Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bravura schreef:TS...dit kan zo ook niet....iets mis met de zwemblaas....
https://dierenartsdelaak.nl/vogel-en-bijzonder-dier/sluierstaart/ (zout met een oog er net uit lijkt mij geen optie)
IMJ Er gaat geen naald in maar dat spul gaat in t water er bij in de emmer.Het filtert door de kieuwen en de vis slaapt in. Maar TS heeft iemand die vaker met zieke vissen te doen heeft gehad dus deze zal vast een snelle pijnloze manier weten.
Mikkiej schreef:Als ik een zieke of stervende vis in mijn aquarium had deed ik ze in een bakje water in de vriezer. Dan slapen ze rustig in..
8nnemiek schreef:Ach arm dier, normaal zou speciaal voer of eventueel tijdelijk een gewichtje eraan wel kunnen helpen, maar ik ben bang dat deze toch te ver heen is![]()
Dat zou ik nooit doenIk had ooit een vis in een vijvertje buiten die in het ijs was vastgevroren in de winter, echt midden in een dikke laag ijs, en in de lente zwemde het dier weer vrolijk rond
Ze gaan dus niet altijd dood door ijs, maar het lijkt me niet fijn voor het dier..
Cowgirl schreef:ik heb ook vissen en zo ook wel eens een slechte vis.
In het begin ving ik ze en deed ze in een bakje water. Met bakje water naar buiten, stukje keukenrol, vis erop, keukenrol dichtvouwen en dan de schep. Dit uiteraard heel snel.
Maar op internet vond ik een betere manier en toen eb ik kruidnagel olie gekocht.
Vis in het bakje, druppel erbij, vis slapen en dan nog een paar druppels. En dat gaat eigenlijk heel snel.
2 weken terug had ik een grotere en toen ging het mij te langzaam. Toen hij sliep heb ik hem eruitgehaald en op de keukenrol gelegd..deze dubbel en er toen met een flink mes een eind aan gemaakt.
Het moet maar leuk is anders.