Natural answer vlooienpoeder alternatief voor Bravecto en co

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:55

dierenfan schreef:
Daarom ook nooit zomaar wat in je hond stoppen. Bravecto zie je zo dat veel langer werkt dan 3 maanden dus waarom herhalen omdat het op de verpakking staat? Dat is net zoiets als 4x per jaar ontwormen omdat dat kennelijk hoort.....

Mijn epileptische hond heeft vorig jaar gewoon bravecto gehad zonder 1 nadelig effect. Daar voor pipetten gehad en steeds huidproblemen daar waar het spul gegeven was werd het helemaal kaal. Een band verdroeg hij niet.

Gemakzucht is het hier absoluut niet!!! Wel enigste goed werkende en voor onze honden veiligste optie. Wij geven bravecto ook alleen. In de maand er voor en er na komt er geen ander iets in het lijf qua entingen ontworming enz.7

Juist die idiote combinaties die men WEL uit gemakzucht doet geeft zoveel problemen. Niet puur de bravecto maar en jaarlijkse enting met L4 enting en eventueel kennelhoest en/of rabies entingen. Gelijk maar ontwormen en behandeling tegen teken en vlooien. Liefst op 1 dag of anders misschien 3 dagen er tussen laten.

Hond wordt ziek of gaat zelfs dood? Dat is vast puur en alleen bravecto want dat middel is vrij nieuw..... ondanks dat L4 enting van bepaalde fabrikanten ook echt geen schatje is.....

Door onze gemakzucht zitten wij zeker 2x per jaar bij de dierenarts want dat kost niet zoveel tijd en geld als alles in 1x laten doen. Wij spreiden dus alles qua entingen en laten zo min mogelijk zetten. Onteormen nooit preventief en tegen teken pas als we er veel vinden en dus zo min mogelijk. Vlooien specifiek nooit behandeld nooit nodig gehad maar gaat wel tegelijk met teken behandeling want zit in 1

Heb je de aflevering van Radar gezien over Bravecto? Epilepsie kan door dat spul komen.. Als ik jou was zou ik per direct met dat spul stoppen. Maar goed, dat ben ik :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 02:24

Mijn hond had al jaren epilepsie is maart 2016 behandeld met bravecto. Heeft 3 weken geleden voor eerst sinds die tijd pas weer aanvallen gehad. Bravecto kon hij dus goed verdragen. Helaas zijn de aanvallen 3 weken geleden hem wel fataal geworden.

Hier overigens 2 showlijn husky's en 2 langhaar herders en 2 korthaar kruisingen met dubbele dikke vacht te vergelijken met husky vacht..

Radar was ook niet overal duidelijk in. Ja chemische middelen kunnen veel opwekken maar dan moet het al aanwezig zijn. Teken kunnen ook veel kapot maken..

Daarnaast mijn dierenarts verkoopt het nu paar jaar. Ze vraagt iedere klant eventueel mogelijk probleem na inname te melden. 0 klanten hebben dat nu gedaan. Nee 1 klant die vond de hond 2 dagen wat rustiger maar verder niets.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:06

Wij hebben 11 honden, op twee na (zij zijn te klein) krijgen ze allemaal 1 keer per jaar bravecto, nog nooit wat aan de hand geweest, behalve dat het het enige middel is wat bij mijn honden echt werkt.

theadora99

Re: Natural answer vlooienpoeder alternatief voor Bravecto en co

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:08

Hier bij verschillende dierenartsen en dierspeciaalzaken verkopen ze het niet meer door oa overleden honden.. De mijne krijgt t ook niet. Absoluut niet

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:18

Ik heb de zelfde soort honden als dierenfan,maar hier gaat er dus echt geen bravecto in.Lees maar eens goed op de facebook site over bravecto.
Honden die sterven ,honden die epilepsie krijgen en allemaal toevalligheden na het geven van bravecto.

Ik heb (heel hard afkloppen) ondanks ook nog 6 langhaar katten geen last van vlooien.Maar ik kam en was af en toe wel en de honden zwemmen iedere dag ik denk dat dat ook scheelt ende katten komen niet buiten huis.

Maar ik denk dat iedereen het risico voor zichzelf moet afwegen.Ze krijgen hier ook geen L4.We zouden aan de dogtrail van zeewolde mee doen maar daar verplichten ze als organisatie ineens de L4.Komt er op neer dat je als mens blijkbaar wel Weil mag krijgen maar de hond niet :-)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:21

beatje schreef:
Ik heb (heel hard afkloppen) ondanks ook nog 6 langhaar katten geen last van vlooien.Maar ik kam en was af en toe wel en de honden zwemmen iedere dag ik denk dat dat ook scheelt ende katten komen niet buiten huis.

Mijn kat krijgt program enting tegen vlooien. Mocht je toch ooit tegen het probleem aanlopen kun je dat overwegen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:30

Program is super.
Je moet er alleen wel om denken dat program alleen de vlooien steriel maakt.
Ze kunnen hierdoor niet meer voortplanten.

Als ik katten zou nemen, zou ik daar ook voor gaan.
En zodra ik een vlo tref, direct een goede ontvlooing kiezen.

Ik raad iedereen program aan. Ook buiten katten.
De reden waarom?
Vlooien leggen rustig 20-40 eitjes per dag.
Daarna veranderen ze in pop, en kunnen als pop tot wel anderhalf (soms wel twee jaar!) als pop blijven wachten voor een warmtebron (ken je het verhaal van de zomer vakantie? Lekker op vakantie weg gaan en thuis komen met vlooienplaag? Nou, daar heb je het antwoord)

Vlooien kunnen inderdaad resistent worden tegen middelen wanneer dezen veel gebruikt worden.
De reden is, is dat vlooien het binnen krijgen, net eitjes leggen en daardoor de vlo erna iets bestendiger wordt tegen dat middel (fipronil is bijvoorbeeld er één van).
Hoe vaker dit gebeurd, hoe erger dit wordt.

Dit is ook de reden waarom Frontline en Advantix (en effipro enz enz op basis van Firponil) bij sommigen wel werken en sommigen niet.

Juist het steriel maken voor die kleine k*oten beestjes, zorgt er alleen al voor dat ze niet die 20-40 eitjes op een dag kunnen leggen.

Of er ook injecties zijn voor honden, durf ik niet te zeggen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:36

Mijn honden krijgen Comfortis van de dierenarts en dat gaat heel goed, nog geen problemen mee gehad.
Advantix en Frontline etc gaat een van mijn honden zijn nek bloedend krabben, dus dat werkt voor mij niet.
Ik had ook het natuurlijke vlooienmiddel geprobeerd, van de website van TS, maar heb ik helemaal geen effect op gezien.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 11:46

Veriye schreef:
Mijn honden krijgen Comfortis van de dierenarts en dat gaat heel goed, nog geen problemen mee gehad.
Advantix en Frontline etc gaat een van mijn honden zijn nek bloedend krabben, dus dat werkt voor mij niet.
Ik had ook het natuurlijke vlooienmiddel geprobeerd, van de website van TS, maar heb ik helemaal geen effect op gezien.

Dat is niet zo mooi... ik wil het wel bestellen en proberen op hoop van zegen. Heb je wel geld teruggestort gekregen?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:04

Ik heb toen inderdaad de bestelling retour mogen sturen en mijn geld terug gekregen.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:07

Als ik nog wat mag aanraden :o

Home Shield! Op natuurlijke basis uit fossiele plankton.

Dit werkt voornamelijk voor de omgeving waar vlooien zich schuil houden, dekens in de mand of in de naden van de bank. Ik gebruik het ook wel op de dieren zelf. Bij onze hond een pufje in de liezen (daar waar vlooien graag gaan zitten) of bij de kippen een pufje onder de veren.
Ik had het aangeschaft voor de rode bloedluizen bij de kippen, en het werkt als een tierelier! Ook voor vlooien en mijten e.d.

Een flesje van 250 ml kost ergens tussen de 15 a 20 euro dacht ik, maar het is zeer zuinig in gebruik. Volgens mij heb ik dit flesje al iets van 3 jaar en ik heb er al aardig op los getuft :D . Het flesje zit nog voor meer dan de helft vol!

Citaat van fles:
Homeshield werkt uitsluiten op fysieke wijze in op de insectenhuid. Het absorbeert de buitenste, beschermende waslaag waardoor de insecten uitdrogen. Het is niet oplosbaar in water, blijft droog en is onbeperkt houdbaar en is niet giftig.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 12:16

zwanepol schreef:

Dit werkt voornamelijk voor de omgeving waar vlooien zich schuil houden, dekens in de mand of in de naden van de bank. Ik gebruik het ook wel op de dieren zelf. Bij onze hond een pufje in de liezen (daar waar vlooien graag gaan zitten) of bij de kippen een pufje onder de veren.
Ik had het aangeschaft voor de rode bloedluizen bij de kippen, en het werkt als een tierelier! Ook voor vlooien en mijten e.d.

Een flesje van 250 ml kost ergens tussen de 15 a 20 euro dacht ik, maar het is zeer zuinig in gebruik. Volgens mij heb ik dit flesje al iets van 3 jaar en ik heb er al aardig op los getuft :D . Het flesje zit nog voor meer dan de helft vol!

Citaat van fles:
Homeshield werkt uitsluiten op fysieke wijze in op de insectenhuid. Het absorbeert de buitenste, beschermende waslaag waardoor de insecten uitdrogen. Het is niet oplosbaar in water, blijft droog en is onbeperkt houdbaar en is niet giftig.

Zelfde werking als dat van natuurlijkvlooienmiddel. Ik ben benieuwd en ga het vandaag bestellen.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:34

Je kunt ook kijken of er misschien een verkooppunt bij jou in de buurt is?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 12:51

zwanepol schreef:
Je kunt ook kijken of er misschien een verkooppunt bij jou in de buurt is?

Bedankt voor de tip!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:05

Birdcenter Graka Staverseweg 2 3245 NE Sommelsdijk 0187-605528
van der Linden Weststraat 21 4484 AA Kortgene 06-30047968
Sluisse Vogelhandel St Annastraat 29 Sluis

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:09

Al dat natuurlijke spul is absoluut niet vergelijkbaar met goede tekenmiddelen zoals bv. Advantix.

Lees iets over stronghold. Dat mogen honden niet hebben met het MDR1 gen. Maar is ook maar beperkt werkzaam tegen teken en in de eerste instantie tegen vlooien net als Frontline wat wel degelijk werkt maar vaak verkeerd gebruikt word. Het voorkomt vlooien, heb je vlooien werkt dat niet en als je de omgeving niet mee behandeld al helemaal niet.

Bravecto heel ver van weg blijven. De kans op problemen of schade in de toekomst van ernstige aard zijn zo groot... ook niet raar bij die werkzame stof en hoe deze werkt. Tegen vlooien helpt het in elk geval goed.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:18

Ik zou voordat je er Bravecto in gooit toch deze groep eens door lezen https://www.facebook.com/groups/isbrave ... g/?fref=nf
Ik heb het zelf nooit gebruikt .Ik werd toen gewaarschuwd door mijn dierenarts die het overigens wel verkoopt ,dat er nog heel weinig testen op waren gedaan.
Het is niet alleen bravecto maar ook aanverwante producten,je geeft je honden in feite bestrijdingsmiddel.
Ik kan me voorstellen dat je bij een plaag naar heftige middelen grijpt maar dit soort dingen laat ik graag aan mij voor bij gaan,ik was ze dan wel een keer meer met vlooien shampoo en behandel de omgeving dan wel vaker.We leven in een vlo onvriendelijk huis dat scheelt denk ik ook.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 18:47

Ik heb zojuist de bestelling gedaan op www.natuurlijkvlooienmiddel.nl en kreeg meteen een mailtje dat de bestelling verzonden is. Daarnaast een begeleidende mail dat als ik de hond niet binnen een maand vlovrij krijg en tekort kom dan sturen ze kosteloos een tweede verpakking op. Wat een service! Ik ben heel erg benieuwd en zal jullie op de hoogte houden. Ook het huis en de andere twee honden zullen vlovrij gemaakt worden voor de zekerheid. Ze staan dus duidelijk heel erg achter hun product en ik hoop jullie snel goed nieuws te laten lezen. Ik heb vandaag nog twee vlooien van hem afgehaald dus hij heeft ze zeker weten helaas...

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:03

zwanepol schreef:

Citaat van fles:

Dit heb ik wel staan voor de kippen. Haal het gewoon bij de Jumper. Nooit geweten dat het ook tegen vlooien werkt. Zal straks ons en t kippenhuis vol puffen met homeshield. Werkt t ook tegen teken? Weet je dat?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:36

Bravecto of vectra 3D. Advantix werkt ook maar vind ik erg stinken. Dan heb je nog comfortis als het puur om de vlooien gaat.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:58

Truus1970, volgens mij werkt het niet tegen teken, staat tenminste niet in de gaw.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:09

Cemlys schreef:
Bravecto of vectra 3D. Advantix werkt ook maar vind ik erg stinken. Dan heb je nog comfortis als het puur om de vlooien gaat.

Nou jij hebt echt de moeite genomen de Op te lezen of de titel alleen al >;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:28

beatje schreef:
Cemlys schreef:

Nou jij hebt echt de moeite genomen de Op te lezen of de titel alleen al >;)

Die heb ik gelezen inderdaad. Hele topic zelf. Maw spul in titel werkt niet.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 19:05

Dat is nog helemaal niet gezegd! Ik heb het nog niet eens geprobeerd. Heb het besteld en ga het eerst proberen en de bevindingen delen! Beter lezen hoor :D

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 23:26

Zo, het spul maandag ontvangen en de hond gepoederd. Ook het huis ingespoten met Sectolin vlo en mijt. De andere twee honden ook gepoederd en we zijn nu dinsdagavond ruim 24 uur verder.

Het lijkt erop dat de hond voor wie het voornamelijk bedoeld was minder gecritterd en gekrabbeld heeft. Voorzichtig optimistisch dus maar ik zal de poederbehandeling nog eens herhalen donderdag en volgende week weer berichten hoe het ervoor staat! Het zou zo'n mooi alternatief zijn voor al dat gif...