Ja, hoor heel vaak gedacht.. Mijn vorige hond werd 16 (had ik nooit verwacht, redelijk grote hond) dus ergens bij 10, 11 denk je, tja, wat als.....
Voor mij was toen al duidelijk dat ik echt weer nieuwe hond zou willen (altijd honden gehad), maar ook dat ik dit malle exemplaar niet kwijt wou, maar ja, ze worden nou eenmaal niet zo oud als wij worden.
En ja, laatste denk 1 1/2 was hij echt oud (moest hem 's nachts ook uitlaten (nierfalen)), maar hij kon nog zijn rondje bos, had nog zijn gekke 5 minuten (waar hij er dan weer 15 van wou maken, want hij was nog steeds zo gek als een deur, maar dan had hij mij om hem beetje in toom te houden) en thuis sliep hij uiteraard steeds meer. Hij was uiteindelijk doof, maar handgebaren hadden we er vroeger al in zitten voor hier, maar hij werd ook slechtziend, redde zich nog steeds prima, liep alleen wel eens achter de verkeerde mensen aan (dat was dan wel weer hilarisch).
Kan zeggen dat mijn 16 jarige stofsok de week voor zijn overlijden net als anders nog elke dag lekker zijn hele rondje bos heeft gedaan inclusief sprintje, moest hem alleen wel de laatste 3 jaar auto in en uit tillen, maar graag gedaan.
Uiteindelijk... is het dan over, helaas het einde van een prachtige vriendschap.
Voor mij was het extra lastig, ik wou wel weer hond, maar wou de oppas dat ook (anders had ik geen hond meer kunnen nemen), gelukkig zei de oppas bij het inslapen van mijn vorige dat ze ook wel weer nieuwe oppas hond wou.. Zo kwam mijn huidige die we samen hebben uitgezocht.
Wat als deze.. (nog maar 1 1/2 jaar oud) ja, ook dan.. komt er weer nieuw hondje.
Hier was hij dus al 13 (foto's uit 2013) dagje uit in de L en D duinen (fotoshoot met paarden, maar hond mocht ook even op de foto

Toen hij 11 was had hij stuk of 5 goedaardige tumoren, die zijn toen verwijderd (was net een dambord), maar dat was ook een keuze, want ook goedaardigen tumoren groeien en zijn dan uiteindelijk niet meer zo eenvoudig weg te halen en ja, ook toen wist ik niet dat hij wel 16 zou worden!
Dus achteraf top keuze geweest om ze toen te verwijderen.