Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XxDiandraxX schreef:Al je geen banden wil blijven er tabletten of druppels over. Advantix is een heel fijn en goed werkend middel en veilig voor mdr1 lijders!
Bravecto word hier ook naar alle tevredenheid gebruik. Bravecto komt zeer binnenkort ook in een spot on variant voor de hond van ipv de tabletten!
Ik heb hier zelf een mdr1 lijder rondlopen. Wat voor hond heb je zelf? Zijn namelijk verschillebde rassen die dit kunnen hebben (vaak moet dat binnen die rassen ook getest worden voor je mag fokken met de ouder dieren) bij kruising zou het theoretisch gezien ook kunnen maar die kans is ontzettend klein!
Edit; ik ga er van uit dat je een hond hebt? Voor katten zou ik voor de bravecto druppels gaan. Een van de weinige middelen die goed en voor iets langere tijd tegen teken werkt. Meeste middelen is dat maar een week of 2 tegen over de bravecto voor 3maanden.
WillemYntJee schreef:Wel zelf ook blijven checken wat je zegt robert45, in advantix zit wel degelijk imidacloprid! Alleen gecombineerd met permethrin zodat t ook tegen teken werkt.
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... oor-honden
Nikass schreef:Ik heb mijn schoonzusje gesproken en ik heb iets helemaal verkeerd gezegd, excuses!!
De honden zijn niet overleden door Advantix maar door Bravecto.
XxDiandraxX schreef:Ik vind het zo jammer dar er iemand een keer een vermoede/beschuldiging richting bravecto heeft geuit en iedereen daar nu klakkeloos achteraan huppelt zonder gedegen onderzoek.
Maar als echt aangetoond word dat de bravecto niet veilig is zal ik de eerste zijn die het in de ban gooit maar voor nu nog niet. Werk zelf in een dierenartsen praktijk en hoor er ook daar van klanten alleen maar goede dingen over.