Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
meniekske schreef:Ik heb hier een castraat kater die ook uit het niks last had van verstoppingen, het is een hele puzzel geweest met vele dierenarts bezoeken. Later heeft ie ook nog een keer last gehad van blaasgruis.
Na veel dingen proberen geef ik hem nu speciale dierenarts brokken, royal canin fibre response,( https://www.dierapotheker.nl/Kat/317-Sp ... s-Kat-2-kg ) dat is ook gelijk geschikt voor zijn blaasgruis. Sinds hij op dit voer staat heeft ie er nooit meer last van gehad. Ook geef ik hem wel eens natvoer van almo nature en soms deed ik daar ook nog wat extra water bij.
Ik heb een groep van 8 katten, maar deze kat krijgt dus altijd zijn voer in een bench en de rest krijgt dan gewoon hun voer om te eten. Na zo'n uur haal ik het voer weer overal weg zodat de groep niet van zijn brokken eet en hij niet van dat andere. Ze krijgen hier 2x per dag eten. Op deze manier gaat het hier nu heel goed en heb ik geen klachten meer gehad.
De kat was een jaar of 4 a 5 toen hij er last van kreeg en na heel wat geprobeerd te hebben werkt dit het beste voor hem.
ik heb nog wel steeds microlax in huis voor stel het is weer een keer foute boel.
Ook heb ik hem verschillende laxeer pasta's gegeven maar nu met dit voer is dat helemaal niet meer nodig.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.