Wat is er allemaal precies getest aan de urine. Want gruis en steentjes gaan niet weg van ab en ontstekingsremmer. Verder is het idd een lastig iets zeg. Het feit dat hij reageerd op ab toont ontsteking maar de vraag is idd waar.
Hij lijkt op te knappen van de prednison, het is even aankijken of het op termijn ook zo blijft, maar hij is nu weer aardig in zijn normale doen. Hij plast gewoon normaal, daar is nooit wat mis mee geweest .
hyppolyte
Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-17 16:31
ThreeFingers schreef:
Is de keel en amandelen nagekeken? En ik neem aan dat ze hem ook op leucose gecheckt hebben?
op watte? *gaat eerst googlen*
Hmm, hoe dan ook, als het dus wel ernstiger is, dan is het niet normaal behandelbaar en het moet zit op een bepaald moment uiten... dus dan wordt het toch afwachten.
Jeuk/krabben etc doet daaraan denken. Het feit dat hij opknapt van prednison past ook wel in het plaatje. Mijn kat heeft het later ontwikkeld en kon geen rund/kip etc meer eten daardoor. De allergie is meestal voor een eiwit; dus of dat nou in vers vlees zit of in "kant en klaar" voer hoeft dan niet te verschillen.
hmm ok, ook nog wel iets om in de gaten te houden, mocht het nou weer erger worden ga ik wel een poging te wagen om wat dingen uit te sluiten qua voedsel. Maar voor nu ben ik gewoon blij dat ie weer zijn eigen charmante (maar uiterst irritante) zelf weer is
Zolang de kat prednison krijgt ( onderdrukt ) zal het best goed gaan. Maar het geneest niks. Sommige katten gaan likken als ze geïrriteerde amandelen hebben. Of zichzelf likken, maar ook aan bv stoelpoten de mand enz enz. Door de vergrote amandelen ( keelpijn ) gaan ze slecht eten. Vandaar dus ook mijn vraag of de dierenarts daarna gekeken heeft.
Het lijkt nu wel goed te gaan, zijn gedrag is nog steeds normaal, likken blijft wel, maar dat wordt ook gauw een gewoonteding zag ik. Eetlust is weer volop terug en gedrag dus ook normaal, hij is nu paar weken van de prednison af.
ThreeFingers
Geplaatst: 16-06-17 18:01
Dat is fijn om te horen! Ik dacht dat hij sinds kort prednison kreeg.
annepaardoes
Geplaatst: 20-06-17 23:01
hyppolyte schreef:
Dat soort dingen zijn allemaal al uitgesloten, plus dat ie met die AB kuren en ontstekingsremmers daar allang vanaf had moeten zijn
Een AB verhelpt geen blaasgruis. Is er wel urine onderzoek gedaan? Kwam hier iets uit?