Penis amputatie plaskat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Re: Penis amputatie plaskat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:29

Al wat meer nieuws? :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 16:03

Heb net gebeld. Hij kwam net van de ok af en alles is goed gegaan, als hij wakker is kan ik hem ophalen. Ben benieuwd

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:59

Ah super! Je krijgt een hele andere kat terug :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 18:07

Ted is thuis! Hij heeft het goed gedaan maar is nog suf. Alles is goed gegaan en zijn billen zijn zeer kaal! Als hij goed wakker is mag hij wat drinken en vanvond laat iets eten met antibiotica

Afbeelding

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:14

Wij zijn jaren van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk bij dierenarts gekomen die dit voorstelde.

De kat is nooit meer ziek geweest, mooie vacht en het herstelde zeer goed..

Hij is vrolijk, eet beter en heeft er duidelijk niet onder te lijden..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:16

Beterschap met kat! Hopelijk nu van de ellende af!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 18:21

Zijn eerste plasje op zijn bak is een feit. Geen bloed bij de urine, goed nieuws!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 21:37

Het laatste uur zit ted de hele tijd in zijn kattenbak, perst alles bij elkaar en drupt overal. Als hij ligt krampen zijn pootjes (nageltjes zijn er dan uit) dus ik denk dat hij pijn heeft. Niet zo gek natuurlijk, zijn hele onderkant is blauw, beurs en gezwollen. Heb hem net pijnstiller gegeven voor de nacht

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:40

Arme Ted :( Hopelijk knapt hij op van de pijnstiller, is ook niet niks voor het beestje :( En voor jou, want een kat met pijn maakt zo machteloos. Sterkte!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:47

wat voor pijnstiller heb je gehad dan? Heeft ie geen sterkere pijnstiller gehad?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:13

Onze Willy heeft blaasgruis gehad toen hij nog geen 2 jaar oud was.
hij zat toen al zo vast dat katheteriseren niet lukte.
enige optie om hem te redden was penisamputatie.
jaar later zat ie weer harstikke dicht ondanks speciaal voer.
Willy is zelfs op de urinary gevoelig, wij geven hem dus standaard de high dilution.
tweede keer gelukkig wel kunnen katheteriseren.
Hij blijft wel heel gevoelig op zijn blaas, beetje stress slaat meteen op zijn blaas, helaas pist hij daardoor zo nu en dan wel binnen.
Ben nu met hem bezig met magnetiseren of we daar wat meer in kunnen gaan halen. medisch gezien kunnen we nl niks anders voor hem bieden

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:23

Tijdens mijn stage ben ik bij zo'n operatie geweest. De dierenarts was enorm te spreken over deze operaties. Het is een vrij makkelijke operatie die het leven van de kat enorm verbeterd. Hopelijk voelt ie zich snel beter!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 22:23

Leffroi - hij heeft metacam gekregen voor de pijn. Lijkt mij een niet heel sterke pijnstiller?

Evelyne - wat vervelend dat Willie hier ook zo'n last van heeft. Een amputatie is niet haalbaar?

Lieveli - heel moeilijk inderdaad. Ik kan niet meer doen dan het hem zo aangenaam mogelijk te maken, zijn lijfje moet het toch echt zelf doen helaas. Gelukkig is mijn Ted(ina) een Bikkel met hoofdletter B!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:25

Wiebke, gaat het al een beetje beter met Ted? Als hij nog steeds pijn heeft kun je gewoon de DA bellen denk ik?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:29

Als hij echt zo vreselijk veel pijn heeft, zou ik iig voor de nacht wat sterkers vragen, maar daar heb je nu vast niks meer aan en heeft de metacam hopelijk aangeslagen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 07:52

Ik vond ted vanmorgen tussen de muur en de bank. Daar kon hij zelf niet uit komen, hij heeft daar denk ik zo'n anderhalf uur gezeten. Toen mijn man om zes uur de deur uit ging lag hij in zijn kattenbak zei hij.

Ted heeft nog steeds veel pijn, Persen persen persen. Heb hem net zijn metacam gegeven en ben benieuwd of dit verschil in zijn gedrag laat zien. Mocht er over een uurtje geen verschil zijn dan bel ik de dierenarts weer op om iets anders te krijgen.
De wond bloed niet, gisteren avond wel maar dat kwam waarschijnlijk ook door dat persen. Heb het met een keukenpapiertje heel voorzichtig gedept waarbij ik hem nauwelijks aanraakte en dit liet hij goed toe. Toen zag ik ook dat het vooral urine was met dus een beetje bloed.

Zijn achterkant is iets gezwollen maar niet overdreven, ziet er rustig uit gelukkig.
Hij heeft vanmorgen goed zijn medicijnen genomen en iets gegeten, maar niet veel.

Nu ligt hij weer in zijn kattenbak.. niet echt een ideaal plekje. Zijn eigen mandje wil hij niet, wat kan ik hem aanbieden? Een lege doos? Niet dat hij daar normaal in zou gaan liggen maar toch.. ik wil iets voor hem doen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:51

En hoe reageert hij op jou als je bij hem zit? Ik zou gewoon even de da bellen...

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 08:56

De pijnstiller doet zijn werk goed. Ted is rustig en heeft onder toezicht zijn vuile vacht kunnen wassen. Met zijn kap kon ik de wond afschermen zodat hij daar niet bij kon en dat vond ted prima. Hij was volgens mij allang blij dat hij zich kon wassen! Toen hij klaar was sprong hij ook niet van de bank maar viel in slaap, kap heb ik weer om gedaan. Ted is nu rustig, ik ga nog wel bellen om te vragen hoeveel pijnstiller ik mag geven als ik zie dat hij teveel pijn heeft.

Afbeelding

Ted is heel lief en zal alleen in nood krabben. Hij is erg aan me gehecht en is een serieuze kroelkont!

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:03

Heb je ook een blaasontspanner gekregen? Dat kan ook nog wel eens verlichting geven. Volgens mij heette die van ons spasmoglucinol oid. Veel beterschap voor hem

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:21

ik had er echt nog nooit van gehoord. Weer wat geleerd. Arme Ted, maar ja als het helpt dan super toch, even afzien. Metacam is vergelijkbaar met diclofenac voor de mens zeg maar. Gewoon even DA nog bellen, zeker omdat je ook het weekend in gaat. Beterschap voor Ted!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 09:53

Ted heeft tramadol gekregen tegen de pijn. Zijn tabletjes van 20mg en hij mag twee keer een halve of drie keer een kwart. De assistente adviseerde om nu een kwart te geven om te kijken of dat genoeg helpt. Ben benieuwd

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:55

Och, arme ziel. Beterschap met de knapperd!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:01

wiebke schreef:
Evelyne - wat vervelend dat Willie hier ook zo'n last van heeft. Een amputatie is niet haalbaar?

Hij heeft penisamputatie gehad, staat ook in mijn berichtje ;)
Penisamputatie was de enige mogelijkheid om hem toen nog te redden, zonder had hij het niet overleefd.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 10:49

Ooh sorry evelyne! Had ik overheen gelezen.

Bedankt voor alle lieve berichten! Ted wil toch het liefste in zijn kattenbak liggen dus heb ik een fort voor hem gemaakt. Hopelijk voelt hij zich dan veilig

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:42

Ach gut, arme ted.
Hier was het een paar dagen het ergst, maar daarna al snel verbetering.
Hij is nog een tijdje onzindelijk geweest, maar tegenwoordig houdt hij alles goed binnen.