Konijn castreren of opvang?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:30

Ziet er niet verkeerd uit! Ik heb in februari ergens mijn 2 dames bij 1 man laten koppelen. Wel bij het asiel want durfde het niet thuis. Nou dat was drama hoor. Een van mijn brutale voedster en die ram zaten maar achter elkaar aan, maar ook echt op elkaar en tegen elkaar springen (bijna trappen). Ze vochten niet maar was wel heftig.

Van de verzorgster mocht ik m mee naar huis nemen om t daar verder te bekijken en het is zeker nog een paar dagen zo geweest. Veel minder al maar af en toe nog achter elkaar aan uit het niets. Ze hebben ook flink liggen rijen op elkaar, beide maar hij het meest.
Nu gaat het goed en zijn ze beste vriendjes met z'n drieen <3

Ruby1995

Re: Konijn castreren of opvang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 17:54

Nee het is niet vlinderen, heb dat gezien op internet hoe dat eruit zag, maar rennen echt rondjes achter elkaar aan door de ren en soms blijft de voedster ook rennen terwijl de ram stil zit.

De ram is wel heel chill, hij likt ook haar rugje en ruikt aan haar kontje en dat vind ze goed. Maar ze zit dan meer vd tijd ook stok stijf stil :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:22

Gewoon jagen dus? Niets mis mee. Ik denk dat dit wel een match is zo

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 20:12

Ja dat dus, en zij maakt zon klap geluid met haar achterpoot. Ik heb wel een filmpje van ze gemaakt als je dat wilt zien? Maar weet niet hoe ik dat moet sturen

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:50

Stampen :) doen ze om elkaar te waarschuwen of in dit geval een beetje "spanning", is ook normaal gedrag.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 22:25

Eoweyn_x schreef:
Stampen :) doen ze om elkaar te waarschuwen of in dit geval een beetje "spanning", is ook normaal gedrag.

Oooh gelukkig! Dat is dan het enige wat zij doet als ze rent. Verder vechten ze of rijden ze niet.
Hij wast ook haar rug en oortjes en dat laat ze toe. Verder is ze niet echt nieuwsgierig naar hem toe.
Hij vind het allemaal prima en vooral heel gezellig :) hoop dat het in het hok ook goed gaat dan.. want zij woont daar nu alleen in.