Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Palmera schreef:Maar hun informatie basseren ze dus op:
*vragen bij de buren (je buurman heeft een hekel aan je en zegt dat je 4 honden hebt i.p.v 1/2
*ze bellen bij je aan (en als de hond zich stil houdt is er dus geen hond, binnen laten moet, imo, met huiszoekingsbevel)
*Of gaan ze dagenlang onder een struik liggen om te kijken of jij met hond je huis verlaat? (En dan nog betekent dat niet dat die hond van jou is)
Dus ja, hoe komen ze aan het bewijs dat iemand een hond heeft?
*vragen bij de buren (je buurman heeft een hekel aan je en zegt dat je 4 honden hebt i.p.v 1/2
*ze bellen bij je aan (en als de hond zich stil houdt is er dus geen hond, binnen laten moet, imo, met huiszoekingsbevel)
*Of gaan ze dagenlang onder een struik liggen om te kijken of jij met hond je huis verlaat? (En dan nog betekent dat niet dat die hond van jou is)
Kentaro schreef:Palmera schreef:Maar hun informatie basseren ze dus op:
Bij ons lag er een keer bij thuiskomst een brief in de bus dat ze geconstateerd hadden dat wij een hond hadden. Of we dat formulier binnen 14 dagen op wilden sturen en aan wilden geven hoeveel honden we hadden en hoelang.
Of dat ze nu zelf langs geweest zijn of dat een van de buren getipt heeft?!?
er zijn mensen die het netjes zelf aangeven. Anders kan het zijn dat je 'gesnapt' werd door een BOA.
Mijn god, wat een bedragen worden er gevraagd zeg
Tink89 schreef:Ach, de hondenbelasting is net als elke andere gemeentelijke belasting per gemeente anders. Bij ons zijn er meerdere uitlaatvelden en veldjes, losloopgebieden binnen de bebouwde kom enzovoorts. Lijkt me niet meer dan fair dat mensen met honden daarvoor betalen. Ik heb geen hond en wel de overlast. Iedereen hondenbelasting laten betalen, zou ik dan ook echt heel oneerlijk vinden.
Kentaro schreef:palmere, wij hebben ramen tot aan de vloer en daar liggen de mannen bijna altijd pontificaal voor....
LadyMadonna schreef:Tink89 schreef:Ach, de hondenbelasting is net als elke andere gemeentelijke belasting per gemeente anders. Bij ons zijn er meerdere uitlaatvelden en veldjes, losloopgebieden binnen de bebouwde kom enzovoorts. Lijkt me niet meer dan fair dat mensen met honden daarvoor betalen. Ik heb geen hond en wel de overlast. Iedereen hondenbelasting laten betalen, zou ik dan ook echt heel oneerlijk vinden.
Hier heb je een punt, maar dan moet dat geld wel voor dergelijke voorzieningen gebruikt worden. En dat lijkt vaker niet zo dan wel zo
Palmera schreef:Kentaro schreef:palmere, wij hebben ramen tot aan de vloer en daar liggen de mannen bijna altijd pontificaal voor....
Bewijs dan maar dat het geen speelgoeddieren zijn
Honden tijdelijk elders onderbrengen en twee pluche hondjes voor het raam zetten.
Of zo'n wit keffertje van vroeger aan een draadje die kan lopen en blaffen
_Nancy schreef:Hier in Uden betaal je ook hondenbelasting, hoeveel dat is weet ik niet precies.
Zal zo rond de € 90 zijn ofzo.
djinnie schreef:Wij betalen in Wijchen dit:
In 2017 zijn de tarieven:
€84,85 voor de 1e hond
€155,90 voor de 2e en elke volgende hond
€364,00 voor kennels
Ze gebruiken het naar eigen zeggen onder andere voor het aanleggen van uitlaatplekken en voor toezicht.
We hebben wèl veel uitlaatplekken (en dan niet van die omheinde postzegels) en wat omheinde speelvelden. Worden ook netjes onderhouden, dus heb er zelf niet echt problemen mee.