De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:20

Wilawander schreef:
dierenfan schreef:
Overigens twijfel ik aan het feit of teken eerst moeten hechten bij bravecto. Net een week op vakantie geweest naar de sallandse heuvelrug met ons 6 tal en 3 golden retrievers. Wij hadden 0 teken ( behandeld voordien met bravecto dus)en de goldens die niets hadden gekregen 10 a 20 af gehaald maar allemaal lopende teken. Erg vaag dus dat niet 1 teek vast beet in hun en op de onze niets gevonden werd.

Bij bravecto word de werkzame stof opgenomen in het bloed en de organen en de teek moet eerst een bepaalde tijd bloed zuigen alvorens de teek dood eraf valt. Daarom adviseert de fabrikant ook pipetten als je wilt beschermen tegen ziektes. Daar die nog steeds overgebracht kunnen worden.

De fabrikant van bravecto adviseerd een ander middel dan bravecto als je wil beschermen?
Ik weet hoe bravecto werkt maar vorig jaar voor bravecto zeer veel teken moeten verwijderen en in huis gevonden. Na geven bravecto misschien 10 dode vaste teken gehad in alle andere maanden en verder niets gevonden ook in huis niet.
Nu dus op vakantie op de onze niets dn de goldens liepen er veel op. Raar toch.... vandaar dat ik zo blijf twijfelen overal aan ;)

Maartje1990

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:11

Bravecto heeft voor katten pippetten... ik weet dat met teken ziektes overbrengen na een x aantal uur is. Bravecto pippeten werken volgens mij wel wat anders dan andere pipetten. Kat kan je bijv gewoon wassen zonder dat dit een probleem is (nouja... behalve dan voor de kat zelf :') )

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:20

Men zegt idd 24 uur dan brengt de teek mogelijk ziekte over.
Vroeger gingen teken na 8 uur ongeveer dood door bravecto. Nu kennelijk door verandering binnen 24 uur dus tegen risico zone aan. Echter doordat wij vrijwel niets meer vonden na gebruik er van hebben wij het weer gegeven. Wij aaien toch uitgebreid elke dag wel paar x

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:28

dierenfan schreef:
Men zegt idd 24 uur dan brengt de teek mogelijk ziekte over.
Vroeger gingen teken na 8 uur ongeveer dood door bravecto. Nu kennelijk door verandering binnen 24 uur dus tegen risico zone aan. Echter doordat wij vrijwel niets meer vonden na gebruik er van hebben wij het weer gegeven. Wij aaien toch uitgebreid elke dag wel paar x

Is dat niet gewoon zichzelf indekken door die enkeling die later doodgaat?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:45

Hier ook bravecto, enige bijwerking die ik heb gezien is dat een van de hinden diarree heeft gehad. Verder niks en dan heb ik 1 mdr1 lijder.

Overigens voor de geinteresseerde: bravecto komt zeer binnenkort (uit mijn hoofd deze of volgende maand) met spot on pippetten voor de hond.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:49

Mijn Amstaffs krijgen Bravecto en Milpro. Beiden 3 maanden dus ideaal :D Nooit geen problemen gehad en werkt perfect! Mijn Amstaff reu krijgt brandblaren van pipetten dus nope, niet meer :(:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:03

Mijn katten krijgen stronghold, dat werkt tegen vlooien, teken en bepaalde wormen.
Ik gaf eerst Advantage en Milbemax maar het was telkens zo'n gevecht om de Milbemax erin te krijgen dat ik dus ben overgestapt op Stronghold.
Bevalt prima, ik gebruik 2-3 pipetten per kat per jaar wat neerkomt op april, augustus en in de winter 1x wanneer dat nodig is.

Overigens heb ik 2 binnenkatten waarvan 1 een vlooienallergie heeft, maar doordat ik geregeld een opvangkat erbij heb, zelf nog weleens bij de kattenopvang kom (waar binnenkomers gelijk een pipet in de nek krijgen) en ook mensen over de vloer krijg die mss zelf wat lakser zijn met ontvlooien of bij anderen over de vloer komen die er wat lakser in zijn ontvlooi ik dus die 2-3x per jaar.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:06

Onze katten zijn ook teken magneten en hebben een seresto band om, sinds hij om is nog geen teek weer gehad. Onze hond krijgt bravecto :j

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:08

lor1_1984 schreef:
Mijn katten krijgen stronghold, dat werkt tegen vlooien, teken en bepaalde wormen.
Ik gaf eerst Advantage en Milbemax maar het was telkens zo'n gevecht om de Milbemax erin te krijgen dat ik dus ben overgestapt op Stronghold.
Bevalt prima, ik gebruik 2-3 pipetten per kat per jaar wat neerkomt op april, augustus en in de winter 1x wanneer dat nodig is.

Overigens heb ik 2 binnenkatten waarvan 1 een vlooienallergie heeft, maar doordat ik geregeld een opvangkat erbij heb, zelf nog weleens bij de kattenopvang kom (waar binnenkomers gelijk een pipet in de nek krijgen) en ook mensen over de vloer krijg die mss zelf wat lakser zijn met ontvlooien of bij anderen over de vloer komen die er wat lakser in zijn ontvlooi ik dus die 2-3x per jaar.

Kleine correctie, stronghold werkt niet tegen teken. Verder wel een heel fijn product.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:15

Ah, ik begreep dat het ook tegen teken werkt, maar niet dus.
Maakt voor mij niet uit, kans op teken is nogal klein met binnenkatten. :)

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:32

Helaas hier een vlooienplaag. Wekelijks huis spuiten en de honden wassen met een anti vlooienmiddel ben ik het echt zat. Ze lopen nu met seresto banden maar helaas pluk ik nog steeds meerdere vlooien per dag van ze af. Nu er met spelen een band is geknapt ben ik eigenlijk geneigd om even een paar weken niks te doen en dan te kijken voor bravecto en de bestrijdingsdienst te bellen. Buiten dat het voor de honden en katten echt niet leuk is, wordt ik ook levend opgegeten.. wordt er helemaal naar van, bah!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:35

Osianaa schreef:
Helaas hier een vlooienplaag. Wekelijks huis spuiten en de honden wassen met een anti vlooienmiddel ben ik het echt zat. Ze lopen nu met seresto banden maar helaas pluk ik nog steeds meerdere vlooien per dag van ze af. Nu er met spelen een band is geknapt ben ik eigenlijk geneigd om even een paar weken niks te doen en dan te kijken voor bravecto en de bestrijdingsdienst te bellen. Buiten dat het voor de honden en katten echt niet leuk is, wordt ik ook levend opgegeten.. wordt er helemaal naar van, bah!

Ik zou dan voor een paar maanden comfortis tabletten geven. De vlooien gaan dan binnen 4 uur dood. Ik heb zelf destijds de plinten allemaal (na stofzuigen en zo'n stuk goedkoop vlooienbandje in de zak) alle plinten ingespoten met bolfo spray... en de rest (echt se gehele vloer en de bank etc) met spray van kruidvat.... die kruidvat is een paar weken. Bolfo 6 maanden. Kruidvat mag je niet zuigen. De bolfo kan je zuigen maar niet dweilen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:35

Ik zou ze ook gelijk laten behandelen met Program, dan steriliseer je de vlooien gelijk en doorbreek je de cyclus.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:45

lor1_1984 schreef:
Ik zou ze ook gelijk laten behandelen met Program, dan steriliseer je de vlooien gelijk en doorbreek je de cyclus.

Maar dan blijft de vlo wel leven. Dan beter iets geven waardoor de vlo dood gaat en dan dus ook geen eitjes meer kan leggen :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:47

Bedoelde ook naast het vlooienmiddel, omdat nu telkens eitjes blijven uitkomen en je in een vicieuze cirkel zit en de cirkel hiermee (mede) doorbroken kan worden.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 22:19

Interessant, interessant :D Een aantal middelen ga ik eens even opzoeken. Maar halsbandjes durf ik bij mijn katten niet aan. Die roofdieren stropen hier door al het struikgewas en ik ben veel te bang dat ze hangen blijven en/of de bandjes verliezen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:30

Voor de menden die een seresto band hebben.. hoe lang en vanaf welke periode doe je die om?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:37

Kimbers schreef:
Voor de menden die een seresto band hebben.. hoe lang en vanaf welke periode doe je die om?

7 maanden voor vlooien 8 voor teken... ik deed tussen 6-7 maanden voor de zekerheid. Gewoon hele jaar door

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:39

Je gaat iets gebruiken als je last van iets hebt ;)

Als wij veel teken in korte tijd vinden dan geven wij bravecto of zouden wij seresto om doen. Seresto werkt max 8 maanden dus daarna zpu ik de band weg doen. De zomer is dan ook voorbij ;)

Qua bravecto dat werkt kennelijk 3 maanden maar mijn ervaring is dat het de rest van het seizoen werkt dus zeker 6 maanden. Mochten wij eerder weer veel teken vinden dan zullen we verder moeten kijken.

Zelf geef ik dus enkel iets als ik iets vind. Vlooien gelukkig nog nooit gehad (afkloppen)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:11

Mijn ouders hebben 1x bravecto gebruikt maar gebruiken normaal niets een blijven vlovrij (vanwege jeukgedrag vlooien uit willen sluiten in juni, de hond moest helaas alsnog tot november prednison, bleek geen vlooienjeuk te zijn).

Mijn hond heeft een serestoband omdat ik de komende maanden met behoorlijke regelmaat in gebieden door heel Nederland loop in flinke groepen honden. Het risico op vlooien een teken is me dan te groot.

Bravecto werkt vaak 6 tot 9 maanden dus als je daar voor kiest zou ik zeker niet iedere 3 maanden behandelen als je geen hoge vlodruk hebt. Wat ook belangrijk is, is dat je de dosering goed hebt. Op de Nederlandse verpakking staat 2-4.5kg, Op de Engelse verpakking 2.2-4.5kg. 1 van de horrorverhalen komt van een chihuahua van 1.8kg, toch al een heel kwetsbaar dier door doorfok, die dus een veel te hoge dosis heeft gekregen met een hele pil.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:22

Ik heb 2 honden, en zij krijgen tegen vlooien en teken Nexgard tabletten.
Gemiddeld krijgen ze 2 of 3 tabletten per jaar, dat is genoeg om het hele jaar vlo/teek vrij te blijven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:45

Hier voor de hond en de kat seresto banden. Werkt heel goed tegen het overschot aan teken hier. Voor kat is bandje niet het meest ideale maar we hebben 2 bejaarden katten en ze ondervinden er geen last van. Ene kat anders dagelijks onder minstens 10 teken. Nu gelukkig niet meer.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:56

Hier Vectra 3d op een mdr1 drager op aanraden fokker. Kende het nog niet maar het werkt tegen 6 verschillende beestjes. :D

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:25

Ik zou onze hond van 6 maanden ook iets moeten geven voor vlooien en teken.
Mijn moeder doet al 2 of 3 jaar bravecto, en ik heb het ook meegekregen omdat ik liever geen band wilde.
Maar ben net na een tip van een vriendin gaan lezen en weet niet of ik Saar morgen die pil wel durf te geven.
ze is zo gevoelig, is al hangerig van een ontworming..
Maar als ik besluit die pil niet te geven, wat dan??? Pfff wat een besluit

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:27

Bo_Y schreef:
Ik zou onze hond van 6 maanden ook iets moeten geven voor vlooien en teken.
Mijn moeder doet al 2 of 3 jaar bravecto, en ik heb het ook meegekregen omdat ik liever geen band wilde.
Maar ben net na een tip van een vriendin gaan lezen en weet niet of ik Saar morgen die pil wel durf te geven.
ze is zo gevoelig, is al hangerig van een ontworming..
Maar als ik besluit die pil niet te geven, wat dan??? Pfff wat een besluit

Vectra3d? Druppels tegen vlooien en teken http://www.ceva.nl/Producten/Producten- ... ECTRA-R-3D