net ging onweren kroop ze wel helemaal in me zowat... Dat had ze vroeger ook nooit haha!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:55

Scheren heb ik nooit begrepen. Een vacht biedt nl niet alleen bescherming tegen kou of regen maar ook tegen zon en warmte.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:15

wij hebben een plat dak dus hier is het zodra de zon schijnt al erg heet, dat ik om half 9 weg ging naar me werk was het al 26 graden binnen dus meteen alles open gegooid.

Voor de hond staat er een zwembadje in de tuin, hebben 2 ventilatoren staan, een koelmatje en voldoende vers water.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:36

Nikass schreef:
Scheren heb ik nooit begrepen. Een vacht biedt nl niet alleen bescherming tegen kou of regen maar ook tegen zon en warmte.

Toch vind ik een korte vacht in de zomer een stuk prettiger voor de honden. Niet alleen tegen de warmte, maar ook om te voorkomen dat ze onder de distelbollen en andere zaden uit het bos terug komen.
Bovendien zoeken ze meer verkoeling in de bosjes en in het zand, en dan blijft niet alles in de vacht hangen.

Het heeft dus meerdere voordelen... ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:22

Afbeelding
Scheren werkt alleen maar averechts. De vacht beschermt tegen hitte en door deze weg te scheren krijgen ze het alleen maar warmer. zijn ook hele studies over met warmte beelden. De temperatuur op de geschoren plekken loopt enorm op. Word vaak niet over nagedacht.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:36

Hm een warmtebeeld laat zien waar een lichaam warmte uitstraalt... :)*

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:37

Goed uitgelegd dat scheren juist niet goed is. Hier gaan we gewoon iets minder lang wandelen met de hond. Gisteren ging ik naar het park (5 min lopen) met hond en dochter. Dan spelen ze even in de fontein. Hond daarna in de schaduw gelegd en dochter nog langer laten spelen. Kwam een mevrouw aan met een natte handdoek en die wilde ze aan mij geven voor de hond. Ze vond dat ik die op de hond moest leggen tijdens wandeling. Superlief, maar ik heb het aanbod geweigerd. Hond kan best klein stukje in de zon lopen op rustig tempo en lekker in de schaduw liggen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:38

Hier regent het trouwens pijpenstelen, en is het een comfortabele 7 graden... :brr:

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:27

hier is het regen en koud :+

Ik ga om 4 a 5 uur snachts voor de grote ronde met mijn honden (husky en border) dan kleine rondes en laat in de avond training met de gewichten of lange wandeling weer :j

scheren begin ik echt niet aan! ontzettend slecht.

Ik zet een bak met ijsklonten voor de ventilater voor een ''airco'' effect :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:58

Wilawander schreef:
[ [url=m/EWmppz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Scheren werkt alleen maar averechts. De vacht beschermt tegen hitte en door deze weg te scheren krijgen ze het alleen maar warmer. zijn ook hele studies over met warmte beelden. De temperatuur op de geschoren plekken loopt enorm op. Word vaak niet over nagedacht.

Interessant!
Gaat dit ook op als er slechts bepaalde stukken geschoren zijn? Ik heb bv vrienden die canicrossen met hun border collies. Eén van hen heeft héél erg snel last van de warmte bij inspanning. Hierbij scheren ze vooraan een stuk van zijn borst korter, en een stuk onder zijn buik geloof ik, om zo beter de warmte kwijt te geraken. Zit daar logica in, of ook niet?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:19

Ik heb in feb een stukje bij mijn husky moeten scheren vanwege een wondje (beter schoon te houden) hier zie je het verschil in vacht. Beduidend slechtere kwaliteit en erg stug. Als ik mijn hele husky zou doen maak ik gewoon haar hele vacht kapot en zal ze juist veel meer last hebben :)

het plekje (rond om het zwarte puntje is ook geschoren ik merk echt wel verschil)
Afbeelding

stukje ernaast
Afbeelding

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:29

Afbeelding

Afbeelding
Die van ons heeft een zwembadje! We proberen haar vooral zoveel mogelijk binnen te houden, omdat ze het liefst (ja zelfs met 30 graden) vol in de zon gaat liggen. Daarna merk je echt dat ze last heeft van de hitte, maar ze blijft het doen. Dus dan maar binnen op de koude vloer houden.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:39

Met heel warm weer doe ik gewoon kleine rondjes alleen om te poepen en plassen. De grote rondes laat ik dan even voor wat ze zijn. Ik doe mijn honden geen lol door een uur te lopen met 30 graden. :D Als het weer wat afkoelt ('s avonds) ga ik wel een wat langer stuk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:52

Hebben jullie nadien ook niet de weerbots in gedrag?
Met het warme weer is de mijne enkel meegeweest naar de paarden (beetje mee wandelen, maar vooral aangelijnd liggen kijken.) en dan ging ik smorgens voor het heel erg warm is, verder wandelen hebben we niet gedaan. Vandaag is de eerste koele dag en mevrouw heeft nu plots veel te veel energie en is stout :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:12

Wat zijn "weerbots"?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:51

Soort bakkabouters? :D
Hier was dat vooral 's avonds, als het afkoelde. Rondrennen om een boom in de tuin, over de banken en ons rennen, gek doen, elkaar pesten, zelf met speelgoed gooien.. Vandaag weer sinds een tijd een lange ronde overdag gemaakt en ze waren wonderbaarlijk braaf :):)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:39

Kuggur schreef:
Wat zijn "weerbots"?

whahaha, sorry, dat is een westvlaams woord vrees ik.
Een weerbots is letterlijk een terugslag (bv als je een bal tegen een muur gooit dan kan je de weerbots vangen => krijg je die bal teruggestoten in je gezicht )
Figuurlijk is dat je een geen zo een slimme beslissing neemt, en de gevolgen vaak erger zijn dan het oorspronkelijke.

In dit geval is het dus zo dat ze een paar dagen lam was van de warmte, en dat we weinig gedaan hebben, en dat ik nu het gevolg ervan draag dat ze té actief is en stoutigheden uithaalt :+