Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kabouter123 schreef:@ Mysa: de dierenarts heeft idd al eens vermeld dat immodium kan worden gegeven als ze van de operatie volledig is hersteld. Echter kan ik me voorstellen dat dit ook niet mag op lange termijn, omdat de darmen dan lui worden zoals bij mensen het geval is. Weet jij dat?
Iris82 schreef:Kabouter123 schreef:WIllemYntjee, in het geval van de Fiber voedingen is dit spijtig genoeg wel het geval. Deze voedingen zijn o.m. gemaakt om obese honden te laten afvallen, en daardoor is het momenteel niet geschikt voor haar. HIlls WD bevat ook veel vezels, maar is dieetvoer in de letterlijke zin, dus aangewezen voor honden met overgewicht. Het is ook zo dat mijn hond ij volle groei is en deze types voeding dus niet ok zijn voor haar momenteel. Het feit dat een stukje dunne darm is weggenomen is eigenlijk niet het probleem. Het ergste is het verwijderen van Ileocaecale valve, dat is de oorzaak van deze miserie. Haar stoelgang raast nu veel te snel door van dunne naar dikke darm. Bovendien dient deze Valve ook voor de opname van vitamine B12, dus dat kan mogelijk ook nog problemen geven op termijn.
Dat is niet waar. Mijn hond heeft ivm chronische diarree RC Fibre Respons gehad en daar viel ze zeker niet van af.
Kabouter123 schreef:@ Iris: gaf jij dan meer dan de aangewezen hoeveelheid?
@ Geerke: ja, die vraag stel ik mij ook, vezels worden aan mensen gegeven tegen obstipatie, dus ik weet ook niet goed welk effect het op haar zal hebben
Kabouter123 schreef:Bedankt allemaal voor de goede tips en het meedenken! Ik wacht dan idd nog een aantal weken met rauw tot de genezingsfase volledig is afgerond. Volgens de dierenarts is dit na 3 weken ok, maar pas na zes weken is alles weer definitief aangepast en stabiel, dus plan is om die termijn absoluut af te wachten. Ik wil ook niks overhaasten.
@ Secricible: ok nu begrijp ik waarom vezels dus goed zouden zijn voor dunne stoelgang, kan ik dit proberen door bv zemelen over haar eten te doen? Weet iemand in welke hoeveelheid?