Stelende schapen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Re: Stelende schapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 10:21

Het waren dus onze schapen! :Y) De gulzigaards!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 10:22

Haha wat een boeven. Kan dit wel voorkomen worden zodra de schapen weer bij de kippen lopen?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 10:42

Schapen kunnen best eieren eten inderdaad, al zullen ze dat niet heel snel doen. Ik heb ook een koe gekend die graag kikkers at :') Daar heb ik toen echt heel vreemd van staan te kijken.

Maar schapen laten geen schillen over lijkt mij? Die zullen een ei wel in het geheel naar binnen werken denk ik. Het lijkt me lastig (al dan niet onmogelijk) voor een schaap om de inhoud uit het ei te halen en de schaal te laten liggen. Ik ben daarom dus bang dat de schapen toch niet de daders zijn ;)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 12:08

Jawel hoor. Ik heb maar 1 keer een schaal gevonden. Alle andere keren alles verdwenen. Dus moet schaal en dooier opgegeten.

We hebben geen tekenen van andere diertjes die op bezoek komen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:35

Ik heb paarden ook wel eens eieren zien eten. Kip had een ei in de paardenwei gelegd, de paarden komen aangelopen, houden eerst een strijd wie het ei mag eten, (stonden nog niet zo lang samen) en vervolgens werd het ei met smaak, door de winnaar geconsumeerd :+ .
Ook wel eens een paard een muis zien eten. Paard maakt een rare sprong naar voren in de box, wij gaan kijken, zien nog net dat ze een muis onder haar hoef vandaan pakt en staat vervolgens die muis heerlijk op te smullen :r . Het was maar goed dat we het met zijn 2en hebben zien gebeuren anders hadden we onze ogen niet geloofd _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:49

Schapen, maar ook koeien en andere dieren zoals herten, eten zeker af en toe een eitje :j En botten/dode dieren ook, overigens. In het Engels noemt men dit osteophagy en herbivoren kauwen soms op botten, waarschijnlijk omdat ze een goede bron van oa fosfor en calcium zijn. Zeker als hun gewone voeding niet genoeg oplevert (bijv. in de winter) kunnen ze botten ed. gaan gebruiken als supplement.

Hertje kauwt menselijke botten (die er lagen voor forensisch onderzoek op een "body farm" in Amerika)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En soms leven ze nog...

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 15:31

Ok al wie zei dat er ook andere dieven waren... jullie krijgen ook een punt.

Hadden we nu net dagelijks weer heerlijke eitjes.... Is dit sinds een paar weken ook weer gedaan.
Deze keer heb ik de stelende bende wel op heterdaad betrapt en meerdere keren.

Door het warme weer heb ik het voorbije weekend om 7u 's ochtends mijn paard getraind. Onze kipjes lopen naast de piste. Dus ik had een goed zicht op de crime scene :Y)

Zijn het deze keer toch geen vogels zeker die ons komen bestelen! Om ze bij naam te noemen een groep van 7! 'kauwen'. Blijkbaar vonden die het niet leuk dat ik de laatste tijd met hun eieren gaan lopen ben en hebben ze hun uur van stelen vervroegd zodanig dat ze zeker waren dat ze de eitjes konden op eten.

Wat nu gedaan? Bah. Stoute vogels! :(:) (Ik geef ze wel gelijk hoor, het zijn de heerlijkste eitjes!)
Mijn 5 stoere kippen doen er wel alles aan om de eitjes te verdedigen maar jammer genoeg zijn de vogels sterker dan mijn 5 stoere madammen! <3

Wat zouden jullie doen?

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:49

Leggen de kippen de eieren braaf in het hok of leggen ze die willekeurig ergens in het weiland?
In dat eerste geval dan kun je er weinig aan doen om het leg gedeelte af te schermen van kauwen. In het geval dat ze gewoon ergens in de wei leggen kun je gaan kijken of je ze kan over halen om in nestboxen hun eieren te deponeren door ze (tijdelijk) 's nachts op te hokken. Meeste kippies leggen ergens vroeg in de ochtend. Even uitzoeken hoe laat je ze dan vrij kan laten.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:10

Hier ook, kippen leggen netjes in het legbak aan het hok. Maar de kraaien gaan er mee vandoor als we niet opletten. En die moeten dan echt volledig naar binnen gaan om de eieren te pakken.