Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joanieke schreef:Na aanleiding van dit topic heb ik ook een bak van peewee aangeschaft gisteren (ze zijn te koop bij zoo&zo in Ede, ik studeer momenteel in Wageningen, dus dat was lekker dichtbij!)
En wauw! De bak bevalt me nu al! Heb gister nog even wat kattengrind luchtig eroverheen gestrooid dat de katten doorhadden dat dat de nieuwe bak was met nieuwe korrels en ze hadden t snel door. En het stof met urine wat overblijft ruikt ook echt naar dennen. Ben benieuwd hoe het over 2 weken is, dit is natuurlijk pas na 1 dag gebruik..
Joanieke schreef:Na aanleiding van dit topic heb ik ook een bak van peewee aangeschaft gisteren (ze zijn te koop bij zoo&zo in Ede, ik studeer momenteel in Wageningen, dus dat was lekker dichtbij!)
En wauw! De bak bevalt me nu al! Heb gister nog even wat kattengrind luchtig eroverheen gestrooid dat de katten doorhadden dat dat de nieuwe bak was met nieuwe korrels en ze hadden t snel door. En het stof met urine wat overblijft ruikt ook echt naar dennen. Ben benieuwd hoe het over 2 weken is, dit is natuurlijk pas na 1 dag gebruik..
Gulpje schreef:Even een vraagje voor de PeeWeegebruikers; mijn oude kat plast ontzettend veel en altijd tegen de wand aan, gaat die urine ook door de gaatjes naar beneden of blijft deze plakken?
Tilmar schreef:Ik heb houtkorrels en die bevallen heel goed, je moet het wel wat anders behandelen dan 'gewoon' kattengrid.
Merk overal dat er verder niet veel fans van houtkorrels zijn. Ik snap dat dus niet zo goed, het neemt veel vocht op, is zuinig in gebruik en bijna geen uitloop. Misschien net even iets meer werk, dat wel.
En je katten moeten het accepteren, die van mij hadden het al bij de fokker (dat is de reden dat ik er mee begonnen ben en toen beviel het eigenlijk zo goed dat ik het ben blijven gebruiken).
Gulpje schreef:Even een vraagje voor de PeeWeegebruikers; mijn oude kat plast ontzettend veel en altijd tegen de wand aan, gaat die urine ook door de gaatjes naar beneden of blijft deze plakken?
Omany schreef:Gulpje schreef:Even een vraagje voor de PeeWeegebruikers; mijn oude kat plast ontzettend veel en altijd tegen de wand aan, gaat die urine ook door de gaatjes naar beneden of blijft deze plakken?
Wat ik altijd doe is als ik de uitwerpselen eruit haal met het schepje, dan eens goed met de schep erdoor gaan en je ziet het zo verdwijnen in de onderste bak.
Anna79 schreef:Ja, staat in de OP!
Hij heeft vorig jaar een gebitsreiniging gehad en omdat hij mager werd en dus dat vele drinken en plassen hebben we toen ook zijn bloed laten onderzoeken. De bloedwaarden waren prima. De tanden daarentegen dramatisch, heel veel tandsteen en erg ontstoken. Heeft een tijd geduurd eer hij weer goed kon eten. Daarna is hij ook weer aangekomen. Sindsdien lijkt hij wel in een tweede jeugd, ziet er fantastisch uit en voelt zich super!
Het is ook niet zo dat hij plotseling meer drinkt dat deed hij altijd al maar het valt nu meer op omdat hij niet meer buiten komt.
Stephanie_86 schreef:Ik had ook een peewee maar mijn katten vertikken t om er op te gaan (heb de grote maat) en gingen dus voor de bak hun behoefte doen 1x een oude bak erbij gezet met gewoon grit en ze gingen weer op de bak. Ik gebruik nu de dubbele bodem van de peewee niet en het is dus nu een gewone kattenbak haha
Tieme schreef:en heb je al eens vers vlees geprobeerd? hier 2 katten die veel dronken en plasten met brokken. maakt niet uit welke broek. de bak die was binnen no-time verzadigd en meurde een uur in de wind.
logisch ook, brokken zijn droog en zout.
sinds ze op vers vlees staan, drinken ze beduidend minder.