tengeltje11 schreef:wat mij vooral dan 'stoort' aan dit soort 'acties' is de kostprijs.
ik denk dat mensen er geen idee van hebben hoeveel zo'n 'redding' kost.....
meestal een 6-tal brandweermannen die opgeroepen worden,allemaal betaald moeten worden,.....
zo'n mopje kost honderden euro's
en dat terwijl het met een ladder op 2 minuutjes ook in orde komt of idd,met wat tijd vindt een kat zelfs vaak een manier om er zelf vanaf te komen.
en dan maar klagen dat we veel belastingen moeten betalen....
het verbaasde me uberhaupt dat de brandweer hier naar toe gaat.
Ik weet dan ook niet hoe lang de kat daar heeft gezeten maar hier in de regio is het zo dat de kat eerst een bepaalde tijd in de boom of op het dak moet zitten voor ze de kat uit de boom halen. En dat het anders een paar honderd euro gaat kosten als ze eerder moeten komen.
voor 2 jaar terug zat er ook een kitten in een boom bij mij op werk, samen met mijn collega hebben wij de kitten uit de boom gehaald. Toen de dierenambulance kwam bleek dat de Dierenambulance die avond er voor als wat geweest maar de kat niet uit de boom konden halen. Toen ik vroeg waarom hun niet even op een ladder de boom ingeklommen waren vertelde ze mij dat personeel van de dierenambulance niet op ladders mogen en dat ze de brandweer mochten inschakelen na een bepaalde tijd.
Laatst bijgewerkt door AmyJamess op 28-03-17 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt