Wat doe ik aan die muis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bob1976

Re: Wat doe ik aan die muis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:25

Bestrijden is één ding, maar zorgen dat muizen niet binnen kunnen komen, is veel belangrijker (en duurzamer). Dicht naden en kieren in gevels, plaats roosters, bekijk je kruipruimte of daar gaten rondom de leidingen zitten enz. Geen vogels voeren en als je eten e.d. in tupperware bakken bewaren. Anders zit je na een tijdje met exact het zelfde probleem.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 17:25

Als die muis de schoenendoos in kan, kan hij er toch ook weer uit? Of zie ik dat verkeerd?

Ik zal niet gauw gif strooien (dan nog liever een gewone val), maar voor het vergiftigen van andere dieren ben ik niet zo bang... Er komen namelijk geen grotere dieren dan muizen mijn huis in.

Zoals ik al eerder aangaf: die muis is waarschijnlijk gisteren binnengetrippeld toen ik de deur open had gezet. Ik hoef geen gaten naar buiten te dichten, hoogstens een onbedoeld kunstmatig muizenhol ergens binnen.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 26-03-17 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:27

Helaas houdt de lucht van een kat geen muis tegen :+ :D kijk maar eens op veel stallen, daar zitten kitten en muizen.
En bij mij in huis had ik ook de combi, gelukkig heeft de kat de muizen verwijderd ik wist niet dat ik muizen had, tot de kat ze ving zeg maar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:44

Zoek eens op boerenwormkruid ofwel reinvaren. Werd vroeger door boeten veel gebruikt om ongedierte weg te houden..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:02

musiqolog schreef:
Als die muis de schoenendoos in kan, kan hij er toch ook weer uit? Of zie ik dat verkeerd?

Ik zal niet gauw gif strooien (dan nog liever een gewone val), maar voor het vergiftigen van andere dieren ben ik niet zo bang... Er komen namelijk geen grotere dieren dan muizen mijn huis in.

Zoals ik al eerder aangaf: die muis is waarschijnlijk gisteren binnengetrippeld toen ik de deur open had gezet. Ik hoef geen gaten naar buiten te dichten, hoogstens een onbedoeld kunstmatig muizenhol ergens binnen.

Oh geloof me, die muis weet echt wel ergens een plekje naar buiten te vinden :+
Gif klinkt (en is) sneu, maar je wil van je muis af. De ellende is dat als je er 1 hebt, je er waarschijnlijk meer hebt. Die dieren komen niet alleen.
Als je niet aan gif wil; zet een val, al dan niet muisvriendelijk. Zorg gewoon dat je er zo snel mogelijk vanaf komt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:29

Wij hebben 3 katten.
Ook weleens een muis in huis gehad en de katten renden hard weg.
We hebben toen een muizenval gekocht en toen was het einde verhaal voor de muis.