Aids bij katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:25

Eleionomae schreef:
Ze heeft ooit wel een nestje gehad is mij toen in het asiel verteld. Ze heeft 2x in het asiel gezeten voor wij haar kregen, dus geen idee wat er in het verleden is gebeurt..

Daar van die fouten bij de snaptest zei mijn DA ook al, daarom wordt haar bloed morgen ook opgestuurd.

Ik baal nu vooral dat ze zo slecht eet.

heb je een blikje tonijn in huis ? of gekookte kipfilet ?

Mocht ze toch positief zijn, zou je eens kunnnen bellen naar universiteit Gent, in 2011 heb ik met een van de katten meegedaan aan een klinische trial voor een nieuwe aidsremmer (helaas had die van mij de placebo) , deze had wel zeer goede resultaten en zou nu volgens mij commercieel op de markt moeten zijn (wellicht alleen in Belgie- maar dat is niet zo'n probleem) de naam van dit middel schiet me even niet te binnen.

Eleionomae

Re: Aids bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 20:26

Ik heb alles al geprobeerd qua eten maar het is 1 hapje met lange tanden en dan laat ze de rest staan.

Gent ga ik even onthouden, thanks voor de tip :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:28

Wat een verdrietig nieuws ;( ik kan je ook niet helpen maar ik wil je wel een virtuele knuffel geven :(:)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:36

Wat een rot nieuws! :(
Geen ervaring mee. Ons kitten word hier donderdag as ook getest op onder andere fiv. Dit omdat hij toch wel al flinke tandvleesontstekingen heeft.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:38

Dikke knuffel voor jou Frouk, wat rottig dat Josje zich zo beroerd voelt. Katten met FIV kunnen best oud worden, goede medicijnen kunnen al een groot verschil maken. Hopelijk knapt ze snel weer een beetje op.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:40

Alle katten zijn natuurlijk verschillend, maar de katten die ik ken(de) zijn allemaal gezwicht voor Gourmet mousse (de tonijn- of de zalmvariant). Misschien toch eens proberen?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:52

Hoe doe je dat trouwens met een fiv/aids kat als je zelf al een kat hebt?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 21:00

Oscar, ik moet morgen boodschappen doen dus dan neem ik m mee! En een kennisje had het over nutribound, zal morgen de DA bellen om te vragen of zij dat ook hebben en anders kan ik dat ook altijd nog even bestellen :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:46

Zorg ondertussen wel dat ze blijft eten. Paar dgn niet eten krijg je weer andere problemen met de lever. Ze worden misselijk van niet eten waardoor ze ook niet eten. Dan kom je in een cirkeltje waar je niet in wilt.
Hills AD bij dierenarts halen. Klein beetje warm water erbij en desnoods met spuitje dwangvoeren. Maar hou haar aan het eten.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 21:52

Ja daarom was ik vandaag al weer bij de DA :j ze heeft een eetlust opwekker gehad en ga morgen nog even overleggen wat verder nog kan. Ik krijg van een lieve bokker ook een zakje convalescence toegestuurd om dat te proberen :) we houden haar goed in de gaten :)

Op dit moment ligt ze heerlijk bij mij in bed :)

Afbeelding

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 03:22

meisje_ schreef:
Hoe doe je dat trouwens met een fiv/aids kat als je zelf al een kat hebt?

Om even een misverstand uit de wereld te helpen: zolang er niet gevochten wordt in zo'n mate dat beide katten open wonden hebben, is er niks aan de hand.

De fiv+ katten van BuddyKat lopen al jaren vrolijk heen en weer tussen hun eigen gebouw en het aanliggende huis van een vrijwilliger (die zo'n 10 niet-aidskatten heeft), nooit besmetting plaatsgevonden.

Het Felix Project heeft een grote opvangruimte waar de opvangkatten loslopen, daar lopen de fiv+ katjes ook tussen de fiv- katten.

Ikzelf (en nog een hoop vrijwilligers in mijn omgeving) vang zonder problemen fiv+ katten op tussen mijn eigen fiv- katten.

Dit alles natuurlijk op voorwaarde dat er niet tot bloedens toe gevochten wordt. Maar dat risico kun je met wat ervaring en kennis met/van katten prima inschatten. Sowieso zet men beter geen hevig vechtende kat bij andere katten, wel of geen aids :+

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 06:49

Hier ook een aids kat in huis.. ze is snel verkouden en sniest veel.. ook heeft ze nog maar 2 hoektanden de rest heb ik moeten laten trekken. Maar zonder doet ze het super goed.

Ook hier leeft ze gewoon samen met een niet aids kat.. nu vechten ze ook niet zelf zie ik haar ook niet zo snel een gevecht op zoeken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 08:26

Hoelang heeft de jouwe al fiv relien?

Jos is echt een vechtersbaasje, we hebben er aan gedacht toen we verhuisden haar wel naar buiten te laten (van appartement bij spoor en drukke weg en een vaart waar ze zelf niet uit zou kunnen komen naar een rijtjes huis in een buurt vol bejaarden) maar omdat ze zo heftig kan reageren hebben we besloten haar als binnenkat te houden en mag ze onder begeleiding in de tuin haha.

Een nachtje slapen geeft weer een hoop rust in mn hoofd. Mijn belangrijkste punt is nu dat ze weer goed moet gaan eten, de rest wachten we maar rustig af..

Maar het blijft een schok. Al 5 jaar niet buiten daarvoor al minimaal n jaar in een asiel en nu komt dit toch uit de test. Ik hoop heel erg dat het een fout positieve test was maar je gaat toch maar van het slechtste uit..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:20

Ach nee, niet Josje ;( Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! Hopelijk krijgt ze snel haar eetlust weer terug, en kan ze nog een hele tijd mee! :(:)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:08

Hoe is het vandaag met Josje gegaan?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 21:10

Ze heeft vandaag best goed gegeten. Telkens kleine beetjes maar meer dan de afgelopen dagen :)
Ze ziet er wel een beetje sneu uit :') de da prikte mis omdat Jos niet stil bleef zitten dus nu heeft ze 2 mooie plekken in haar nek :+
Afbeelding

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:09

Och germ. Die plekken zien er altijd zo sneu uit he?
Maar fijn dat ze weer wat gegeten heeft!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 22:36

Ja dat geeft de burger weer moed :j
Ze ligt nu heerlijk bij mij in bed, morgen moet ik weer werken dus ik kan haar dan niet meer zo in de gaten houden als vandaag helaas :)

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:23

Eleionomae schreef:
Hoelang heeft de jouwe al fiv relien?

Waarschijnlijk mee gekregen van moeders.. die had fiv en haar papa ook.. ze komt uit Egypte.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 17:55

Ahh oké, dat kan natuurlijk ook :j
Hier lijkt Jos gelukkig eerst weer wat op te knappen. Ze eet weer iets beter in ieder geval.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:43

Dat is in elk geval superfijn nieuws!
Heb je al een idee wanneer je de uitslag van het bloedonderzoek mag verwachten? Ik hoop toch zo gruwelijk dat ze het mis hebben en dat ze iets 'kleins' heeft waar zo een oplossing voor op de plank ligt..... :(:)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 21:27

Het kon een week duren en ze hebben het dinsdag opgestuurd dus ik gok dat ik het ook echt pas na het weekend zeker weet..

Ik duim ook heel hard dat het gewoon een hardnekkig griepje ofzo is, maar ik ga maar van het ergste uit..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:43

Speciaal voor Josje is Rooyke vandaag naar de bloemist gewandeld om iets moois voor haar te kopen. Deze zijn voor Josje, en uiteraard ook voor jou hoor :)

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:14

Ach jeetje Jos toch. Wat doe je nu!

Dikke knuffel voor jou :(:)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 21:25

Wat een gentleman die Rooyke <3 goed opgevoed :))

En roos, we duimen nog steeds dat de kans bestaat dat het toch geen FIV is maar het is echt niet tof :(

Vanmiddag toch nog even voor het weekend een eetlustopwekker gehaald. Eten blijft n heikel punt. Dwangvoeren wil ik zo lang mogelijk uitstellen, zorgt ook weer voor stress..

Maar vanmiddag hebben we even samen van de zon genoten :)

Afbeelding