Een puppy, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:19

gezienanas schreef:
Haha ik ben bang dat dit een huil baby gaat worden :z maar dat geeft niks.

Zijn er ook richtlijnen wat betreft het huilen? Moeten we dat negeren, of gaan troosten? Tien minuten regel toepassen net als bij echte huil baby's? Komen wij daar ons bed voor uit :D of is het meer voor een plasje een knuffeltje en een geruststelling?

Wij laten ze zitten, anders beloon je voor het janken. Want janken = aandacht.

Soms janken ze alsof ze dood gaan dan kijken we uiteraard wel even zo had er eens 1 diaree en zat er een klem maar normaal is het 1 nacht zeuren en dan hooguit nog een paar uurtjes.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:49

Ik ben dus juist heel erg tegen het negeren van janken snachts in de bench de eerste tijd. Het is nog een baby, die je uit zijn vertrouwde nest haalt, weg bij broertjes en zusjes en wordt opgesloten snachts in een kille bench. Die laat je niet aan zijn lot over.
Wij hadden de eerste twee weken de bench boven staan. Als hij even jankte deed ik mijn hand in de bench, zodat hij daar steun aan had. Verder niet troostend praten oid, maar gewoon op die manier laten weten dat je er bent.

Als hij snachts begon te piepen haalde ik hem er uit voor een plas. Weer niet te blij of troostend, maar gewoon oppakken uit de bench, een plasje/poepje en weer slapen.
De bench steeds een stukje verder weg gezet en uiteindelijk gewoon naar beneden gedaan,

De meningen verschillen hier blijkbaar over, maar ik zou zo'n kleine gup nooit in de eerste dagen aan zijn lot over laten. Sowieso zou ik de eerste dagen er nog niet op rekenen dat je hem al alleen kan laten. Wolf vond alles zo spannend, dat hij dat echt niet aan zou kunnen. Ook de bench moest hij echt aan wennen.

Het kan natuurlijk dat je de stoere pup hebt die alles best vindt, maar daar zou ik niet van uit gaan :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:53

Simbaa schreef:
Ik ben dus juist heel erg tegen het negeren van janken de eerste tijd. Het is nog een baby, die je uit zijn vertrouwde nest haalt, weg bij broertjes en zusjes en wordt opgesloten snachts in een kille bench. Die laat je niet aan zijn lot over.
Wij hadden de eerste twee weken de bench boven staan. Als hij even jankte deed ik mijn hand in de bench, zodat hij daar steun in had. Verder niet troostend praten oid, maar gewoon zo laten weten dat je er bent.

De bench steeds een stukje verder weg gezet en uiteindelijk gewoon naar beneden gedaan,

De meningen verschillen hier blijkbaar over, maar ik zou zo'n kleine gup nooit in de eerste dagen aan zijn lot over laten.

Scheelt wellicht dat ze hier nooit alleen waren maar met een roedel(tje). Maar eruit halen etc hoor ik vaak van dat ze tijden aan het klooien zijn snachts en dan is 1 nacht door bijten denk ik voor alle partijen prettiger.

Simbaa

Re: Een puppy, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:59

Ik denk inderdaad dat het scheelt dat je een roedel(tje) hebt. Dan zou ik er waarschijnlijk ook minder moeilijk over doen.
Zelf ken ik eigenlijk geen negatieve verhalen over het even steunen als de pup jankt, maar wellicht dat het ook een beetje hond afhankelijk is :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:59

En, hoe is het de eerste nacht gegaan TS?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:35

Iemand die ik kende liet de jankende pup dan maar in bed slapen.het gejank stopte toen in elk geval.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:40

Ja duh, omdat je de hond dan zijn zin geeft... In ieder geval niet in bed. Bench op de gang/overloop/kamer kan wel, maar het jonge diertje moet gewoon wennen.
Wel uit laten 's nachts. Ze hebben niet zo'n goeie controle over de blaas. Ook even van die plasmatjes of handdoeken gebruiken ipv ene duur kleed, scheelt veel wasbeurten! :Y)

Oh, en voordat ik het vergeet. Elke keer als ze plast even 'plasje' zeggen, dan gaat ze daar een link tussen zien en wordt het een commando. Is handig met lange autoritten etc! :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:09

anjali schreef:
Iemand die ik kende liet de jankende pup dan maar in bed slapen.het gejank stopte toen in elk geval.

En je slaapt allebei. Doen wij hier altijd, het is nog een baby. Wordt bij zijn moeder en broertjes en zusjes weg gehaald, komt bij vreemde mensen en wordt dan in de nacht ook nog moederziel alleen in een kooi gedumpt. Zo sneu.
Nee hoor, lekker mee naar bed. Lekker kroelen, samen slapen en wakker worden als hij moet plassen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:31

@diablo, wordt er dan niet in bed geplast of zelfs gepoept?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:20

anjali schreef:
@diablo, wordt er dan niet in bed geplast of zelfs gepoept?

Nee dat is echt nog nooit gebeurd. Als ze wakker werden, werd ik ook wakker en dan meteen naar buiten.

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 10:19

Afbeelding

Het gaat super goed met de dame, het is een heel stoer meisje en ze houd zich goed. Eerste navht jankte ze in de bench heel erg dus haar na een tijdje er uitgelaten en toen hebben we haar niet meer gehoord! Ze was wel heel blij als.er iemand bij haar kwam kijken maar verder ging dat prima. Nu zijn we overdag voorzichtig aan het aanleren dat de bench is om te slapen. Hier komt ze dan nog wel een paar keer uit omdat we het deurtje open houden maar uiteindelijk geeft ze zich lekker neer op het kussen in de bench. Ze poept en plast ook al keurig buiten! Zoals we nu kunnen inschatten is het echt een heel lief diertje.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:39

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:08

Ik deed overdag ook de pup in de bench als hij moe werd maar wel het deurtje dicht. Ik bleef er dan net zo lang bij zitten tot hij in slaap viel. Na 2 dagen was dat al niet meer nodig en was het kwartje gevallen :-). Misschien kan je dat proberen. Heb je haar 's nachts los in de woonkamer?

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 12:22

Ja zo pakken wij het inderdaad ook ongeveer aan. Maar dan dus wel met het deurtje open. En dan bij haar blijven tot ze lekker ligt te slapen. Ik ben het weekend nog niet zo veel thuis geweest dus de precieze details weet ik er nog niet van. Maar volgens mij was ze de eerste nacht inderdaad los in de woonkamer.

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 09:59

Inmiddels slaapt ze snacht in haar bench en kan het deurtje gewoon dicht. Ze is al wel vroeg wakker en dan wil ze er natuurlijk uit, dat is wat minder voor ons :D maar geeft helemaal niks. Het is zo'n leuk diertje