Wilawander schreef:dierenfan schreef:Overigens twijfel ik aan het feit of teken eerst moeten hechten bij bravecto. Net een week op vakantie geweest naar de sallandse heuvelrug met ons 6 tal en 3 golden retrievers. Wij hadden 0 teken ( behandeld voordien met bravecto dus)en de goldens die niets hadden gekregen 10 a 20 af gehaald maar allemaal lopende teken. Erg vaag dus dat niet 1 teek vast beet in hun en op de onze niets gevonden werd.
Bij bravecto word de werkzame stof opgenomen in het bloed en de organen en de teek moet eerst een bepaalde tijd bloed zuigen alvorens de teek dood eraf valt. Daarom adviseert de fabrikant ook pipetten als je wilt beschermen tegen ziektes. Daar die nog steeds overgebracht kunnen worden.
De fabrikant van bravecto adviseerd een ander middel dan bravecto als je wil beschermen?
Ik weet hoe bravecto werkt maar vorig jaar voor bravecto zeer veel teken moeten verwijderen en in huis gevonden. Na geven bravecto misschien 10 dode vaste teken gehad in alle andere maanden en verder niets gevonden ook in huis niet.
Nu dus op vakantie op de onze niets dn de goldens liepen er veel op. Raar toch.... vandaar dat ik zo blijf twijfelen overal aan