Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Magrathea schreef:Volgens mij snap je de algemene mening intussen wel, maar ik zal ook nog even zeggen dat ik het helemaal snap dat je hem nog niet laat gaan![]()
Op de foto zie ik een oudje die desondanks nog goed in zijn vacht zit (misschien zelfs een tikje te zwaar) en dat is over het algemeen de beste manier om aan een dier te zien hoe het met 'm gaat. En wanneer een dier alles nog normaal doet, waarom niet? Als je de medicijnen geen punt vindt (qua kosten dan, kan me voorstellen dat het niet goedkoop is) en ze goed werken... Dan zie ik het probleem niet hoor. Ik heb ook vrij heftige medicatie voor mijn astma, als ik die niet neem kan ik niet normaal functioneren. Dat betekent niet dat ik gelijk euthanasie wil
![]()
Ik heb een vraag aan de tegenstanders: waarom is het een probleem om een dier 'overeind te houden'? Ik snap het volledig als het dier in kwestie echt een hoopje ellende is dat eigenlijk gewoon klaar is, maar een dier dat met behulp van medicatie of andere hulpmiddelen nog volwaardig kan leven (of nou vooruit, misschien 80% van wat 'normaal' was voor dat dier) zou ik met liefde zo een oude dag gunnen.
In het 'wat doet jouw actieve opa/oma'-topic zie ik dat ook. Veel oudjes die tot voor kort nog dagelijks lange wandelingen maakten, en nu iets minder. Nou én, daar word je toch niet direct ongelukkig van? Ik denk ook niet dat dieren zo denken (och jee vroeger kon ik elke dag nog 10 km wandelen en nu maar 2 voor ik moe ben).
Sorry voor het lange verhaalHoe dan ook wens ik je nog een lange plezierige tijd toe met je hond TS
bigone schreef:Kuggur schreef:Natuurlijk moet de TS haar eigen beslissing nemen in deze, maar ze vraagt "wat zou je in mijn plaats doen?"
Mijn antwoord daarop, op grond van het ziektebeeld dat ze beschrijft, is zo snel mogelijk inslapen.
Kuggur, ben het wel vaak met je eens maar wat kun je ook een verschrikkelijk botte boer zijn.
moonsparkle schreef:Vind het wel dubbel als mensen zeggen wij kennen het dier het beste, want vaak zijn het juist ook de eigenaren die het niet in willen zien omdat ze ook hun grote vriend niet willen missen.
Citaat:hij speelt, eet goed, rent dagelijks rond, geniet van zijn dagelijkse boswandelingen en ligt niet als een hoopje in zijn mand... integendeel.
moonsparkle schreef:Vind het wel dubbel als mensen zeggen wij kennen het dier het beste, want vaak zijn het juist ook de eigenaren die het niet in willen zien omdat ze ook hun grote vriend niet willen missen.
fannetje schreef:TS, zolang je hond zo is als op het filmpje, dan gaat het nog goed toch?
Zoolgangster, ik vind dat best een harde uitspraak, over een dier niet laten lijden. Ik denk niet dat je dat voor een ander in kan schatten. Want hoe een dier naar de buitenwereld is, betekent niet dat het zo in huis is.
Sabini/Dreambol, natuurlijk is de mening van een DA belangrijk, maar niet belangrijker dan die van een eigenaar. Juist omdat dieren zich bij de DA soms beter voordoen dan dat ze zijn.
Helaas zelf bijna 4 weken geleden mijn flatje moeten inslapen, onbehandelbare tumor met veel pijn in een paar dagen, geeft geen opties meer.
fannetje schreef:Dieren die zich bij de dierenarts beter/anders voordoen dan dat ze zijn? Nooit van gehoordSabini/Dreambol, natuurlijk is de mening van een DA belangrijk, maar niet belangrijker dan die van een eigenaar. Juist omdat dieren zich bij de DA soms beter voordoen dan dat ze zijn.
Sabini schreef:fannetje schreef:Dieren die zich bij de dierenarts beter/anders voordoen dan dat ze zijn? Nooit van gehoordSabini/Dreambol, natuurlijk is de mening van een DA belangrijk, maar niet belangrijker dan die van een eigenaar. Juist omdat dieren zich bij de DA soms beter voordoen dan dat ze zijn.Dieren hebben dit besef niet. De geur van de dierenartspraktijk kan wel zorgen voor een -vaak klassiek geconditioneerde- gedraging (bijv. hijgen/tongelen). Dit zorgt er niet voor dat het dier er ineens gezonder uit ziet.