Goudvis oog kwijt, en ziek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

white_flame

Re: Goudvis oog kwijt, en ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 19:26

Ja ik heb Fancy goldfisch, orandas etc.
En ze hebben het beste zinkende voer wat er is en krijgen dit eenmaal per dag.
Ik kan niet meer doen dan dat. Heb hem gelukkig lang mogen hebben.
En ik kan echt huilen om een vis...vind het zo sneu...
Ik kan het ook echt niet zelf doen. Ik laat mijn vader dat doen als ik zo naar mijn vriend ga. Als ik dan thuis kom is die weg...

En dan ga ik denken, heb ik nu wel de goede keus gemaakt. Misschien had ik hem kunnen redden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:28

Fijn dat jullie betere ervaringen hebben, ik werd gewoon uitgelachen toen ik er naar ging informeren bij meerdere dierenartsen :+ Ook euthanasie heb ik zelf moeten leren, en uitvoeren omdat geen dierenarts er raad mee wist. Ik zou zeggen maak inderdaad vooral gebruik van een dierenarts als die mogelijkheid er is, en zo niet dan valt er op internet en in boeken ook erg veel te vinden :) In mijn ervaring wordt je bij aquariumliefhebbers 9 van de 10 keer ook goed op weg geholpen, het zijn vaak dezelfde ziektes en zelfde symptomen die veel voorbij komen, en als je een paar jaar een aquarium hebt dan heb je al een hoop ervaring te pakken en je krijgt er vanzelf een beetje kijk op.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 19:40

Afbeelding

Dit is nu zijn staat. Dus er valt weinig te doen.
En Ja sorry mn glas is vies

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:15

TS...dit kan zo ook niet....iets mis met de zwemblaas....

https://dierenartsdelaak.nl/vogel-en-bijzonder-dier/sluierstaart/ (zout met een oog er net uit lijkt mij geen optie)

IMJ Er gaat geen naald in maar dat spul gaat in t water er bij in de emmer. :') Het filtert door de kieuwen en de vis slaapt in. Maar TS heeft iemand die vaker met zieke vissen te doen heeft gehad dus deze zal vast een snelle pijnloze manier weten.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 20:45

Bravura schreef:
TS...dit kan zo ook niet....iets mis met de zwemblaas....

https://dierenartsdelaak.nl/vogel-en-bijzonder-dier/sluierstaart/ (zout met een oog er net uit lijkt mij geen optie)

IMJ Er gaat geen naald in maar dat spul gaat in t water er bij in de emmer. :') Het filtert door de kieuwen en de vis slaapt in. Maar TS heeft iemand die vaker met zieke vissen te doen heeft gehad dus deze zal vast een snelle pijnloze manier weten.

Nee dat het niet kan wist ik zelf ook...
Maar ik moet dat soms van meerdere mensen horen aangezien ik soms na deze beslissing twijfel of ik hem niet had kunnen redden.
Maar hij is straks weg als ik thuis kom helaas. Mijn vader geeft hem een goede tik. Heeft hij al vaker moeten doen helaas. Heb al 3 jaar een aquarium maar wat ik kan redden wil ik ook redden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:47

Oh :o? :=

Dan nog lijkt het me ook niet fijn.

BAM in 1x lijkt me het prettigst..sorry..klinkt wel wat naar. Is niet de bedoeling. :roll:

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 20:50

IMJ schreef:
Oh :o? :=

Dan nog lijkt het me ook niet fijn.

BAM in 1x lijkt me het prettigst..sorry..klinkt wel wat naar. Is niet de bedoeling. :roll:

Ja lijkt mij ook. Is altijd in 1 keer goed gegaan, dus lijkt mij beste.

Hij was wel een knap visje

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:52

Ja knap visje! :j
Hij had ook vast goede verzorging!

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 20:56

IMJ schreef:
Ja knap visje! :j
Hij had ook vast goede verzorging!

Haha heb 7 verschillende soorten voer, en lekker komkommer tussen door. Dus verwent zijn ze wel.
Heb deze zelfs laten reserveren bij de winkel omdat ik hem op internet had gezien

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:01

Ach arm dier, normaal zou speciaal voer of eventueel tijdelijk een gewichtje eraan wel kunnen helpen, maar ik ben bang dat deze toch te ver heen is :(:)

Mikkiej schreef:
Als ik een zieke of stervende vis in mijn aquarium had deed ik ze in een bakje water in de vriezer. Dan slapen ze rustig in..

Dat zou ik nooit doen :n Ik had ooit een vis in een vijvertje buiten die in het ijs was vastgevroren in de winter, echt midden in een dikke laag ijs, en in de lente zwemde het dier weer vrolijk rond := Ze gaan dus niet altijd dood door ijs, maar het lijkt me niet fijn voor het dier..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:12

ik heb ook vissen en zo ook wel eens een slechte vis.

In het begin ving ik ze en deed ze in een bakje water. Met bakje water naar buiten, stukje keukenrol, vis erop, keukenrol dichtvouwen en dan de schep. Dit uiteraard heel snel.

Maar op internet vond ik een betere manier en toen eb ik kruidnagel olie gekocht.
Vis in het bakje, druppel erbij, vis slapen en dan nog een paar druppels. En dat gaat eigenlijk heel snel.

2 weken terug had ik een grotere en toen ging het mij te langzaam. Toen hij sliep heb ik hem eruitgehaald en op de keukenrol gelegd..deze dubbel en er toen met een flink mes een eind aan gemaakt.

Het moet maar leuk is anders. -O-

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 21:14

8nnemiek schreef:
Ach arm dier, normaal zou speciaal voer of eventueel tijdelijk een gewichtje eraan wel kunnen helpen, maar ik ben bang dat deze toch te ver heen is :(:)

Dat zou ik nooit doen :n Ik had ooit een vis in een vijvertje buiten die in het ijs was vastgevroren in de winter, echt midden in een dikke laag ijs, en in de lente zwemde het dier weer vrolijk rond := Ze gaan dus niet altijd dood door ijs, maar het lijkt me niet fijn voor het dier..

Omg nee niet invriezen.
Dat is echt niet rustig inslapen.
Mensen in de vriezer worden daar in horror films niet erg blij van haha vissen denk ik ook niet. Lijkt mij erg pijnlijk!
Gewoon een goede klap achter zn kopje word het

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 21:15

Cowgirl schreef:
ik heb ook vissen en zo ook wel eens een slechte vis.

In het begin ving ik ze en deed ze in een bakje water. Met bakje water naar buiten, stukje keukenrol, vis erop, keukenrol dichtvouwen en dan de schep. Dit uiteraard heel snel.

Maar op internet vond ik een betere manier en toen eb ik kruidnagel olie gekocht.
Vis in het bakje, druppel erbij, vis slapen en dan nog een paar druppels. En dat gaat eigenlijk heel snel.

2 weken terug had ik een grotere en toen ging het mij te langzaam. Toen hij sliep heb ik hem eruitgehaald en op de keukenrol gelegd..deze dubbel en er toen met een flink mes een eind aan gemaakt.

Het moet maar leuk is anders. -O-

Heb ik ook van gehoord ja. Maar wie zegt dat dit niet pijnlijk is? Mischien is het wel het zelfde effect als verstikking bij ons

Dan ben ik toch voor de goede klap

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:17

Ik ook.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:18

Heel treurig TS! Maar ik wil je wel een compliment geven over hoe je je bekommert om je vis(sen)!

_CS_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:31

Met kruidnagelolie gaat heel snel en rustig hoor.
Toen ik 2 zieke sluiers had en er zelf een waardig eind aan wou maken heb ik heel internet afgezocht naar informatie hierover.

Uiteindelijk de olie gekocht, en kan je zeggen, ging heel snel, en vissen waren ook totaal niet in paniek ofzo.
Iedere aquarium houder zou eigenlijk zo'n flesje in huis moeten hebben.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 22:23

Hij is weg ;(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:28

Het is denk ik beter zo ts, op de foto ziet hij er al veel slechter uit dan ik in mijn hoofd had door je omschrijving. Ik denk dat je deze met de beste zorg op aarde al niet meer had kunnen redden, hij was al erg ver heen. Sterkte er mee, ik denk dat je de beste keuze hebt gemaakt.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:53

Je hebt een goede keuze gemaakt.
Heb al jaren sluierstaarten (fancy goldfish) in alle soorten en mate maar als ze eenmaal gaan drijven cq zwemblaasproblemen krijgen is het gebeurt.
Sterkte het was zo te zien een mooie oranda.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:47

Het is idd beter zo ts!

Oh dat vissen dan weer vrolijk verder zwemmen wist ik niet.
mij is, door meerdere ervaren aquariumhouders, verteld dat dit de meest humane manier is. Met een tik sla je al snel mis..
denk niet dat je een vis met een mens kan vergelijken.. :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:13

Kruidnagelolie is erg humaan, dat weet ik :P Een flinke klap ook, mits het in een keer goed gaat ;)

Ts, je hebt een goede keuze gemaakt!

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 18:15

Mwiee.... ik baal er stiekem best van

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:11

Natuurlijk! Dat is normaal ;) maar je kon het diertje niet zo laten doorzwemmen...