Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Florenc schreef:Kuggur schreef:
En daar zou ik me geen zorgen over maken TS, er is geen meerwaarde in het geven van vlees tov brok.
Minder drollen opruimen bij vers vlees, toch wel een voordeel...
quickie schreef:Kies je voor vers, hou er dan rekening mee dat er veel slechte bacterien in kunnen zitten. Heeft een hond een keer minder weerstand, dan kunnen deze toeslaan. Daarnaast is de kans groot dat hij jouw een keer om de mond likt en jij deze bacterien binnen krijgt.
lisem94 schreef:quickie schreef:Kies je voor vers, hou er dan rekening mee dat er veel slechte bacterien in kunnen zitten. Heeft een hond een keer minder weerstand, dan kunnen deze toeslaan. Daarnaast is de kans groot dat hij jouw een keer om de mond likt en jij deze bacterien binnen krijgt.
Gezonde honden zijn niet vatbaar voor deze bacteriën. De zuurgraad in de maag is dusdanig hoog dat tijdens het verteren de "slechte" bacteriën/wormen/parasieten worden gedood. Wat overblijft is wat voor het lichaam bekend en veilig is. Wat betreft het likken rond de mond, tja, iedereen die ik ken die vers voert die let daar niet extra op. Wij eten tenslotte ook weleens rauw vlees (tartaar) en we kunnen echt wel ergens tegen.