Mijn hond loopt mank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Mijn hond loopt mank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:18

"Dat soort dingen" het gaat over een levend wezen dat zo te horen erg veel pijn heeft -:(-

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:20

Ach gut. Ik vind dit echt heel zielig.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:23

De Britse Farm Animal Welfare Council heeft de voorwaarden in 1993 uitgewerkt tot de bekende ‘Vijf vrijheden’:

dieren zijn vrij van honger en dorst. Ze hebben gemakkelijk toegang tot vers water en een adequaat rantsoen;

dieren zijn vrij van ongemak. Ze hebben een geschikte leefomgeving inclusief onderdak en een comfortabele rustplaats;

dieren zijn vrij van pijn, verwonding en ziekte. Er is sprake van preventie en een snelle diagnose en behandeling;

dieren zijn vrij van angst en stress. Er is zorg voor voorwaarden en behandelingen die geestelijk lijden voorkomen;

dieren zijn vrij om normaal gedrag te vertonen. Ze hebben voldoende ruimte, goede voorzieningen en gezelschap van soortgenoten.

Dit bovenstaande is ook opgenomen in de Wet Dieren. Als je hond iets mankeert en niet onder behandeling is of wordt gesteld ben je strafbaar als je niet naar een dierenarts gaat en het dier naar behoren laat behandelen.... Te lang laten doorlopen zonder behandeling is eveneens strafbaar. Het dier wordt immers niet onder behandeling gesteld toen dat noodzakelijk bleek.

Zowel houder (diegene die het dier verzorg) als de eigenaar kunnen strafbaar zijn.

Misschien is die gedachte een motivatie voor je moeder om de hond nu serieus na te laten kijken.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 05-05-17 09:29, in het totaal 3 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:25

LoveGlove schreef:
DanielleB schreef:
Heb je zelf de middelen om heen te gaan? Vervoer/geld?

Anders zou ik gewoon zeggen dat je het onderzoek dan wel zelf betaald en als het echt mis is en er iets moet gebeuren je het pas na overleg doet

Nee, ik kan dat zelf niet betalen helaas. Als ik dat ook zou kunnen betalen, en ik zou dat zeggen, dan zou mijn moeder denk ik zeggen dat ik dat echt niet ga betalen. Ze wil niet dat ik mijn geld uitgeef aan dat soort dingen. Ik kan me dat eerlijk gezegd ook wel voorstellen.

Uhm je kan het je voorstellen dat je ma niet wil dat jij je geld aan zoiets uit geeft als jij het geld hebt en je hond lijdt zo????

Ik ben ooit zelf met doodzieke hond naar dierenarts gelopen op oudjaarsdag omdat mijn ouders geen noodzaak zagen en ik geen vervoer had (gelukkig wel wat geld als toen werkende student die alles spaarde).

Echt niet dat we daar daarna ruzie over hadden. Mijn geld mijn beslissing kostte hun niets en had er zelf voor gewerkt.

Hond had staan snoepen van oliebollen mix die atond te rijzen. Hij was per ongeluk in dezelfde ruimte met de emmers opgesloten hahaha. Hij was giga dronken door de gist en rozijnen enz. na braken knapte hij vlot op ;)
Ik was doodsbang gezien het deeg nog moest rijzen en hij zich bomvol gevreten had

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:28

Och wat sneu zeg, dat mensen een dier hebben maar weigeren iets te doen als het hulp nodig heeft.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:36

Ik snap best dat je moeder het weekend even wil afwachten....immers een hond kan net als een mens iets verrekken en ja dan loop je een poosje te manken.
Mijn vorige hond had ook artrose...liep buiten aan de lijn als een jonge god maar moest je eenmaal thuis een kontje geven als hij op de bank wilde.
Je hond heeft pijnstillers voor zijn atrose neem ik aan? dan zou ik inderdaad even het weekend afwachten en hem niet meenemen op te lange wandelingen.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:39

Honden kunnen niet praten. Hier ook een oudere hond met artrose maar als die een poot echt niet meer​ wilt belasten gaan we toch echt naar de dierenarts. Al is het maar voor een korte controle. Ik zou me er echt niet fijn bij voelen als mijn hond er zo bij loopt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 09:53

Wow, ik heb net even met mijn moeder gepraat. Ik vroeg hoe het ging, omdat ik nog steeds nier beneden ben geweest. En wat ze zei liet me wel schrikken. Ze heeft toch actie ondernomen. Vanmorgen heeft mijn hond niet gegeten. En niet eten betekend niet veel goeds. Het gaat echt niet goed met hem. Hij ligt ook al een paar weken gewoon op de bank te slapen. Hij is echt heel rustig. Dat is iets wat mijn moeder opmerkt, want zij heeft de beste band met die hond. Ze is vanmorgen och even langs de DA gelopen. Om kwart over 12 moeten we even langs gaan. Mam heeft wel aangegeven, en daar schrok ik dus van, dat ze geen grote dingen meer wilt doen. Wat er vorig jaar met mijn andere hond is gebeurt, blijft in haar hoofd rondspoken. Daardoor is het voor haar lastig om te zeggen, we gaan er alles aan doen om hem te laten leven. Die andere hond heeft ook heel veel meegemaakt, en is op een rotmanier overleden. Dus ik kan me dat wel indenken. Ze wil gewoon niet nog meer drama, want dat kan ze niet meer. Ik schrok er heel erg van. Dit kan dus betekenen dat mijn hond, een jaar en een dag na het overlijden van mijn andere hond, ook zou kunnen gaan ;(

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:02

Sterkte en succes TS! Fijn dat er naar de hond gekeken wordt en ik hoop van harte dat het beter gaat. :j

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:11

Wauw... Sterkte en succes

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 10:26

Dankjewel

Ik heb nu zelf kunnen zien hoe het met hem gaat. Nou, ik zou bijna zeggen dat het hopeloos is. Hij loopt bijna niet, en als hij loopt, dan loopt hij bijna alleen maar op 3 pootjes. Hij belast die poot voor geen meter. Ik geef altijd mijn hondjes een klein stukje van mijn boterham of een corkflakeje als ik eet. En hij at dat cornflakeje wel op. Dat is eigenlijk wel mooi. Ik hoop echt dat het goed komt. Maar mijn gevoel zegt meer het omgekeerde.

Ik ga sowieso kijken of ik van mijn twee hondjes samen nog een foto kan maken, mocht dit de laatste keer zijn. En van hem alleen nog. Dat heb ik vorig jaar met mijn andere hond ook gedaan. En toen was het terecht dat ik het deed. Ik hoop dat dat nu niet is.

Ik ga er nu maar vanuit dat het wel goed komt. Even positief blijven denken. Even nog de energie in houden deze ochtend. En dan zien we vanmiddag wel

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:32

Zo slecht is moeders dus niet..... Hopelijk is het iets "kleins" en is het met rust en pijnstillers op te lossen maar ik zou mij eigen wel een beetje voorbereiden op het ergste....

Overigens vind ik het wel vrij vreemd dat je je eigen zo veel zorgen maakt om "je" hond terwijl je niet eens de moeite neemt om te gaan kijken als je wakker wordt :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 10:43

amies100 schreef:
Zo slecht is moeders dus niet..... Hopelijk is het iets "kleins" en is het met rust en pijnstillers op te lossen maar ik zou mij eigen wel een beetje voorbereiden op het ergste....

Overigens vind ik het wel vrij vreemd dat je je eigen zo veel zorgen maakt om "je" hond terwijl je niet eens de moeite neemt om te gaan kijken als je wakker wordt :+

Nou, toen ze zeiden dat hij artrose had, gaven ze ook pijnstillers. Toen hielp het niet veel. En dat was Rons februari.

En, mijn ouders slapen beneden en zijn bijna nooit boven, dus ze zien die hond de hele tijd. Dan maak ik me geen zorgen dat hij niet in de gaten gehouden wordt. En ik ben zelf eerlijk gezegd ook alles behalve een ochtendmens, dus het duurt eerst een jaar voordat ik eens mijn bed uit ben. Toen ik van plan was om er uit te komen, kwam mijn moeder dus ook al naar boven.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:53

Fijn dat je hond nu hopelijk geholpen kan worden TS :)

Maar ik vind het wel vaag, eerst zeg je dat je moeder niet aan de poot mocht komen omdat zij altijd de vervelende dingen doet en de hond haar daarmee minder vertrouwt, en later zeg je dat je moeder de beste band met de hond heeft? :?
Verder nergens om hoor, maar volgens mij mis ik even iets.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:55

fijn dat er nu met hem naar de dierenarts gegaan wordt! hopelijk komt het goed (en anders is inslapen altijd beter dan pijn leiden moet je jezelf voor ogen houden! )

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 12:01

_Nynke schreef:
Fijn dat je hond nu hopelijk geholpen kan worden TS :)

Maar ik vind het wel vaag, eerst zeg je dat je moeder niet aan de poot mocht komen omdat zij altijd de vervelende dingen doet en de hond haar daarmee minder vertrouwt, en later zeg je dat je moeder de beste band met de hond heeft? :?
Verder nergens om hoor, maar volgens mij mis ik even iets.

Het is een beetje lastig uit te leggen.
Kijk, wat ik zeg is niet dat mijn moeder hem mishandeld. Maar mam is altijd degene die hem moet borstelen, en het snoetje bijknippen en dat allemaal. En mijn moeder is een klein beetje hardhandig :')
Dat heeft ze altijd gehad, ook toen ik klein was. Dat maakt verder niet uit. Het is wie ze is. Maar daarom mag mijn moeder niet aan zijn pootjes komen. De pootjes zijn altijd zo'n plekje geweest waar je niet zomaar aan mag komen. Maar ik mag gewoon voelen. Hij weet dat ik verder niks doe, en niet verder ga dan dat hij aangeeft. Dat heeft mam dus wel gedaan, omdat het gewoon moest. Daarom, als mam gaat voelen, gaat hij grommen. En mam mishandelt hem echt niet. Maar dat is meer, borstelen moet bijvoorbeeld toch gedaan worden. Ook al wil hij het niet. Maar het is haar hond. Zij kent hem het beste. En zij zit altijd bij hem. Ik ben ook het strengste tegen mijn puppy. Toch heb ik de beste band met mijn puppy van ons allemaal. Kijk. Mam mishandelt hem echt niet. Het is simpelweg niet goed uit te leggen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:08

Succes bij de DA! Hopelijk hoef je nog geen afscheid te nemen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:08

Wanneer mijn hond een dag mank loopt ga ik ook niet meteen naar de DA, maar een oudere hond die al artrose heeft en al bijna 2 dagen mank loopt wordt een ander verhaal.

Eigenlijk kun je hier lang en kort over discussiëren maar als moeders niet wil kan je vrij weinig. Ook omdat je aangeeft niet zelf te kunnen gaan.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het er mee eens bent. Ik zou ook direct naar de DA stappen.

Edit:
Lees net dat ie naar de DA gaat. Succes!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:11

Ik vind dat je het prima uitlegt TS. Sterkte ermee

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:20

Goed dat jullie toch naar de DA gaan! Succes! Hopelijk valt het toch allemaal mee.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 13:14

Nou we zijn naar de DA geweest

Het was eigenlijk niks speciaals :')
Ze hebben hem helemaal gecontroleerd, en hij gaf nergens pijn aan. Alleen was hij wel heel boos. Maar dat was te verwachten. Als laatste gingen ze naar zijn teentjes. En die bleken gewoon over elkaar te zitten, omdat hij wat langere nagels heeft. Toen lieten we hem even lopen, en hij was weer helemaal de oude. De DA zei dat hij helemaal in top conditie was. Vooral voor zo'n oud beestje als hij. Zijn heupjes en zijn rug waren nog mooi goed gespierd, hij was mooi slank. Alles was gewoon nog goed. Alleen dat teentje dus :')
En wat betreft verder manken onder het wandelen. Dat kan ook zijn omdat hij eenmaal liever lui is dan moe. En dat mag op z'n oude dag. Hij beweegt zelf nog goed genoeg om zijn conditie te houden. Al met al, hij is dus nog helemaal in top conditie. Artrose zal hij dus ook niet hebben *\%/*

Gelukkig maar. Dan zie je wel, liever een keertje te veel dan te weinig gaan. Mam en ik zijn beide opgelucht. Man wat heeft onze hond ons laten schrikken zeg :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:17

Dus ff nagels knippen en klaar? Begrijp ik dat goed? Fijn hoor, dan kan je nu gerust je weekend in.

poown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:19

Fijn dat het meeviel maar een hond gaat niet manken omdat hij liever lui dan moe is. Een hond is geen mens en denkt ook niet als een mens. Een hond loopt mank als hij pijn heeft.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:26

Dus mamma had de zaak prima ingeschat.
Stelletje paniekvogels altijd op bokt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:27

Wat fijn zeg! En de botten in zijn poot waren dus wel in orde? Ondanks dat het zo raar voelde?