Vreemde eetgewoontes hond....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 12:32

khirshanta schreef:
misschien een strikt regiment doen;
3 keer per dag, Harvey in een aparte kamer zonder wie dan ook (ook niet zelf erbij)

na een kwartier even kijken; niets op? weghalen en vanavond nog eens.

Verder zou ik dan persoonlijk ook geen tussendoortjes of wat dan ook geven, zo'n kleine schattebol heeft snel toch al wel genoeg.

Als hij bezig is met eten, gewoon lekker op zijn gemak laten. Zal heus niet dag 1, 2 of 3 al meteen gaan; maar na een week of twee zou het principe 'eten wat de pot schaft' duidelijk moeten zijn.

Vaak snaaien ze hier en daar wat mee, en zie je dat met name kleinere honden amper hun gewone eten nodig hebben.

Soms zo'n oude vrouwtjes met dikke hondjes syndroom- 'hij krijgt niks!'

Maar als je dan ziet; plakje worst hier, koekje daar etc.

Natuurlijk snap ik dat je dat niet zo doet, maar het gaat om het idee. Vaak krijgen de kleintjes wat meer binnen dan we denken; en worden ze zo een tikkie verwend :)

Hopelijk gaat je kleine grote man snel goed en gezond eten!

Dankjewel! <3 dat van het alleen zetten is misschien wel een goed idee. Ga ik proberen!

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:32

Kan het ook niet zo zijn dat ie bang is van zijn bakje?

De hond van Mn tante eet absoluut niet uit een bak, omdat ze daar wel is stroom van gehad heeft.. en van een bord eet ze trouw!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 12:33

aMomentLT schreef:
Kan het ook niet zo zijn dat ie bang is van zijn bakje?

De hond van Mn tante eet absoluut niet uit een bak, omdat ze daar wel is stroom van gehad heeft.. en van een bord eet ze trouw!

Ik heb een ander, platter bakje gepakt van glas, zoals op de foto is te zien! Hij at er gister en vanochtend van. Ik ben benieuwd of ze vanavond ook gaan eten weer..