Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Re: Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:26

ja ik was als klein kind aan het fietsen gewoon op het fietspad, hond vond het leuk achter mij aan te rennen en hapte toen in mijn been, ik heb tot hij beet niet op hem gereageerd want ik had hem niet gezien. Beetje out of the blue dus, vandaar ook een tijdje bang geweest van honden, maar nu enkel nog voorzichtig. De meeste zijn gelukkig gewoon heel leuk.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:26

Jup 2x mijn eigen hond (de bordercollie mexhelse herder mix) 1x klein punctie wondje en 1 keer niet door de huid.
1x in spel gedrag te onstuimig en beet naast het speeltje (die was door de huid) en 1 keer schampte zijn hoektand mijn wang toen hij waaks begon te blaffen. en die was niet door de huid

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:27

2x. 1 maal toen ik klein was, ik zat te spelen bij mijn grootouders en die hond kwam aangewandeld (was van mijn tante die in de buurt zat) en heeft zonder enige aanleiding (lees ik zat te spelen en de hond kwam gewoon los gewandeld naast mijn tante) mij in mijn gezicht gebeten. Gelukkig mooi naaiwerk van de dokter waardoor er nu 20j later amper nog iets van te zien is. De hond was gewoon een eikel. Het ging over zo'n klein mormel zoals je kent van die ceaser reclame

Later met het wandelen naar de paarden, saluki windhond van vrienden die mij volgde en mij opeens in mijn kuit beet. Ik was goed geschrokken, vooral omdat de hond mij eigenlijk al enige tijd kende. Dat is gelukkig zonder naaien genezen, maar deed daarom niet minder pijn.

Ik heb er wel angst van nu, maar ik denk dat dat eerder met ervaring 1 overgebleven is. Ik vind het ontzettend mooie dieren, maar zal er niet snel spontaan op aflopen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:29

Yep, door een van onze schattige shiba's :+
Liepen over een smal pad en moesten zijn aardsvijand passeren. Ze haalden naar elkaar uit en blijkbaar (daar kwam ik dus later achter) had zijn tand mij in de zijkant van mijn kuit geraakt. Zat niet eens een gaatje in m'n broek.
De gevolgen (voor mij dan) waren toch wel minder.... Kwam er pas dagen later achter toen ik in bad ging en dacht ZO DAN dat doet zeer }:0 Was gaan ontsteken. Maar dan ga je niet naar de huisarts... Uiteindelijk is het een open wond geworden tot bijna op het bot... Heb bijna een jaar twee maal daags naar het ziekenhuis gemoeten voor wondverzorging en om te laten zwachtelen. Er stond uiteindelijk zelfs een huidtransplantatie gepland. Maar door een soort van zeewier wat ze uiteindelijk steeds in de wond deden is het toch uit zichzelf geheeld.
Moet zeggen dat ik sindsdien wel gelijk voor een antibiotica kuur naar de huisarts zou gaan wanneer het ooit nog eens zou gebeuren en de wond open is :P

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:30

Jup, spelenderwijs door mijn eigen hond 3 keer, buiten flink gat in mijn nagel of hand niets. En toevallig nog gisteren door de hond van een vriendin. Haar hond en mijn hond kregen ruzie om een tak en dat ging echt de verkeerde kant op dus toen we ze uit elkaar wilde halen wilde die hond mijn Hond weer pakken maar daar zat mijn hand tussen. Nu dikke vinger en antibiotica. ( honden waren beide schuldig )

Ik heb een Stafford (2stuks) en zij een Duitse herder, na het incident ons rondje gewoon afgemaakt en hebben ze nog lekker een half uur met elkaar lopen rennen.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:32

Jep ik ook 1 keer door mijn stafford kruising, hij heeft toen flinke vliegles gekregen en heeft tot nu nooit weer een poging tot gedaan... ik kan ook alles van hem afpakken, van speeltje tot etenswaren.

En een aantal keer door onze mechel... dat rotding moest mij altijd hebben... ik hoefde nog maar te hoesten en meneer hong in mn arm of wat hij te pakken kreeg...
De druppel was toe hij mij in mn gezicht greep... hij is toen verkocht aan een gepensioneerde politiehonden trainer en dat was de beste keus ooit geweest!!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:34

Als kind een keer door een Duitse herder. Zomaar uit het niets, ik speelde met een vriendinnetje, de hond kwam door de poort (baas kwam pas iets later), rende de hoek om, daar stond ik en hap tanden in mijn been. Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds een beetje bang voor herders.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:38

Wat heet bijten...
Ik heb als meid van 19 een herdershond langs de weg gevonden. Beest had een slipketting om maar geen halsband en ik heb het dier aan de slipketting vastgehouden tot ik een asiel te pakken had en die de hond op konden halen. Dier was verder vriendelijk maar megaslecht opgevoed en vond het een prachtig spel om zo lomp mogelijk in mijn polsen te bijten totdat ik een brul gaf. Loslaten weigerde ik want het was vlak bij een drukke weg.
Uiteindelijk is hij meegenomen door het asiel en ik had een jas die bij de pols volledig kapot was, bont en blauwe armen van het bijten en enkele gaatjes. Wel voldoende voor een vernieuwing van de tetanusprik. Dit was een jonge hollandse herder.

Van mijn eigen honden ook wel regelmatig hapjes, meestal velletjes of een keer tijdens het spel dat de tanden tegen mijn hand aanstoten. Dat tel ik niet zo mee eigenlijk.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:41

Ik kom op veel boeren erven en daar lopen regelmatig (waak)honden en dit heeft tot nu toe 2x problemen gegeven.
Beide keren door een chihuahua (2 adressen, dus verschillende exemplaren), dus veel schade heeft het niet opgeleverd ;) .

En wel eens ondersteboven gesprongen door een iets te groot enthousiast exemplaar (deense dog oid), maar mijn ervaring is hoe groter ze zijn hoe liever ze zijn, alleen niet altijd even subtiel.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:48

secricible schreef:
Wat heet bijten...

tja tijdens het spelen ook wel een net een tand erdoor, maar dat gebeurd dan echt omdat ze snel de bal of frisbee willen pakken en deze missen. Maar als je dan corrigeert zijn ze onmiddellijk kalm en beteuterd, waarentegen bv bij het oversprong gedrag volledig hyper zijn of bij agressief gedrag niet onmiddellijk "bereikbaar" zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:51

precies, daarom vond ik het moeilijk. Ik vond die herder dat mij beet ook geen echt bijten. Meer een volledig onopgevoed mormel dat waarschijnlijk thuis heel lomp mag stoeien met de baas. Dier was niet naar me toe gerend en had mij niet te pakken genomen als ik hem daar los had laten lopen iig.

Mijn eigen honden is inderdaad wat jij zegt. Een keertje misgrijpen met stoeien en het knuffeltje missen of een keertje tijdens het knuffelen besluiten dat het tijd is om gek te doen en net te lomp opspringen. Doet wel zeer, krijgen ze ook voor op hun kop. Maar ik noem dat niet echt bijten.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:52

Ik ben één keer net boven mijn oog gebeten door een Labrador tijdens het spelen. Het was meer een ongeluk dan opzettelijk bijten denk ik, maar had wel wat schade en een flinke bult.

Daarnaast ben ik één keer opzettelijk gebeten door een hond, maar dit was een Teckel. De hond hing ineens in mijn been en op een paar druppels bloed na was er geen schade.

Ik geloof dus niet echt in "hoog-risico-honden" waar bepaalde rassen onder zouden moeten vallen. Eerder in hoog-risico-baasjes denk ik.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:55

Ja 1x door een Jack Russel. Hij zat op me schoot en ik was rustig aan t aaien en toen beet hij me ineens. Geen idee hoe oud ik was jaar of 13/14
Maar heb verder geen angst over gehouden.

toen ik in een hondenpension werkte, nog nooit gebeten. ook niet als ik honden tijdens een gevecht uit elkaar moest halen. Gelukkig ook maar weinig gevechten mee gemaakt.
Laatst bijgewerkt door plutolover op 13-03-17 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:58

Ja.
Een keer door een Saarloos wolfshond, een Stafford, een Cocker, en een paar keer door kleine hondjes.
Werk in een hondenpension en trimsalon.

Ook een aantal incidenten gehad op het werk, met pitt bulls en staffords met andere honden en een collega die is gebeten door een pitt.
Hoewel deze rassen bij ons in het pension niet samen komen met andere honden, mits van dezelfde eigenaar, gebeurt er helaas heel soms wel eens wat waardoor we naar de dierenarts kunnen. Natuurlijk is het ook wel voorgevallen bij andere rassen, maar dat geeft over het algemeen minder schade.
Laatst bijgewerkt door gillian op 13-03-17 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:59

Ik ben in de tijd dat ik in een dierenpension werkte, vier maal gebeten. De eerste keer een duitse herder die in gevecht was met een andere hond en ik sprong ertussen. Hij beet in mijn been, dwars door mijn laars en spijkerbroek heen. De tweede keer een cocker spaniel die toen ik m aan wilde lijnen in mijn pink beet (en niet meer losliet), de derde was op straat toen ik voorbij fietste hing er een bouvier in mijn been. De vierde keer was de meest heftige, dat was een chowchow die tijdens het groomen in mijn gezicht beet, paar tanden boven mijn oog en een paar eronder. Wonder boven wonder heeft dat bijzonder weinig schade opgeleverd.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:00

Tijdens mijn werk bij een dierenpension 2x. 1x door een Golden Retriever toen ik haar uit een putje haalde. Dat putje zat net een stukje in zijn hok en hij pakte me in mijn pols. 2 gaatjes met nog steeds littekens ervan.
De andere keer door een Mechelse herder, ook in het pension, die was na het buiten spelen weer zijn hok in en ik draaide om en wilde de deur dicht doen, toen beet hij me net onder mijn bil in mijn bovenbeen. Was mooi blauw.

Dus eigenlijk niet door de HR honden. En ook niet door alle Turkse opvang honden die ik verzorgd heb.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:04

Door een Rotweiler en een jack russel tegelijk. Aanleiding geen... ik wandelde gewoon over de weg en ineens kwamen die honden onder een heg door stuiven en had ik ze in mijn been hangen.

Rotweiler was een paar weken later dood omdat ie onder de auto kwam. Was ik blij mee want ik durfde er niet meer langs. Heb er behoorlijke littekens aan over gehouden.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:06

Toen ik klein was, ben ik door de teckel van mijn oma gebeten. Weet ik niks meer van, mijn ouders vertelden dat hij me in mijn nek had gebeten.

Eén keer 'beet' een mechelaar mijn kant op toen ik met mijn vinger naar hem wees maar dat vond ik niet echt bijten hij hapte in de lucht mijn kant op.

Ik ben nooit geraakt (gelukkig) maar onze bull terriër viel ons op een gegeven moment ineens uit het niets aan. Daar heb ik wel een trauma aan overgehouden. Hij was verder vreselijk lief & braaf maar die aanvallen zag je echt totaal niet aankomen! Gedragsdeskundigen erbij gehad, cursussen gevolgd etc. We hebben hem uiteindelijk in moeten laten slapen. Bleek een tumor te zitten.

Door mijn andere honden (staffords) overigens nooit gebeten! In het begin probeerden ze natuurlijk wel tot hoever ze konden gaan maar ze krijgen een stevige opvoeding bij ons uitproberen is dan snel afgelopen.
Laatst bijgewerkt door MissYvette4u op 13-03-17 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:07

Oja nog een jack russel die in mijn broek hing toen ik de krant bracht. poedersuiker beest vloog toen.

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:07

Toen ik jonger was ben ik gebeten door een hond uit de buurt. Ik geloof dat ik een jaar of 6 was en de hond een kruising was. Ik was met mijn zus aan het buiten spelen en waren over fietsvlaggetje aan het heen springen. We zagen de hond aankomen, dus wij wachten keurig netjes af totdat de hond voorbij was. Nu bedacht de hond om mee te spelen, maar in plaats van de stok van de vlag te bijten beet hij in mijn knie. Hond is daarna wel op cursus gegaan en heb ik geen angst voor honden gekregen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:10

Ja, door de boerenfox van mijn oma. (verwend kreng kon het niet handelen dat ik hem een keer corrigeerde := )
Door onze Bulldogs, Mastiff en Staffords die we gehad hebben nooit. :')

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:10

Ja, tijdje terug door een van mijn eigen honden. Het is een Jack Russel met een flink rugzakje. Echt een hondje dat regelmatig een nieuw huisje zocht. Wij zijn de vierde eigenaar, hond is 3 jaar.
Ik was beetje met mijn man aan het donderen en hij vond het nodig om er tussen te springen en me flink in mijn been te bijten. Ik heb er een aardige blauwe plek aan over gehouden.
Een van mijn andere honden sprong ertussen. Maar hier zit duidelijk nog een stukje training/ africhting. }:0

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:19

Ja door een doberman als klein kind. Reden was ik speelde in t park meneer liet zn hond los en kwam op me af rennen en greep me bij Mn hoofd.

Gevolg aantal weken ziekenhuis meerdere operaties aan Mn hoofd en oog en nu nog de littekens.

Hond is afgemaakt omdat ik het derde bijtincident was van de desbetreffende hond zonder rede. Mn moeder kan het nog precies navertellen hoe de hond me meesleurde door het park. Als ik de foto's zie van die periode ben ik blij dat ik niks meer ervan weet

Ondanks dat ben ik een mega hondenliefhebber :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:25

Ja, vorig jaar door de Duitse herder van een kennis. Ik moest even bij haar thuis zijn, ze heeft meerdere honden waaronder nog herders en husky's. Ik ben gek op honden dus wou even hoi zeggen en over zijn kop aaien, zonder enige waarschuwing hapte hij in mijn hand. Bleek dat het al een oudere hond was die kuren begon te krijgen.

Mijn moeder is laatst door een Turkse herder gebeten, ook zonder aanleiding. Dier deed niks volgens de eigenaar, maar heeft wel flink doorgebeten in mijn moeder's hand. Gapende wonde en genaaid moeten worden.

Op stal hebben wij ook een Mechelse herder, het is dat het dier ons kent en ons niks doet, maar bij vreemden die het erf opkomen is het ook niet de eerste keer dat ze zonder waarschuwing heeft gebeten.

Ondanks dat ben ik een ontzettende hondenliefhebben, heb er zelf ook drie, maar ik pas wel op met alle herdersrassen.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:27

Ja vaak genoeg :')
Vreemde honden:
1 keer door een golden retriever in mijn mouw (gevraagd aan eigenaar of ik mocht aaien).
1 keer een duitse herder (had ik ervoor al eens geaaid, ook gevraagd aan eigenaar) sprong naar mijn gezicht/keel, enkel gaatje in mijn jas aan over gehouden, deze hond heeft daarna nog een buur van mij gebeten in de hand (met veel bloed tot gevolg en hechtingen).
1 keer een rottweiler die hapte naar mijn hand maar op tijd weggetrokken (ook aan eigenaar gevraagd of ik mocht aaien).
2 Duitse herder pups (2 aparte voorvallen) die speels met de mond mijn handen en polsen vastgrepen (deed niet echt pijn en het was maar voor te spelen maar de eigenaar deed er niet veel tegen)
Met al deze voorvallen is er niets gedaan. Mijn buur heeft wel de dokterskosten terug betaald gekregen.

Eigen honden:
De rottweiler van mijn moeder heeft mij 4 keer gebeten (elke beet was een ander voorval met telkens een paar weken tussen, de hond was toen nog geen 2 jaar oud). Beestje hadden we van pup af aan, van een broodfokker gekocht, ik was op dat moment 11 jaar, had dus geen kennis over honden. De pup kwam in huis met schurft waardoor ik in het begin dus zo goed als geen contact met de pup mocht hebben. De hond bleek ook al van jongs af aan agressie te vertonen. Toen hij hier nog maar een week was (9 weken oud) begon hij zijn eten al vrij agressief te verdedigen. Nog voor hij een jaar was had hij al in mijn hand gebeten, niets kapot enkel de nagel van mijn duim was beschadigd en is toen ook uitgevallen, niet vertelt aan mijn moeder.
Fast forward naar een jaar later. Moeder ging naar de winkel dus ik bleef alleen thuis met de hond, ik wou een spelletje spelen met de hond. Hij liet zijn tanden zien en ipv weg te gaan wou ik hem sussen. Een slip in mijn ooglid aan overgehouden (een mm dieper en ik had geen oog meer) vertelt aan mijn moeder dat ik hem had doen verschieten dat het mijn fout was.
2 de keer zelfde scenario moeder naar de winkel ik alleen met hond. Toen ging mijn lip aan flarden, letterlijk, heel stuk van mijn lip hing los, ik heb toen nog gewacht, tv-kijkend, met een handdoek tegen mijn lip gedrukt tot moeder thuis kwam. Moeder kwam thuis, ik draaide mij om, liet handdoek zakken en moeder kreeg zowat een hartverzakking. :') Met spoed naar kliniek om te laten hechten, dat deed meer pijn dan de beet zelf. En wederom zei ik dat het mijn fout was, dat ik hem had doen verschieten.
De laatste keer dat hij mij heeft gebeten was op mijn kamer, ik had hem mee naar boven genomen en toen ging de andere lip eraan, gelukkig enkel een slip en geen diepe wonden. Ondanks dat alles zag ik dat beest graag. Moeder heeft hem zogezegd toen weg gedaan naar een fabriek om waakhond te zijn, jaren later ben ik te weten gekomen dat hij toen ingeslapen is. Nu denken jullie natuurlijk wat voor moeder is dat, maar om eerlijk te zijn als zij erbij was toonde de hond geen agressie naar mij toe.

Mijn eigen labrador pitste mij tijdens het spelen met zijn voorste tanden, enkel kleine blauwe plekjes aan overgehouden.