Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bravura schreef:Wendy....ik voerde het laatste jaar van mijn vorige hond ook Trovet. Ik vond echter steeds weer kattenbrokjes in het hondenvoer. Voerde dit speciaal voor darmen en mn de huid. De hond werd er steeds weer ziek van. Tot ik dus die kattenbrokjes er tussen vond. Zat in meerdere zakken. Ze maken daar de machines niet goed schoon. En het voer luisterde bij mijn hond erg nauw. Trovet verkoopt mn hypoallergeen voer. Erg slordig dat dit dus gebeurde over langere tijd bij meerdere zakken.
Mizora schreef:De poedel steekt haar middelvinger op naar als wat lijkt op dood beest. Kvv eet ze soms, maar vaak speelt ze er alleen maar even mee. En barf kan ik vergeten. Muisjes zijn leuk om op te kauwen maar worden daarna midden in de kamer losgelaten om daar te blijven liggen. Kippenpoten/kipfilet idem dito, vogeltje idem dito, stukken cavia idem dito (was wel cool vlees). Ik was er wel klaar mee.
Ik ben er zelf ook nog vies van dus dat helpt niet mee.
@Amaris: ik kijk liever naar de honden dan naar de samenstelling. Wees erop bedacht dat vrij veel honden het niet lekker doen op orijen. Ik zou dan eerder voor acana graanvrij gaan als je wel via die insteek wilt voeren. Mooier voer (qua hoe de honden het erop doen) vind ik Dog Lovers Gold Passion Ocean fish & Sweet Potato. Valt ook onder de graanvrije lijn met veel dierlijk product.
Mizora schreef:Applaws droogvoer voer ik niet aan katten. Te veel katten met blaasgruisproblemen blijken dat gehad te hebben. En als je naar de analyse kijkt (extreem hoog eiwit-, calcium- en fosforgehalte) is dat ook te verklaren. De hoeveelheid magnesium staat er niet op, maar is als het goed is passend bij de hoeveelheid Ca en P. Dit zijn de 4 ingrediënten die aan de basis van blaasgruis staan.
Katten voer ik sowieso voornamelijk natvoer. Als ze met 200g natvoer nog meer bijvoer nodig hebben dan pak er eventueel wel brokjes naast.
Mizora schreef:Niet specifiek kiwiwitje, hoewel jouw bericht wel een aanleiding was. Er staan hier meer mensen die graanvrij willen voeren. Ik vind mensen bewust maken van dat dit bij hoge kwaliteit voer ook voergekoppeld kan zijn belangrijk.
Als het een bewuste keuze is, dan is het prima, maar ik vind het sneu voor mensen als ze er pas naderhand achterkomen en ik heb zelfs wel gevallen gezien waarbij juist Applaws gekozen werd (met de gedachte goed graanvrij voer) om aan een ex-blaasgruiskat te voeren, die daardoor terug klachten kreeg. Het is een beetje zoals L4 enten. Er zit een risico aan, maar aan het niet doen zitten ook risico's (mijn hond wordt wel L4 geënt omdat ze vrij veel contact met ratten/rattenzeik heeft, de honden van mijn ouders niet omdat de ene niet tegen enten kan en de ander weinig risico loopt).
Overigens is het risico inderdaad het grootste als het als hoofdvoer gegeven wordt. Nu middelt het wel weer uit.