Zeer kleinschalige honden opvang aan huis. Regels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Zeer kleinschalige honden opvang aan huis. Regels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 22:58

Daarom had ik het roedel ook tussen haakjes. Ik wil de honden samen houden niet gescheiden en ik snap heel goed dat het niet 1 happy familie is.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:15

Heb je inmiddels meer info gekregen over de regelgeving?

Ook ik denk dat je er dan met de prijzen die je vraagt waarschijnlijk niet aan uit zult komen.

Misschien is het trouwens een idee om les te volgen in de gedragingen van honden. Dat je ervaring hebt telt zeker, maar als je kunt zeggen dat je gedragsdeskundige bent, of een gedragsdeskundige achter de hand hebt, maakt dat voor veel mensen veel uit.

Zeker in een wat gemoedelijkere setting, wat heel positief kan zijn, maar waar ook negatieve kanten aan zitten is het altijd een pré.

Ook voor degenen die een soortgelijke opvang hebben; ervaren jullie ooit dat honden er hinder van ondervinden dat ze niet thuis zijn?

Zeg maar het probleem van niet meer naar huis willen, of moeite hebben met 'twee bazen' (al is dat niet helemaal zo, ik kan me indenken dat het op een hond zo overkomt)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:10

@kirshanta hier geen problemen mee. Nu zijn mijn honden heel rustig in huis, de eerste keer is het wat wennen maar omdat de mijne zo kalm zijn wennen ze vrij snel. Ook vinden ze het helemaal niet erg dat de baasjes weggaan.

Zoals ik al zei ik kijk heel goed naar mijn honden. De eerste keer dat we de nieuwe honden ontmoeten is in het bos en gaan we voor een lekkere wandeling zo gaat alles geleidelijk:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:22

Als je er maar 2 wilt zou ik gaan voor 2 vaste, die werkende baasjes hebben of zo, dan heb je vast groepje en minste kans op gedonder onderling en je kent ze dan goed en is handig ivm parasieten bestrijding (zelf doen en laten betalen (uiteraard in overleg) zodat je zeker weet dat het is gedaan).

Verder ben je spotgoedkoop!!! (Te goedkoop eigenlijk, ik zou juichen als ik voor die prijs mijn woefie onder kon brengen). Als buren zou ik tegen vast groepje dat niet blaft en niet jankt niet zo'n probleem vinden, bij wisseling heb je ook meer kans om een bluffer te treffen. Wat de regels zijn in een gemeente voor zoiets geen idee....

Voor het idee, mijn vorige hond en deze breng ik al jaren elke werkdag naar de oppas, maar in mijn geval is het een vriendin van me en wil zij een hond en ik wil af en toe afleiding voor mijn hond, dus win win situatie.

Ik heb vroeger toen ik nog op school zat, lang lang geleden op honden gepast, maar dat was andersom, ik ging bij die mensen thuis zitten en daar mijn huiswerk maken en de hond uit laten. Geen idee wat het betaalde, maar er stond altijd wat lekkers klaar en ik vond honden leuker dan kinderen en met een hond kan je je huiswerk maken en als je bij kinderen oppast krijg je die kans niet echt :+ .