Poes wordt kaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Poes wordt kaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:50

Dan is dat t ook niet.

Even out of de box, zijn er plekken waar ze krap langs kan en toch gaat?
Bv kattenbak die krap tegen muur staat, kattenluikje oid?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:51

Kan toch hormonaal zijn. Komt vaker voor. Er is daar ook een middel voor wat je als kuur kan geven maar ook blijvend. Al is dit middel wel een belasting voor het lijf. Alopectyl is dd naam ;)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 03:30

Kreeg mijn kat idd ook.

Maar die werd daar nogal beroerd van, dus daar ben ik toen vrij vlot mee gestopt.
Na een paar maanden trok de kaalheid alsnog weg, om nooit meer terug te komen .

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:20

Onze kater heeft dat ook wel eens zodra ze gaan verharen. Gaat altijd vanzelf weg. Hou de huid goed in de gaten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:17

Mijn Ragdoll had precies dezelfde plekken. Geen jeuk, geen schilfers, geen zichtbare irritatie. Ze werden alleen wel steeds groter. Naar de DA geweest, bleek ringworm te zijn. Eenvoudig te behandelen door ze te wassen, alleen bleek zij daar niet tegen te kunnen. Uiteindelijk heeft ze twee (kostbare := ) injecties gehad en daarmee was het helemaal klaar.

Vooral paarden zijn dragers van ringworm. DA vroeg 'heb je een paard/kom je in contact met paarden?' en toen ik dat bevestigde wist hij het al voor 99% zeker. Langharige katten, en dan vooral binnenkatten, zijn bevattelijk voor ringworm. De sporen blijven makkelijker in de vacht hangen, en doordat ze vooral binnen zijn 'waaien' de sporen dus ook niet meer uit de vacht.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 10:20

Ik ga het sowieso in de gaten houden of het groter wordt. Ik ben zelf al heel lang niet meer in contact geweest met mijn paarden omdat ik niks kan op het moment dus daar kan het niet van komen. Maar mocht het erger worden ga ik absoluut een DA raadplegen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:27

Ringworm ziet er ook net iets anders uit als ik mij goed herinner. Zelf ook een keer een (gelukkig maar) klein plekje gehad. Maar een ander soort schimmel kan het nog zijn. Wel hebben ze daar vaak wat jeuk van..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:32

Nee hoor, Poes had precies dezelfde plekken als de kat van de TS. Ik heb zelf 10 jaar geleden ringworm gehad, bij ons ziet dat er inderdaad heel anders uit. Ik had zelf ook nooit aan ringworm gedacht, maar bleek het toch te zijn. Na de injecties was het gelukkig zo over.