Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leffroi schreef:papagroom schreef:
Ik woon op een boerderij, met kippen paarden en alles wat daar bij hoort,,,dus ook ongedierte bestrijding....heb absoluut geen hekel aan katten, maar wens geen rekening te houden met de poezenbeesten van een ander.
Pas maar op dat je geen loslopend kind aanrijd. Schijnt ook een duur grapje te zijn...
Azmay schreef:callum schreef:Misschien kunnen ze een dealtje sluiten. Hij haalt de klemmen weg als het poezebeest de ratten wrgjaagd. Klaar toch
Alsof eratten aan de kant gaan voor een kat![]()
Hier ook 2 katten van de buren vrij constant op mijn erf, vind ik ook niet zo handig gezien ze in mijn hooi poepen enzo. Lijkt mij ook het risico van de kattenbaas als er iets gebeurt. Mijn hond mag ik inderdaad ook niet zo los gooien, evenals mijn paard, die vind het bermgras immers ook lekker en is gemaakt om te scharrelen naar voer
Azmay schreef:callum schreef:Misschien kunnen ze een dealtje sluiten. Hij haalt de klemmen weg als het poezebeest de ratten wrgjaagd. Klaar toch
Alsof eratten aan de kant gaan voor een kat![]()
Leffroi schreef:Nou, dan jaag je hem weg. Ik snap niet wat er zo moeiljk en verschrikkelijk aan is. Desnoods gooi je je slipper of een plens water er achteraan. Leven en laten leven? Je gaat er niet dood aan.
Het is altijd zo typisch zwart of wit op bokt. En een andermans mening, die dan toevallig zwart is, is compleet raar omdat jouw mening wit is.
Natuurlijk is het vervelend dat een andermans kat in jouw tuin zit te schijten en ja, het is de verantwoording van de eigenaar als de kat om het leven komt. En ja het is van de zotte als de eigenaar jou gaat verwijten. Maar als je vervolgens je tuinkussens onder laat piesen of er haren op laat komen waar je een hekel aan hebt omdat je weigert ze binnen te halen (en dan even algemeen gesproken, niet op jou alleen gericht).. Wie is er dan dom?
Azmay schreef:Leffroi schreef:Nou, dan jaag je hem weg. Ik snap niet wat er zo moeiljk en verschrikkelijk aan is. Desnoods gooi je je slipper of een plens water er achteraan. Leven en laten leven? Je gaat er niet dood aan.
Het is altijd zo typisch zwart of wit op bokt. En een andermans mening, die dan toevallig zwart is, is compleet raar omdat jouw mening wit is.
Natuurlijk is het vervelend dat een andermans kat in jouw tuin zit te schijten en ja, het is de verantwoording van de eigenaar als de kat om het leven komt. En ja het is van de zotte als de eigenaar jou gaat verwijten. Maar als je vervolgens je tuinkussens onder laat piesen of er haren op laat komen waar je een hekel aan hebt omdat je weigert ze binnen te halen (en dan even algemeen gesproken, niet op jou alleen gericht).. Wie is er dan dom?
Moet ik mijn hooi ook maar in de woonkamer gaan leggen dan?
Het gaat toch om het principe?
Dit is in principe zelfs vernieling van andermans eigendom door je huidsier vermoed ik zo.
Leffroi schreef:Ik geef je verdomd weinig kans dat het ooit gaat lukken dat iedereen zijn katten binnenhoudt of op eigen terrein houdt. Maar hé als dat is wat je wilt, ik zou zeggen: maak een petitie aan. Ik zal hem graag voor je tekenen, dus 1 stem heb je al.
Je hebt ook de optie om je hooi af te dekken toch? Tja, klinkt heel banketstaaf. Maar als ik de optie niet had om de kat te verjagen, ging ik op zoek naar een optie om mooi hooi te beschermen.
Sunrise_ schreef:Leffroi schreef:Ik geef je verdomd weinig kans dat het ooit gaat lukken dat iedereen zijn katten binnenhoudt of op eigen terrein houdt. Maar hé als dat is wat je wilt, ik zou zeggen: maak een petitie aan. Ik zal hem graag voor je tekenen, dus 1 stem heb je al.
Je hebt ook de optie om je hooi af te dekken toch? Tja, klinkt heel banketstaaf. Maar als ik de optie niet had om de kat te verjagen, ging ik op zoek naar een optie om mooi hooi te beschermen.
Maar dat maakt het niet minder asociaal om je eigen huisdier dan maar niet op eigen erf te houden. Dat is hetzelfde als een paard kopen, zelf (ik noem maar wat) 50m grond hebben, vervolgens het hek naar het gras van de buren opzetten en zeggen "Mijn paard heeft van nature 100m nodig".
papagroom schreef:AlwaysH schreef:Gaan we hier nou echt de discussie 'wel of niet los laten lopen' houden?
Dat is nou echt bokt...
Het gaat me niet om de discussie wel of niet los laten lopen, maar ben je verantwoordelijk voor de kat van een ander op jou terrein.