Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Palmera schreef:Gisteravond en vanacht is het bij mijn vriend thuis goed gegaan. Trollie lijkt nog wel wat angstig voor Boem.
Ze slapen daar normaliter samen in een hok, maar ik had ook een bedje gemaakt op een oude bank in een kamer waar twee kleine hondjes slapen. Met de deur naar buiten op een kier.
Vanacht rond 1 uur lagen ze tóch samen in het hok. En vanmorgen rond 7 uur lag Trol op die bank.
rockey schreef:wij hebben afgelopen weken ook gesproken en iemand in huis gehad met onze honden en die vertelde ons ook om er niet 1 weg te sturen of bijv aan te kijken.
neutraal blijven. omdat ik nu meer met de jongste aan het ''trainen'' ben, dat kan bijv al 10 minuten wandelen zijn, zonder aan de riem te trekken, aandacht te vragen etc, heeft hij echt meer gezag voor je en ook voor mijn moeder.
soms zie ik hem nu nog wel eens naar de oudere kijken en ik hoef nu maar een keer te roepen en ze lopen weer door of gaan uit elkaar. voorheen zou ik dan juist zelf zenuwachtig worden en de jongste bij zijn riem pakken en weg sturen. dit doe ik dus niet meer.
superpony schreef:Ooit maakte iemand de fout om een hond te straffen die mij wilde aanvallen. Was een waakhond en pakte me in mn mouw. Die kreeg behoorlijk op zn flikker. Daarna was ik in zijn ogen de boosdoener.
superpony schreef:Iedereen kon gewoon het erf op elke dag, ik ook.
En ik maak de vergelijking, met wat ik probeer duidelijk te maken. Een hond weet wel degelijk de link te leggen.