dierenfan schreef:Wat doet hij.nu op een dag en wat gaat hij zo op een dag mee maken? Voor mij heeft slopen te maken met verveling en stress. Ik heb nog niet 1 sloper gehad en geef genoeg dus ook niet te veel uitdaging.
Dat is lang niet altijd zo en wel erg makkelijk gedacht. Er zijn ook honden die slopen zonder te weinig uitdaging of stress. Ik heb 1 hond die echt ruim voldoende uitdaging krijgt en geen/weinig stress heeft. We hebben hem als pup gekregen en hij heeft dus altijd in huis gewoond. Toch sloopt hij, hij is uiteindelijk naar buiten de kennel in gegaan (een bench vond ik te klein om hem in op te sluiten) en krijgt regelmatig iets wat hij mág slopen. Dat laatste klinkt raar, maar als hij niks krijgt dan zoekt hij zelf uiteindelijk iets. Hij heeft er gewoon behoefte aan en er is geen touw aan vast te knopen wanneer. Verveling zou kunnen, maar hij traint meerdere dagen/avonden per week, krijgt regelmatig wat te knagen, heeft andere honden om zich heen enzovoorts.
@ TS, ik duim dat het gewoon goed gaat! Hij zal even moeten wennen aan het andere ritme, maar misschien is het al zoveel verandering dat het slopen vergeten wordt.