Hond heeft perongeluk naproxen gehad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Re: Hond heeft perongeluk naproxen gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:14

Waarom zou ontbijtkoek bij honden (dieren) spul inkapselen en bij mensen niet.. vind het zo'n achterhaald advies, wat nog braaf door iedereen nagepraat wordt. Het verteerd idd gewoon en al eens gezien hoe luchtig het is gebakken, daar blijft niks van over in het darmstelsel?

Als het moet laxeren kun je beter pens geven en/of psylliumvezels voor massa in de darm.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:55

Bovendien wordt naproxen binnen ongeveer 30 minuten volledig opgenomen en ga je dus echt niets bereiken met ontbijtkoek (of welk laxeermiddel ook) tig uur later, dan is de stof allang vanuit de darm in het lichaam.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:17

Klinkt gelukkig alsof het met een sisser afloopt, maar ik wil toch even een tip geven voor dit soort situaties.

Als je per ongeluk het verkeerde medicijn aan je huisdier geeft bel dan eerst de DA, voordat je alsnog het goede medicijn geeft. Sommige medicijnen mogen nooit samen, andere versterken elkaars werking, etc.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:18

Het zit vol vezels die zich volzuigen en waardoor de stoelgang beter gaat... wanneer je goede ontbijtkoek hebt althans.
Maar elk voedingsmiddel met veel vezels heeft dit effect... en inderdaad wat hier boven gezegd wordt werktte de naproxen waarschijnlijk al

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:22

Bravura schreef:
TS hoe is het met de hond?

Als je hond medicijnen moet hebben is het handig om deze apart te zetten van de medicijnen voor mensen. Verder met hoofdletters naam hond en waarvoor het is op het doosje en evt de tijdstippen waarop de hond het moet hebben. Zo voorkom je problemen als anderen dan jij een keer de hond wat moeten geven of zelf iets nodig hebben.

Mbt ontbijtkoek, volgens mij klontert dat in de maag en voorkomt dat het schade veroorzaakt en aan de slokdarm bij braken. Maar alleen bij iets scherp wat ze hebben gegeten.
Norit bind schadelijke en giftige stoffen en wordt vaker ingezet bij vermoedelijke vergiftiging bij honden.
Ben geen dierenarts maar spreek uit ervaring mbt mijn vorige hond die eigenlijk briljanten tandjes had kunnen hebben ipv dierenartsbezoeken.

Gaat goed met mijn hond, heeft nergens last van gehad (op de warmte na dan).
Ik ga voortaan zelf gewoon zijn medicijnen geven, hij hoeft nog maar 8 pilletjes en dan is het hopelijk klaar. :)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:23

En xylitol is ook echt niet dodelijk bij 1 plakje koek. Onze hond kreeg zijn hele leven elke dag chocola....17 geworden. Het is verbazend hoe makkelijk mensen dingen geloven zonder zelf logisch na te denken of een beetje onderzoek te doen.

Ik hoop dat het goed gaat met je hond to :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:37

Nabster mijn oma rookte en is 95 geworden zonder gezondheidsklachten :')

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:38

Ik zou het risico toch liever niet nemen. Bij jou gaat het goed maar er zijn zeker wel honden dood gegaan aan 1 plakje xylitol.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:54

Kimbers schreef:
Nabster mijn oma rookte en is 95 geworden zonder gezondheidsklachten :')

De mijne ook...wat toevallig niet?