dierenfan schreef:Daarom ook nooit zomaar wat in je hond stoppen. Bravecto zie je zo dat veel langer werkt dan 3 maanden dus waarom herhalen omdat het op de verpakking staat? Dat is net zoiets als 4x per jaar ontwormen omdat dat kennelijk hoort.....
Mijn epileptische hond heeft vorig jaar gewoon bravecto gehad zonder 1 nadelig effect. Daar voor pipetten gehad en steeds huidproblemen daar waar het spul gegeven was werd het helemaal kaal. Een band verdroeg hij niet.
Gemakzucht is het hier absoluut niet!!! Wel enigste goed werkende en voor onze honden veiligste optie. Wij geven bravecto ook alleen. In de maand er voor en er na komt er geen ander iets in het lijf qua entingen ontworming enz.7
Juist die idiote combinaties die men WEL uit gemakzucht doet geeft zoveel problemen. Niet puur de bravecto maar en jaarlijkse enting met L4 enting en eventueel kennelhoest en/of rabies entingen. Gelijk maar ontwormen en behandeling tegen teken en vlooien. Liefst op 1 dag of anders misschien 3 dagen er tussen laten.
Hond wordt ziek of gaat zelfs dood? Dat is vast puur en alleen bravecto want dat middel is vrij nieuw..... ondanks dat L4 enting van bepaalde fabrikanten ook echt geen schatje is.....
Door onze gemakzucht zitten wij zeker 2x per jaar bij de dierenarts want dat kost niet zoveel tijd en geld als alles in 1x laten doen. Wij spreiden dus alles qua entingen en laten zo min mogelijk zetten. Onteormen nooit preventief en tegen teken pas als we er veel vinden en dus zo min mogelijk. Vlooien specifiek nooit behandeld nooit nodig gehad maar gaat wel tegelijk met teken behandeling want zit in 1
Heb je de aflevering van Radar gezien over Bravecto? Epilepsie kan door dat spul komen.. Als ik jou was zou ik per direct met dat spul stoppen. Maar goed, dat ben ik