Overal haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:31

LaPluche schreef:
Sinds ik de kat van mijn zus heb overgenomen word ik ondergedompeld in het kattenhaar...
Overal waar ik zit, sta of adem zit haar. Alles zit eronder. Ik zit nu zelfs met oude kleding in huis en ga me omkleden als ik weg ga.
Ik weet natuurlijk dat katten haren, maar dit is super extreem lijkt wel. Hij heeft al speciaal voer voor binnen katten. Alleen heb ik het idee dat dit niets helpt.
Het is een Britse korthaar, met een super dikke ondervacht. Ook snap ik dat het nu de tijd van de rui is. Hij haart alleen het hele jaar door.
Kammen doe ik, helpt mijn inziens erg weinig.
Wat doen jullie hieraan? En hoe krijgen jullie de haren uit de bank ed?
:')

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb ook een brit. Ik hoop niet dat je een "normale" kam gebruikt?Want dan maak je de ondervacht kapot en daardoor gaan ze veel meer verharen.

Als je het wilt corrigeren kan je nu beter even niet meer kammen.. en dit kammetje aanschaffen:

http://wahlglobal.com/the-netherlands/w ... etaal.html

Het gaat erom dat het borsteltje/kammetje NIET over de huid(door de ondervacht) mag gaan..

Mijn brit verhaart namelijk bijna niet.. en het is ook aan te raden om 1 x in de 2 weken of minder te borstelen. :) ik hoop dat je er wat aan hebt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:37

Joolien schreef:
Gewoon scheren, ben je overal vanaf! :D

Ik moet toegeven, toen ik die suggestie deed dacht ik aan jouw kat Joolien ;)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:40

Heb je al zo'n roller voor kleding e.d.? Je hebt een een die die je steeds kunt afspoelen onder de kraan (zou ik dus niet goed aangezien die dan verstopt.. :+) of eentje die met papieren plakker werkt, dan haal je steeds zon papierlaag eraf en zit er weer plaksel, klaar voor een nieuwe rol aanval.. :')

Afbeelding

smileydees

Re: Overal haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:51

Hier ook hoor, 3 katten, een hond en een paard. Zand en haren in huis helaas. Ik heb een plaid op mijn nieuwe bank liggen. Heb het ook geprobeerd met een robotstofzuiger, maar ook dat was geen succes. Mee leren leven.....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:58

Ik heb een eeuwig verharende witte herder met een dikke ondervacht en ja dat haar ligt overal en nergens. Maar huis en bankstel is er op aangepast. Leren bank waar geen haren aan vastplakken. Gladde vloer en gordijnen en een set kleding voor thuis en een voor hondvrij elders. En ja omkleden bij voorkeur buitenshuis op locatie. De enige manier om de boel haarvrij dan wel haar arm te houden.

Verder veel stofzuigen en vegen. Dingen nat afnemen, kat niet te veel kammen en er mee leren omgaan

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:33

Leuk he, huisdieren *\o/*
Hier twee langharige honden EN drie katten in de rui. Ik moet eigenlijk elk half uur stofzuigen, want 5 minuten erna ligt er alweer OVERAL haar :roll: Het is maar een paar weken, zeg ik mezelf maar steeds..

Eens naar de trimmer brengen doet ook wonderen trouwens. Ook katten kunnen naar een trimsalon (sommigen bij jou thuis). Daarna is het verharen een stuk minder :list:

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:42

Er is maar 1 oplossing. Embrace it! Word een met de kattenharen. Accepteer dat ze op je eten komen en je ze opeet. Op je kleding. Bed. In je tas. Overal. Over een tijdje voel je je haast een kat.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 09:07

Ik zit nu gewoon standaard in mijn overal in huis.:')
Stiekem vind ik het nog vervelend, maar ook dat overleef ik wel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:12

Ik zou wel gewone kleding dragen, alleen nette kleding zou ik apart houden,
Die kat hoort nu bij je, inclusief zijn haar ;)

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 11:36

Ik heb idd mijn nette kleding boven, in de kast, op de kamer waar de kat niet kan komen...
De kat is mijn dikke vriend! Die gaat ook nergens meer.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:16

LaPluche schreef:
Ik heb idd mijn nette kleding boven, in de kast, op de kamer waar de kat niet kan komen...
De kat is mijn dikke vriend! Die gaat ook nergens meer.

Ik weet niet of je mijn berichtje had gelezen incl. tips :)
Ik hoop dat je er iets aan hebt, daardoor word het wel wat beter... (tenminste bij de mijne)

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:29

Ik heb dan een htk kat maar nu is deze ook vreselijk aan het verharen. Ik heb een borstel voor haar dat de losse haren van haar afhaalt zonder echt in de vacht te hoeven kammen. Ook zit er een zijkant op om je bank mee te ontharen :D ik kam zelfs m'n paard er nu mee haha. is het misschien een idee om hem eens naar een trimsalon te brengen?

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 12:30

Ja, ik heb alles gelezen. Ik heb gewoon aanvaard dat ik met de kat ook de haren heb geadopteerd...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:22

Ik heb een witte birmaan. ;( zeg maar dag tegen elke zwarte broek, want het is gewoon kansloos. Hij fabriekt er zelf haarballen van :\ maar daarnaast van die hele lichte wollige plukjes. Die je niet ziet, tot je er op gaat zitten en weer opstaat want tadaaaa! Vast aan je zwarte broek. Of je panty. Of je trui. Of wat dan ook.
Dus ik ontbijt soms staande als ik geen tijd heb om mijn kleren daarna te rollen. Ik zal hem eens te lijf gaan met een natte handdoek, stofzuigen vond hij iig niet echt leuk.

Ooh en ik heb een zwarte hond met stekelharen. Dat is meer in de categorid, huishoudelijk leed. Leuk hoor huisdieren. >;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:44

Ik vraag me af hoe je de haren uit je wasmachine houdt dan? Als ik een nieuwe trui koop en deze 1 keer in de was gooi zit ie al onder de haren. Ik heb een kortharige hond dus die haren steken erin als naalden...

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:47

Onze mechelse herder is ook zo'n harig monster. Wij passen onze kleding er op aan, Gladde dingen waar de haren makkelijk van af gaan en anders een trui in een kleur waar de haren niet opvallen. Leren bank, gladde vloeren en voor lief nemen dat er altijd wel haren liggen. 't huis is er voor ons en wij niet voor het huis :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:50

Hier een witte Pers. En een voorkeur voor zwarte kleding, slechte combinatie, nooit over nagedacht. :') Maar na 7 jaar zit er gewoon overal haar. In mijn handtas had ik standaard een kleine plakroller toen ik nog werkte en kleding voor thuis en werk apart. Laatst lunchte ik buiten de deur en had ik alsnog een lange, witte kattenhaar op mijn bord, dus zelfs daar ben ik er niet vrij van. Het is niet anders, Poezenbeest is één van mijn beste vriendjes en ook de beste vrienden hebben eigenschappen die je liever niet zou zien. :+
Ik heb een aantal paar wandelsokken die het kattenhaar lijken aan te trekken in de wasmachine, dus gewoon zorgen dat die ook altijd in de was zitten, dan kan ik het met plukken van die sokken halen en is de rest van de was wel gewoon haarvrij.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:55

Hier 2 langharige witte katten. Draaaaama met die haren.

Wij zijn grootverbruikers van die plak kledingrollers en heb een heel fijne handschoen van Zooplus. Ene kant op vegen over, bank, bed, kleding en de haren zitten op de soort fluwelen handschoen, andere kant op vegen en ze gaan er vanaf.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:19

Hier lopen er 3 katten rond en 3 honden. Er word iedere dag gestofzuigd en ik moet zeggen dat wij van haren geen last hebben, tuurlijk ligt er wel eens wat maar dan weet ik dat het gewoon tijd is om de hond te kammen. Mensen zeggen ook vaak dat je niet merkt dat hier zoveel dieren wonen :D

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:28

Verschilt ook per ras en soort natuurlijk. Onze hond verhaart 1x per jaar super (nu dus) en nog 1 x een beetje. Verder amper haar. Onze vorige hond was een dalmatiër nou die verharen 24/7 en die haren prikken ook enorm..... met katten ook geluk gehad.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:30

Pffff hou op.
Je draait je kont om en de haren zitten weer overal.
Ik heb over mijn bank een hoes besteld via wish.
Past niet perfect maar het voldoet met daaronder een fleece.
Ik heb 3 katten en idd 1 witte.

Veel stofzuiger en zo'n roller is ideaal.

Wij hebben een houten vloer dus als ik net gezogen een gedweild heb een de heren zijn op de bak geweest dan liggen de korrels weer overal.
Ik heb een zachte bezem daar staan om alles dan in het hoekje te vegen en met stoffer en blik op te vegen of me te nemen tijdens de volgende stofzuigronde

Tja.. ach het hoort erbij
Ze zeggen niet voor niets
Een hond heeft een baas een kat personeel _O-

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:29

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:24

Een van mijn katten is ook helemaal wit en de ander bijna helemaal wit, het is een drama, maar als je het accepteerd ga je er heel anders mee om, ik ben ook fan van zwarte truitjes, we hebben een bruin kleed man die is vaak wit van de haren, het opzet borsteltje doet wonderen op de stofzuiger. Sowieso veel stofzuigen ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:14

Even een schopje voor dit topic, ik vroeg me af of er mensen zijn die hun (langharige) kat wel eens naar een trimsalon hebben gebracht? Ik denk dat ik morgen maar eens contact op ga nemen met een trimsalon in de buurt. Het kost 40 euro en dat heb ik er wel voor over maar dan moet er ook wel resultaat zijn. Als in: minder haren alle over the place.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:23

Wat mijn leven heeft gered: een droger aanschaffen. Eindelijk beddengoed en (een deel van de) kleding die weer haarvrij wordt nadat het gewassen is.

Verder proberen je eraan over te geven en de haren accepteren :')