Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superpony schreef:Zit nog even terug te lezen.
Mizora, die hout botten hebben we hier eigenlijk altijd en vinden ze wel lekker. Niet continu, maar ze kauwen er wel regelmatig flink op. Ze doen er ook een tijdje mee in tegenstelling tot andere botten. Hertengewei laten ze liggen.
Kivo geit is helaas 50% geit en 50% eend, dus 2 soorten door elkaar.
Ik kom iets tegen over farmfood en die zegt eerst alleen hart en pens te voeren en dan hun brok te introduceren.
Ergens anders zijn ze weer anti pens bij allergische honden.
Ik denk overigens wel dat we aardig op tijd zijn en kunnen voorkomen dat de allergie groter wordt en ze straks wel weer een aantal soorten dieren kunnen eten die ze al eerder hebben gehad. Met name omdat ze ook wel een periode rustig is geweest.
Het feit dat hun vacht nu op het uiterlijk mooi is en zacht aanvoelt geeft in mijn ogen wel aan, dat we moeten proberen het echt graanvrij te houden en zonder toevoegingen zoals smolke beweerd te werken.
Ik heb geleerd dat veel en slecht uitziende ontlasting door granen komt, maar vraag me wel af wat er dan in die brokken zit dat ze zoveel poepen. EN ook erg veel drinken.
In eerste instantie hoopte ik nog dat het een vorm van reinigen van door het voer.
Ik ga morgen bestellen of halen. Voor nu hebben ze geen brok gehad, maar wel vlees, waar ze doorgaans wel rustiger op zijn.
Nog een keer bedankt
Kuggur schreef:Hoe komen mensen er toch bij dat het ontsluiten van granen "duur" zou zijn. Het is een simpele bewerking, zo oud als de mensheid, niets duurs aan.