Rottweiler vervoeren in sedan auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 20:53

Xxdiandraxx ik heb gekeken, niet geschikt voor Volvo, helaas! Ik bezit een Volvo :=

Wat bedoel je precies a3a1? Heb je een voorbeeld? Het klinkt erg warrig haha. Je bedoeld een zak om de bekleding te beschermen? Is inderdaad een idee, maar ik heb ook nog wel oude dekens :)

Oo sjolvir dan begreep ik je verkeerd! Volgens mij snap ik je, heb die ooit wel eens gezien volgens mij. Dat is niet die hier boven in de links staan?

Yvje de hond past zeker wel in de auto haha. Maar moet 15-20 min rijden en wil hem niet los op de achterbank hebben. Vind ik erg gevaarlijk.

Kaus bench past helaas niet.. Dat kiept zo om op de bank. Vooral zon grote hond. Een mini bench voor een kleine hond zou inderdaad kunnen.

Lizy29 klinkt inderdaad echt Flut. Heb de reacties net ook gelezen.

Blackkelpie zal het filmpje kijken. Denk niet dat een rek past in mijn auto. Heb nergens bevestig punten en het is een oldtimer. Daar ga ik liever geen gaten in boren. Wat voor tuigjes vind je eng? Staan hier nu zo veel :+

Sjolvir ik zal even kijke

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:55

Ik heb dan twee kleinere hondjes, maar die zitten samen in een grote bench die op de achterbank staat, klem tegen de voorstoelen. Als je voor jou hond een goede stevige bench vind is dat misschien een optie.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 20:59

viola schreef:
Ik heb dan twee kleinere hondjes, maar die zitten samen in een grote bench die op de achterbank staat, klem tegen de voorstoelen. Als je voor jou hond een goede stevige bench vind is dat misschien een optie.

Ik heb thuis een grote bench. Volgens mij de grootste die je in de winkel kan krijgen. Maar ik kan je verzekeren dat ie niet past :P en als mijn vriend of vader met mijn auto weg moet, moet de stoel het verst naar achter. Dat kan dan ook niet meer ben ik bang.. Kan het altijd proberen maar denk dat t niks word. Krijg hem sowieso niet door de deur :+ moet ik hem openvouwen in de auto haha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:02

Kabayo schreef:
viola schreef:

Ik heb thuis een grote bench. Volgens mij de grootste die je in de winkel kan krijgen. Maar ik kan je verzekeren dat ie niet past :P en als mijn vriend of vader met mijn auto weg moet, moet de stoel het verst naar achter. Dat kan dan ook niet meer ben ik bang.. Kan het altijd proberen maar denk dat t niks word. Krijg hem sowieso niet door de deur :+ moet ik hem openvouwen in de auto haha

Ik had een bestel, dus daar paste bench voor mijn vorige hond wel in, heb nu kleiner hondje, kleinere bench en die past net!!! (20 kilo hond en bench is wat krap) tussen de voor en achterstoelen van mijn Rexton... dus noop.. bij gewone sedan ga je daar inderdaad geen bench tussen gepropt krijgen voor een beetje rotweiler :D :D :D 8-)

deksel

Re: Rottweiler vervoeren in sedan auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:04

Als pup zou ik hem / haar in een bench doen, dan lijkt me aan een tuigje + zo'n gordel echt niets. Voor de rest geen ervaring met hondengordels, wij hebben altijd de hond in de achterbak (golden doodle, maar wij hebben een best grote achterbak).

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 21:06

Sjolvir hahaha nee dan word het niks

Ik heb je link bekeken van het rekje. Maar zo te zien moet je boren door het dak? Oej mijn hart haha. Die auto is wel en beetje dicht bij mijn hart :+ of kijk ik er anders tegenaan?

Deksel, waar moet ik die bench kwijt?

Ter illustratie, mijn auto uit 1987 :o
Afbeelding

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:07

Die van ons heeft een goed passend tuig. En zit dan aan het ruggedeelte van dat tuig vast.
Heb een lus (in mijn geval een slofteugellus met karabijnhaak) om de middelste gordel. En dan die karabijnhaak aan een ring op zijn rug aan het tuig

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 21:10

Avelienvd schreef:
Die van ons heeft een goed passend tuig. En zit dan aan het ruggedeelte van dat tuig vast.
Heb een lus (in mijn geval een slofteugellus met karabijnhaak) om de middelste gordel. En dan die karabijnhaak aan een ring op zijn rug aan het tuig

Dat klinkt ook zeer handig. Ik heb nog wel een slofteugellus waar ik niks mee doe.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:14

ik heb een skoda fabia en een rottweiler, ook geen grote auto. meneer zit dus altijd op de achterbank.
Wij hebben ook zo'n auto tuigje gehad maar hij klikte het zelf los met zijn poten en zat er steeds mee in de knoop want hij kan niet zo goed stillzitten.
Wij gaan nu kijken voor een rek zodat meneer in de kofferbak kan, nu zit hij los.

Je hebt speciale honden benches maar daar heb je idd een grote achterbak voor nodig, die hebben wij ook niet

er zijn in Nederland geen regels voor het vervoeren van honden, ze mogen dus gewoon los in de auto al is het natuurlijk een stuk veiliger als hij gewoon vast zit, achter een rek of in een bench

zou alleen wel als je hem op de achterbank laat hoezen voor je stoelen kopen, vooral zomers kwijlen ze heel erg, onze stoelen en achterbank ziet er niet meer uit. (wel altijd een kleed erover gehad maar ging er dwars doorheen of het kleed verschoof weer, je hebt speciale hoezen voor honden maar ben van mening dat dat bij grote honden, aldus de rottweiler niet echt werkt :P
Laatst bijgewerkt door Keell94 op 01-03-17 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:16

die van mij heeft een hondentuig met daaraan een riem die in de gordel geklikt zit. sowieso ALTIJD zorgen dat hij ergens aan vast zit. ook al zou je hem achter een hondenrek zetten of in de kofferbak. advies van een gedragstherapeut. die vertelde dat je de hond altijd een riem om moet doen en ergens aan vast moet maken. bij een ongeluk kan die er anders vandoor gaan. een hond die in een verongelukte auto zit, blijft echt niet netjes zitten maar zal er meestal in paniek vandoor gaan. ook handig en een stuk veiliger voor evt. hulpverleners als er een riem aan de hond zit.

een bench is het veiligste en daarna een riem. een hond van een kg of 30 wordt bij een aanrijding van 40/50 km per uur een projectiel van 600kg!! als je dat in je nek krijgt dan overleef je dat echt niet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 21:18

Keell94 schreef:
ik heb een skoda fabia en een rottweiler, ook geen grote auto. meneer zit dus altijd op de achterbank.
Wij hebben ook zo'n auto tuigje gehad maar hij klikte het zelf los met zijn poten en zat er steeds mee in de knoop want hij kan niet zo goed stillzitten.
Wij gaan nu kijken voor een rek zodat meneer in de kofferbak kan, nu zit hij los.

Je hebt speciale honden benches maar daar heb je idd een grote achterbak voor nodig, die hebben wij ook niet

er zijn in Nederland geen regels voor het vervoeren van honden, ze mogen dus gewoon los in de auto al is het natuurlijk een stuk veiliger als hij gewoon vast zit, achter een rek of in een bench

Oh ik dacht dat her verplicht was foutje. Neemt niet weg dat ik haar liever vast heb.

Ik heb idd geen grote achterbak.. Vrij weinig ruimte haha.

Hmm dat zelf losklikken klinkt ook erg logisch. Met die grote poten.
Edit, ook na joun edit haha, het is een goede tip! Oude kwijlers haha. Ik zal even sneupen voor een goede beschermhoes. Welke heb jij?

Pff wat is dit lastig

Tieme klinkt zeer logisch inderdaad! Alleen in de kofferbak. Waar bevestig je je hond dan aan? Ik was ook van plan om haar vast te zetten.
Na je edit. Dat klinkt zwaar :wow: bench ben ik wel over uit, dat past gewoon weg niet.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:31

Kabayo schreef:
Keell94 schreef:

Oh ik dacht dat her verplicht was foutje. Neemt niet weg dat ik haar liever vast heb.

Ik heb idd geen grote achterbak.. Vrij weinig ruimte haha.

Hmm dat zelf losklikken klinkt ook erg logisch. Met die grote poten.

Pff wat is dit lastig

Tieme klinkt zeer logisch inderdaad! Alleen in de kofferbak. Waar bevestig je je hond dan aan? Ik was ook van plan om haar vast te zetten.
Na je edit. Dat klinkt zwaar :wow: bench ben ik wel over uit, dat past gewoon weg niet.

wij gaan denk ik ook maar voor een rek maar gaten boren in het plafond zie ik niet zo zitten, als ik de auto ooit wil verkopen aan iemand zonder hond zit die met gaten (mijn auto heeft pas 85.000 km gereden dus kan nog wel een hele tijd mee)
zo'n honden gordel werkt voor een kleine hond prima maar voor mijn rottie werkt het dus echt niet :P

je kan hem natuurlijk ook altijd gewoon aan zijn riem vastzetten, wij deden dat ook wel eens. riem bevestigde ik aan 1 van de hoofdsteunen achter en dan weer aan hem vast, hebben alleen nu een riem en lijn in 1 (slippend) dus als we nu een noodstop zouden maken hangt hij zichzelf op vandaar de keus voor nu maar even los in de auto, als we echter lange stukken gaan rijden krijgt hij zijn tuig om (sterk leder)

Hier het tuig wat de onze om heeft (geen goedkoop tuig, maar kwaliteit is super)
Afbeelding

Hier mijn auto voor het idee, ook geen grote achterbak dus :P
Afbeelding

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:32

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:34

Achterbank plat en bench?
Ik krijg kriebels van honden vast met een speciale autogordel.

Ik heb een WT Metall aanhanger voor mijn honden en een autobench voor noodgevallen.

Dus verder geen ervaring met wat je nog zou kunnen.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:36

prii_boy schreef:

deze hebben wij ook gehad :P alleen niet echt rottweiler proof XD die zij stukken waren al binnen 2 dagen stuk :P tenzij je hond heel goed stil kan liggen werkt dit idd bij kleine hondjes maar bij de grotere blijft het niet lang heel :P de onze had alle koortjes (behalve die van de achterste steunen) binnen een week stuk :P

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 21:37

Ik zou dan geen gaten boren. Mijn auto heeft nét 1 ton op de teller. Dus misschien is het ooit wel een heel duur zeldzaam exemplaar haha. Je ziet ze al weinig.

Wat een ontzettend gaaf tuig <3 waar heb je die weg? Ik wil hem ook :D

Wel een goede nood tip. Maar heb hem liever in een tuig of dergelijks.

Jij hebt ook een klein autootje zo te zien.

Alarmwlkp. Mijn achterbank kan niet plat. Plus dat er een subwoofer staat := iets met oude boxen :') ik heb een trekhaak maar ik vind die aanhangers voor honden best wel zielig :o maar dat zal wel persoonlijk zijn denk ik.

Priiboy ik zal even kijken. Heb alleen niet zulke goeie ervaringen met aliexpress. En aan die reactie te zien van keell94 lijkt het mij niet rottweiler proof haha. Edit. Het ziet er wel handig uit. Maar lijkt mij voor grote honden inderdaad niet echt proof haha
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 01-03-17 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:38

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 21:41

minikatje schreef:
Voor mijn oppashond had ik deze:
http://natteneuzen.nl/dier-veilig/auto- ... p-line-nl/
Hoes over mijn achterbank en madam lag prinsheerlijk te ronken na het wandelen.

Is dat van elastiek? Dan kan die toch alsnog op de voorstoelen komen? Elastiek word op een gegeven moment lam.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:42

Nee, nylonband.
Ik had hem aan de haken van mijn achterbank vastgemaakt zodat ze niet van de bank af kunnen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:43

Ik had een grote stoffenbench van craenebroek op de achterbank Die prop je er gewoon wat tussen.Voordeel is dat hij goed klem staat.Je kan die ook tot heel plat pakje opvouwen als je hem niet nodig hebt. Je moet alleen geen heel slim hondje er in doen, 1 van mijn kleintjes kwam er achter hoe je de rits op kan doen :-).En als je een grote sloper hebt komt hij gewoon door het gaas heen.Maar bij mij leeft hij nog steeds.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:45

Zoek op aliexpress eens op hondendeken auto, blijft je achterbank ook nog eens schoon!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 21:49

Beatje. Ik zal daar eens voor gaan zoeken! Klinkt alleen erg sloopbaar voor een pup :+ plus dat ik haar wel wil laten leren gewoon op de achterbank te zitten.

Minikatje. Werkt dat wat? Ook voor een hond van 50 kilo?

Champieme reactie van mij ergens hier boven, maar heb niet hele goeie ervaringen met aliexpress :=

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:56

Ik had er een forse mechelse herder mee vast zitten en een hutehund.
Je begint met een pup, die zal geen 50 kilo wegen. Vanaf daar is het een kwestie van opvoeden.
Je zou hem ook zelf kunnen maken met spanband om uit te proberen :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 21:58

minikatje schreef:
Ik had er een forse mechelse herder mee vast zitten en een hutehund.
Je begint met een pup, die zal geen 50 kilo wegen. Vanaf daar is het een kwestie van opvoeden.
Je zou hem ook zelf kunnen maken met spanband om uit te proberen :)

Dat is waar! Fijn om ook een ervaring erbij te lezen. Vind die met een spanband wel een goeie. Toch iets sterker.
Dat opvoeden komt wel goed. Ik zit meer mee met een eventueel ongeluk

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:24

Heel eerlijk, zorg dat je er geen krijgt.
Van de ongelukken waarbij er huisdieren in de auto zaten, liep het voor deze dieren slecht af. (waar ik iig bij stond)
Als je echt wilt beveiligen dan zou ik gaan voor brede banden op het harnas, met padding. Als het kan de deuren van de auto aanpassen zodat ze een stootkussen krijgen ten tijde van de crash. Maar dat laatste is wel een extreme aanpassing :)