Andermans hond plast in mijn voortuin?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:11

Ik heb er een keer op niet zo vriendelijke toon wat van gezegd toen iemand -nota bene waar ik naast stond!!- haar hondje tegen onze buxus haag liet plassen. Ik was toen hoogzwanger en had nogal last van mijn hormonen }> . Ik vind het echt asociaal. Buiten dat, wij krijgen allemaal kale plekken in onze buxushaag. Onze hond mocht dat echt niet van ons. Ik zou diegene er idd op aanspreken, als je de kans krijgt.

En ja, een plasje zie je niet maar als het mooi weer is in de zomer ruik je het echt wel en dat is niet fris.

8nnemiek

Re: Andermans hond plast in mijn voortuin?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:14

Maar een hond kan het moeilijk ophouden totdat ie weer thuis is :+ Juist onder een haag trekt die plas snel de grond is en ligt het wat uit de wind zodat de geur minder wordt verspreid, terwijl een plasje dat midden op straat ligt veel sneller stinkt..

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:25

Zeer asociaal! Ik durf te wedden dat die persoon zelf door het lint gaat als een hond dat bij haar/hem in de tuin zou doen. Bah bah. Zag laatst een vrouw haar hond overal plassen en poepen, zelfs bij iemand anders in de tuin. Ik snap dat gewoon echt niet, je wil zelf toch niet in die stank wonen of lopen waarom anderen wel?!?!

Cayenne schreef:
Wij hebben het ook meegemaakt met een klein hondje dat tijdens het uitlaten standaard tegen onze buxushaag piest :r Zo ranzig!

Maar wat ik nog veel smeriger vond is de loslopende ongecastreerde kater die bijna iedere dag onze voordeur en raamkozijnen stond te besproeien. Wat een lucht zeg :r :r :r

Had er laatst eentje. Hem 'm op laten halen door de dierenambulance }> we zijn inmiddels een paar maanden en een aantal wasbeurten verder maar ik ruik die stank nog steeds aan mijn tuinspullen ;(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:25

Neej schreef:
Nee natuurlijk is dat niet normaal, bah! Ik kan me dat gewoon even niet voorstellen dat je dan met je hond loopt, deze lekker een voortuin inloopt (dát al überhaupt) en vervolgens op haar dooie akkertje gaat zitten piesen... Als ik t zag dan zou ik toch in vriendelijke doch niet mis te verstane bewoordingen duidelijk maken dat dat zeer ongewenst is.

Als ik even voor mezelf mag spreken, mijn reuen mogen zelfs niet tegen heggen markeren als we in een woonwijk lopen. Simpel. En ze mogen ook geen tuinen in, laat staan dat ze de kans krijgen om daar te plassen. Plassen doen we tegen lantaarnpalen of openbaar groen, heggen, schuttingen, auto's en mensen zijn off limits :') Lijkt me echt niet meer dan normaal :)

Dit dus! En als hij het wel riskeert dan krijgt hij een schop onder zijn edele kontje.

Bij ons is het over het algemeen de regel dat ze aan de riem niks mogen doen tenzij wij daar toestemming voor geven.

Vooral in het leven geroepen voor onze reu, de teven wachten over het algemeen sowieso totdat ze gras of zand hebben.

Overigens hadden wij bij ons oude huis geen voortuin maar wel direct de voordeur aan de stoep. Daar liet ook iemand de hond poepen keer op keer, gewacht tot ik haar zag, en haar erop aangesproken, dat hielp niet. Toen de stront met keukenrol opgepakt, haar nagelopen en het in haar brievenbus gedaan. Nooit meer last van gehad.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:33

Ik zou ook echt niet grappig vinden als er een hond in mijn tuin zou plassen/poepen. En die persoon er zeker op aanspreken.

Nou zijn de reacties vrij unaniem over dat mensen geen honden in de tuin willen, vraag mij dan wel af hoeveel van die mensen hun kat gewoon buiten laten lopen? (Die dus ook hun behoefte doen in de tuin van de buren)

En zo heb ik weleens gedacht over mijn buren met katten, hoe ze het zouden vinden als ik mijn hond zou uitlaten in hun tuin :+ (even voor de zekerheid erbij: gedachte, zou het nooit doen, en daarnaast poept/plast mijn hond ook niet in tuinen)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:35

Een hond kan het idd niet ophouden. Maar op nog geen 100 meter van ons huis is een uitlaatstrook en diverse andere mogelijkheden om je hond zijn of haar behoefte te laten doen. Die laatste 25 meter even ophouden kan echt wel :j

Kat hebben wij niet. Vind ik trouwens ook niet fijn in mijn tuin. Maar ja, die hou je minder makkelijk tegen. Toen we onze hond nog hadden nooit katten in de tuin. Nu vind ik steeds poep :\

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:35

En deze asociale hondenbezitters zijn de reden dat er vergif in hondeneten wordt verstopt en de goede eigenaren en honden de dupe worden.

Ik snap het echt niet zeker wanneer je er op wordt aangesproken!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:41

Wij hebben een rand om de voortuin en daar liet laatst ook een man zijn hond plassen. GATVER!
Toen ik hem aansprak dat ik dat absoluut ronduit asociaal vond dat hij dat toeliet, reageerde hij met "hij plast op de stoep, niet in uw tuin"
Heb gezegd dat hij zijn ogen maar eens moest na laten kijken zodat hij beter het verschil kon zien. GATVER! GATVER!

Zelfde als andermans katten :x

Mijn katten wonen trouwens binnen en hebben buiten een grote ren waar ze in zitten als het droog is.
Laatst bijgewerkt door Keet op 11-04-17 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:46

wyoming schreef:
Ik zou ook echt niet grappig vinden als er een hond in mijn tuin zou plassen/poepen. En die persoon er zeker op aanspreken.

Nou zijn de reacties vrij unaniem over dat mensen geen honden in de tuin willen, vraag mij dan wel af hoeveel van die mensen hun kat gewoon buiten laten lopen? (Die dus ook hun behoefte doen in de tuin van de buren)

En zo heb ik weleens gedacht over mijn buren met katten, hoe ze het zouden vinden als ik mijn hond zou uitlaten in hun tuin :+ (even voor de zekerheid erbij: gedachte, zou het nooit doen, en daarnaast poept/plast mijn hond ook niet in tuinen)

[BB-HK] [VOLG] Making of van onze kattenren

Er zijn ook katten eigenaren met een verantwoordelijkheidsgevoel. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:50

Onze kat poept wel bij de buren in de tuin :o we zijn hard bezig de tuin kat-proof te maken maar soms peert ze m via de voordeur en als we de tuin TE kat-proof maken kan ze vervolgens niet meer terug :\

Maarrrrr ze doet t bij één buurvrouw waarmee we een goede verstandhouding hebben dus ik ga nu en dan drollen rapen :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:50

KimD schreef:
wyoming schreef:

[BB-HK] [VOLG] Making of van onze kattenren

Er zijn ook katten eigenaren met een verantwoordelijkheidsgevoel. ;)

Die zijn er zeker ook, maar ook katteneigenaren die komen vragen of wij onze honden binnen willen houden, want hun kat is bang voor ze. :')

Mijn eigen reu is te bang om ook maar iets te doen in de wijk, dus die laten we alleen in het bos uit. Mijn twee teefjes hebben een plekje waar ze hun behoefte doen in de wijk en dat is toevallig een stukje zand en een boom die relatief ver van huizen af staat.

Gewoon eens de waterspuit op de hond zetten, meeste dieren komen dan echt niet meer terug.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:54

wauw wat een aso! Ik zou er zeker wat van zeggen. Kon ik dat ook maar bij de katteneigenaren!! want die beesten lopen waar ze willen en schijten waar ze willen -:(-
ik zou dan echt een keer m'n paard willen laten schijten op hun grond als wraak :')
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 11-04-17 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:54

Als ik zie hoeveel honden eigenaren hun avond rondje al te beroerd zijn om naar de grasstrook te lopen, nee lopen liever een rondje door de woonwijk 8)7 Dat ondanks dat het net zo ver lopen is.

Perken, speeltuinen overal word tegenaan gepiest of je vind er stront

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:56

Onze kat is 17, die gaat onze tuin niet meer uit, maar die had eerder ook al vaste plekjes in onze eigen tuin waar hij poepte. Hier in de buurt heeft bijna elk huishouden een of meerdere katten die allemaal los lopen, dat scheelt wel veel. Ze hebben allemaal hun eigen territorium en iedereen is wel gewend aan wat poep in de tuin (hoewel dat altijd netjes begraven wordt en we er dus nauwelijk iets van merken).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:05

Hier hebben we eens in de paar maanden een grote hondendrol voor de deur liggen. De voordeur is een meter of 5 bij de weg vandaan dus dat zou de eigenaar toch moeten merken zou je denken.. helaas wonen we langs een uitlaatroute dus er zijn vrij veel mogelijke daders.. mocht het vaker voor gaan komen dan gaat de camera een tijdje op de oprit (sorry postbode..) en anders span ik wel een schrikdraadje :+

De bomen voor het huis worden door alle honden goed gebruikt maar dat vind ik geen probleem. Die zijn niet van ons en ruim 5 meter bij het huis vandaan, dus zelfs met warm weer geen overlast van :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:50

Nadeel met plssende honden tegen je heg, hek, huis, is dat andere honden dat ruiken en hun plas er over heen willen doen.
Stinkt vreselijk.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:53

Onze tuin wordt nu 'verbouwd' een grote zandbak. Eigen hond mag er alleen onder streng toezicht in want zij houdt erg van zand en plassen in zand hoort daar ook bij.... maar nu de hond er niet zo vaak meer is zien alle katten uit de buurt het als open toilet.... zo jammer...... mijn man doet alles tussen zijn werk door dus het schiet niet echt op.....

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:56

Er komt soms bij ons een klein hondje langs en die poept dan bij ons in de hele tuin en dat doet ie bijna iederen dag echt heel smerig

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:03

Zag het laatst ook ergens gebeuren en verbaasde me er nogal over >;)
Meneer stond rustig te wachten, terwijl zijn hond in de tuin tegen een boompje aan stond te zeiken... Vreselijk asociaal!

Gewoon een stukje opvoeding, je kunt ze prima leren op te houden tot een plek waar het wél mag. Mijn teef was aangeleerd om op het hondentoilet haar behoefte te doen. Was nogal een ramp toen we gingen verhuizen naar een plaats waar geen hondentoiletten zijn :+ die hield steevast alles op, heb heel wat kilometers moeten maken in het begin...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:08

In mijn eerste huurhuisje ook....tuintje met achterom en daar was dan ook een aso die PRECIES een drol midden in de uitgang van de tuin liet schijten..zie daar maar eens omheen te gaan met je fiets, door een poortje van 80 cm _-:( Dan ben je toch een enorme hufter?!

Kan me voorstellen dat mensen bij zo'n terugkerende scheiterd met bekend adres op een gegeven moment de drol in een plastic zakje in de brievenbus "thuisbezorgen". Zou er dan denk ik een briefje bij doen met daarop de mededeling dat er bij een volgende keer geen zakje meer omheen zal zitten }:)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 10:29

Gelukkig denken meer mensen er zo over pfff !!
Sommige verhalen zijn echt nog veel erger die ik hier lees |o
Hebben die mensen geen opvoeding gehad ?

Afbeelding
Dit is overigens mijn voortuin(tje), en precies naast zo'n bloembak zat hij te sassen ( niet er tegenaan, wel in het grind )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:41

Wanneer je haar weer betrapt even filmen zodat je bewijs hebt en de wijkagent inschakelen. Of er zelf iets van zeggen maar aangezien je al eerder een aanvaring met deze dame hebt gehad lijkt het me een zeer asociaal type. Dat ben je sowieso al wanneer je je hond bij anderen laat poepen. En anders doen wat meerderen doen, drol in plastic zak en bij haar door de voordeur(wanneer ze niets verandert aan haar uitlaatgedrag)

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:43

Hier gebeurd het ook, een plas, ja niet fris maar kan ik mee leven.
Maar ook mensen die hun hond in je tuin of voor je huisdeur laten poepen, echt idioot.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:47

bigone: Ik denk niet dat de wijkagent iets aan een plassend hondje gaat doen :+

Wat asociaal! Ik zou zeker naar buiten gaan en er iets van zeggen.. Sommige mensen vind ik dan ook weer wel overdrijven hier, dat de hond niet tegen een boom mag plassen die niet van jou is/niet in jouw tuin staat, maar gewoon op straat voor de deur..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:49

Booooo schreef:
bigone: Ik denk niet dat de wijkagent iets aan een plassend hondje gaat doen :+

Wat asociaal! Ik zou zeker naar buiten gaan en er iets van zeggen.. Sommige mensen vind ik dan ook weer wel overdrijven hier, dat de hond niet tegen een boom mag plassen die niet van jou is/niet in jouw tuin staat, maar gewoon op straat voor de deur..

Wanneer er in de gemeentelijke verordeningen iets staat over uitlaat plekken misschien wel en dit is gewoon prive terrein, wil jij daar geen hond hebben dan sta je in je recht. Moet niet gekker worden.